5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 42-48 Classroom Life Ünitesi Cevapları Meb Yayınları
5.Sınıf MEB Yayınları İngilizce Student Book 42-44-45-46-47-48 Sayfa Classroom Life Cevapları
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 42–43 Cevapları (MEB Yayınları)
UNIT: Classroom Life – Introduction “Get to Know”
Soru: Watch the digital story. What is it about?
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin. Konusu ne?
Cevap: a. Classroom life (Sınıf hayatı)
Resimdeki Nesneler (Classroom Objects):
- a bookshelf (kitaplık)
- a seat (sıra)
- Turkish (Türkçe panosu)
- Art (resim panosu)
- Science (fen panosu)
Açıklama: Bu sayfadaki görselde öğrenciler sınıfta oturuyor. Duvarlarda farklı derslere ait panolar (Art, Science, Turkish) bulunuyor. Öğrenciler kitap okuyor ve sınıf eşyaları tanıtılıyor.
Resimdeki Nesneler (Classroom Objects):
- a timetable (ders programı)
- a rubbish bin (çöp kutusu)
- a smart board (akıllı tahta)
- a dictionary (sözlük)
Açıklama: Bu sayfada öğretmen ve öğrenciler sınıf ortamında etkileşim içindedir. Duvarda ders programı (timetable) ve Türk bayrağı yer alıyor. Tahtada sayılar (numbers) yazılı.
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları
a. Watch the digital story again and tick (✓) the topics about it.
Çeviri: Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve hikayeyle ilgili konuları işaretleyin.
☑ Timetables
☑ School subjects
☑ Time
☑ Classroom rules
☑ Classroom objects
☑ Days of the week
b. Watch the digital story carefully and match the time with the school subjects.
Çeviri: Dijital hikayeyi dikkatlice izleyin ve zamanı okul dersleriyle eşleştirin.
Cevap:
1️⃣ Physical Education → 09:20
2️⃣ Social Studies → 08:30
3️⃣ Science → 11:00
4️⃣ Maths → 13:50
5️⃣ Art → 10:15
6️⃣ Music → 13:00
c. Talk about the time of the school subjects in 1b.
Çeviri: 1b’deki okul derslerinin zamanını konuşun.
- There is Physical Education at 9.20.
- There is Social Studies at 8.30.
- There is Science at 11.00.
- There is Maths at 13.50.
- There is Art at 10.15.
- There is Music at 13.00.
d. Look at the picture on pages 42 and 43. Answer the questions in pairs.
Çeviri: 42 ve 43. sayfalardaki resme bakın. Soruları ikili gruplar hâlinde cevaplayın.
1️⃣ Where are the students? → They are in the classroom.
2️⃣ Which school objects do you know? → A dictionary, a timetable, a smart board, a bookshelf.
3️⃣ How many students are there? → There are nine students.
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları
e. Watch the digital story again and write the missing school subjects. (Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve eksik ders konularını yazın.)
| Saat | Pazartesi | Salı | Çarşamba | Perşembe | Cuma |
|---|---|---|---|---|---|
| 08:30 | Maths | Turkish | English | Turkish | Maths |
| 09:20 | Maths | Turkish | English | Social Studies | Maths |
| 10:15 | Science | English | Turkish | Social Studies | Religion and Morals |
| 11:00 | Science | English | Turkish | Art | Religion and Morals |
| 13:00 | IT | Science | P.E. | Art | Drama |
| 13:50 | IT | Science | P.E. | Turkish | Drama |
| 14:40 | Elective Lesson | Elective Lesson | Elective Lesson | Elective Lesson | Elective Lesson |
f. Look at the timetable above. Ask and answer about each school subject. Work in pairs. (Yukarıdaki ders programına bakın. Dersler hakkında soru sorun ve cevaplayın.)
A: What time does Maths lesson start on Monday?
B: It starts at half past eight.
A: What time does Science lesson start on Tuesday?
B: It starts at one o’clock.
A: What time does Art lesson start on Thursday?
B: It starts at one o’clock.
g. Watch the digital story and put the events in the correct order. (Dijital hikayeyi izleyin ve olayları doğru sıraya koyun.)
1️⃣ The teacher shows the new timetable.
2️⃣ The students ask the teacher about school subjects, their time, and days.
3️⃣ The teacher reminds the students about the classroom rules.
4️⃣ Efe tells his favourite lesson.
5️⃣ The teacher warns the students to walk slowly.
h. What are the people talking about in the digital story? Ask and answer in pairs. (Dijital hikâyede insanlar ne hakkında konuşuyor?)
-
A: What is the teacher talking about?
B: She is talking about the new timetable.
2. Time to Say
a. Listen to the utterances from the digital story. Notice the rises and falls. (Dijital hikâyedeki ifadeleri dinleyin. Yükselen ve alçalan tonlamalara dikkat edin.)
- No, there isn’t a Science lesson today.
- We don’t have a Maths lesson on that day.
b. Listen and draw (✓ or ✗) for each sentence. Then read the text aloud.
✓ We have seven lessons a day.
✗ We don’t have any Maths lessons on Monday.
✓ I’m not good at solving problems.
✓ I love English but we don’t have an English lesson every day.
c. Find and say two more utterances from the digital story with a falling and rising intonation. (Dijital hikâyeden iki tane daha alçalan ve yükselen tonlamalı ifade bulun.)
- Do we have a Maths lesson on Tuesday?
- There are double Art lessons at eleven o’clock on Thursday.
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları
a. Watch the digital story again and notice the school subjects below. Then match them with the photos. (Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve aşağıdaki okul derslerine dikkat edin. Daha sonra bunları fotoğraflarla eşleştirin.)
1️⃣ e - Maths (Matematik)
2️⃣ h - Science (Fen Bilgisi)
3️⃣ j - English (İngilizce)
4️⃣ b - Social Studies (Sosyal Bilgiler)
5️⃣ c - Physical Education (P.E.) (Beden Eğitimi)
6️⃣ i - Art (Görsel Sanatlar)
7️⃣ a - Music (Müzik)
8️⃣ g - Religion and Morals (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi)
9️⃣ d - Information Technology (IT) (Bilişim Teknolojileri)
b. Listen to the school subjects in 3a to check your answers. Then repeat them as a whole class.
(3a’daki okul derslerini dinleyin, cevaplarınızı kontrol edin. Ardından sınıfça tekrarlayın.)
✅ Bu etkinlik dinleme ve tekrar içindir.
c. Put the days of the week in the correct order. (Haftanın günlerini doğru sıraya koyun.)
1️⃣ Monday (Pazartesi)
2️⃣ Tuesday (Salı)
3️⃣ Wednesday (Çarşamba)
4️⃣ Thursday (Perşembe)
5️⃣ Friday (Cuma)
6️⃣ Saturday (Cumartesi)
7️⃣ Sunday (Pazar)
d. Watch the digital story carefully again. Ask and answer about the timetable. (Dijital hikayeyi dikkatlice izleyin. Ders programı hakkında soru sorun ve cevaplayın.)
A: Do they have Maths lesson on Monday?
(Pazartesi günü Matematik dersleri var mı?)
B: Yes, they have Maths every Monday. (Evet, her Pazartesi Matematik dersleri var.)
A: Do they have Science on Tuesday?
(Salı günü Fen Bilgisi dersleri var mı?)
B: Yes, they do. (Evet, var.)
A: Do they have Art lesson on Thursday?
(Perşembe günü Resim dersleri var mı?)
B: Yes, they have Art on Thursday. (Evet, Perşembe günü Resim dersleri var.)
e. Look at the picture on pages 42 and 43. Tick (✓) the classroom objects you see. (42 ve 43. sayfalardaki resme bakın. Gördüğünüz sınıf eşyalarını işaretleyin.)
☑ 1. a rubbish bin (Çöp kutusu)
☑ 3. a smart board (Akıllı tahta)
☑ 4. a board marker (Tahta kalemi)
☑ 5. a dictionary (Sözlük)
☑ 6. a school bag (Okul çantası)
☑ 7. a seat (Sandalye)
☑ 8. a poster (Poster)
f. Listen to Ceren and circle the numbers you hear. (Ceren’i dinleyin ve duyduğunuz sayıları daire içine alın.)
Cevap: 78, 63, 54, 82, 97
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
a. Play the “Memory Game” in pairs. (Eşli olarak “Hafıza Oyunu” oynayın.)
Kartları ters çevirin. Resimleri açıklamalarıyla eşleştirin. Daha fazla eş bulup oyunu kazanın.
1️⃣ We throw rubbish in it. (Çöpü içine atarız.) → a rubbish bin (çöp kutusu)
2️⃣ We sit on it. (Üzerine otururuz.) → a seat (oturak/sandalye)
3️⃣ We look up new words in it. (Yeni kelimelere bakarız.) → a dictionary (sözlük)
4️⃣ We use it to write on the board. (Tahtaya yazmak için kullanırız.) → a board marker (tahta kalemi)
5️⃣ We put books on it. (Kitapları üzerine koyarız.) → a bookshelf (kitaplık)
6️⃣ We write on it. (Üzerine yazarız.) → a sheet (kâğıt)
7️⃣ We use it to erase mistakes. (Hataları silmek için kullanırız.) → a rubber (silgi)
8️⃣ We use it to write in our notebooks. (Defterimize yazmak için kullanırız.) → a pencil (kurşun kalem)
b. Talk about the classroom objects in 4a. (4a’daki sınıf eşyaları hakkında konuşun.)
Example / Örnek:
- I throw rubbish in a rubbish bin. (Çöpü çöp kutusuna atarım.)
- I write on a sheet. (Bir kâğıda yazarım.)
- I sit on a seat. (Bir sandalyeye otururum.)
- I use a pencil to write. (Yazmak için kurşun kalem kullanırım.)
c. What other classroom objects do you use in your lessons? Talk about them. (Derslerinde kullandığın diğer sınıf eşyaları nelerdir? Onlar hakkında konuş.)
Example / Örnek:
- I use a calculator to do math problems. (Matematik sorularını çözmek için hesap makinesi kullanırım.)
- I use scissors in Art lessons. (Resim dersinde makas kullanırım.)
- I use a ruler in Maths. (Matematikte cetvel kullanırım.)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları
UNIT: Classroom Life – Time to Keep in Mind (Aklında Tutma Zamanı)
a. Watch the digital story and answer the questions in pairs. (Dijital hikayeyi izleyin ve soruları eşli olarak cevaplayın.)
1️⃣ Is there a P.E. lesson every Wednesday?
(Çarşamba günleri beden eğitimi dersi var mı?)
➡️ Yes, there is. (Evet, var.)
2️⃣ How many lessons are there in a week?
(Bir haftada kaç ders var?)
➡️ There are thirty-five lessons. (Otuz beş ders var.)
3️⃣ How many Art lessons are there in a week?
(Bir haftada kaç tane resim dersi var?)
➡️ There is one Art lesson. (Bir resim dersi var.)
4️⃣ Is there a Music lesson every Friday?
(Her Cuma müzik dersi var mı?)
➡️ Yes, there is. (Evet, var.)
b. Match the days with the school subjects from the digital story. Then talk about them.
(Günleri dijital hikayedeki derslerle eşleştirin. Sonra onlar hakkında konuşun.)
1️⃣ Monday → e. Maths (Matematik)
2️⃣ Tuesday → c. Science (Fen Bilgisi)
3️⃣ Wednesday → a. P.E. (Beden Eğitimi)
4️⃣ Thursday → d. Social Studies (Sosyal Bilgiler)
5️⃣ Friday → b. Music (Müzik)
Extra one (fazladan olan): f. Foreign Language (Yabancı Dil)
Example:
They have Maths lessons every Monday, but they don’t have Maths every Tuesday.
(Her Pazartesi Matematik dersi var, fakat her Salı yok.)
c. Circle the correct words in bold. Change the underlined words to make new dialogues. Then act out in pairs.
(Kalın yazılı doğru kelimeleri daire içine alın. Altı çizili kelimeleri değiştirerek yeni diyaloglar oluşturun. Daha sonra eşli olarak canlandırın.)
✅ Cevap:
A: Can you give me / you these crayons, please?
B: Yes, you can take them. Oh! Wait a second! They’re Mary’s. Please ask her.
A: OK.
(A: Bu pastel boyaları bana verir misin lütfen?
B: Evet, alabilirsin. Ama bekle bir saniye! Onlar Mary’nin. Lütfen ondan iste.
A: Tamam.)
d. Draw the time of the lessons in the digital story. Then ask and answer questions in pairs. (Dijital hikayedeki derslerin saatlerini çiziniz. Daha sonra eşli olarak sorular sorun ve cevaplayın.)
1️⃣ P.E. → 1:00 (Beden Eğitimi - saat 1:00)
2️⃣ Science → 1:15 (Fen Bilgisi - saat 1:15)
3️⃣ Social Studies → 11:00 (Sosyal Bilgiler - saat 11:00)
4️⃣ Maths → 10:15 (Matematik - saat 10:15)
5️⃣ Art → 1:00 (Resim - saat 1:00)
6️⃣ Music → 7:45 (Müzik - saat 7:45)
Example:
A: What time does the P.E. lesson start?
(P.E. dersi saat kaçta başlıyor?)
B: It starts at one o’clock in the afternoon.
(Öğleden sonra saat birde başlıyor.)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.