6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 146-148 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 146-148 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 146-147-148 cevapları: Uzunluk ölçü birimleri konusu örnek çözümleri, eşleştirme etkinliği ve kesirlerin tarihsel gelişimi etkinlik cevapları.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 146-147-148


Sayfa 146 – Örnek 1 Soru ve Cevapları

Aşağıdaki soruları çözelim:

a) Bir duvarın yüksekliği 24 desimetredir. Santimetreye çeviriniz.
➡ 24 dm = 24×10 = 240 cm

b) 100 santimetrelik bir cetvel kaç milimetredir?
➡ 100 cm = 100×10 = 1000 mm

c) Bir yüzme havuzunun eni 250 desimetredir. Metreye çeviriniz.
➡ 250 dm = 250÷10 = 25 m

ç) Bir kitabın kalınlığı 5 milimetredir. Santimetreye çeviriniz.
➡ 5 mm = 5÷10 = 0,5 cm

d) Maraton mesafesi 42 km’dir. Metreye çeviriniz.
➡ 42 km = 42×1000 = 42000 m

e) Bir odanın genişliği 3200 mm’dir. Santimetreye çeviriniz.
➡ 3200 mm = 3200÷10 = 320 cm

f) 5 m uzunluğundaki halat kaç desimetredir?
➡ 5 m = 5×10 = 50 dm

g) 3000 m kaç kilometredir?
➡ 3000 m = 3000÷1000 = 3 km


Sayfa 147 – Örnek 2 ve Örnek 3 Cevapları

Örnek 2

Boşlukları dolduralım:

a) Bir futbol sahasının çevresi ~90 m’dir.
➡ 90 m = 0,09 km

b) 300 adet 30 cm cetvel uç uca dizilirse
➡ 300×30 = 9000 cm = 90 m

c) Akıllı tahta genişliği 1,44 m’dir.
➡ 1,44 m = 144 cm

ç) Ahmet’in boyu 152 cm’dir.
➡ 152 cm = 1,52 m

d) İki ilçe arası 74 km’dir.
➡ 74 km = 74000 m


Örnek 3 – Eşleştirme

Aşağıdaki eşit uzunlukların doğru eşleşmesi:

Soldaki Ölçü Sağdaki Ölçü
1 kilometre 1000 metre
250 santimetre 2,5 metre
3 metre 300 santimetre
1800 milimetre 180 santimetre
5 kilometre 5000 metre
0,5 metre 50 santimetre
3 desimetre 30 santimetre

“18 metre” seçeneği artan seçenektir, karşılığı yoktur.


Sayfa 148 – Etkinlik 1 Cevapları

Kesirlerin Tarihsel Gelişimi

a) Rhind Papirüsü’ndeki kesir gösterim stratejisi
➡ Eski Mısırlılar kesirleri birim kesirlerin toplamı ile göstermiştir.
Örnek: 2/7 = 1/4 + 1/28
Bu yöntem, dönemin matematik anlayışına uygun ve anlamlıdır.
➡ Matematik kültür mirasına saygı duymalıyız.

b) Kesir ve ondalık gösterimlerle ilgilenen matematikçiler
Kısa araştırma sonuçları:

  • Öklid → Kesir ve oranları sistemleştirdi
  • Simon Stevin → Ondalık kesirleri yaygınlaştırdı
  • El-Uklidisi ve El-Kaşi → Ondalık yazımını geliştirdiler
  • Fibonacci → Kesirleri ticarette yaygınlaştırdı

Sonuç: Kesirlerin gelişimi birçok medeniyetin ortak katkısıdır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.