Doğa, Bilfen ve Nesibe Aydın'dan 2025 LGS Yorumları: "Çeldiricisi Yüksek, Zaman Yönetimi Zorlayıcıydı"

Doğa, Bilfen ve Nesibe Aydın'dan 2025 LGS Yorumları: "Çeldiricisi Yüksek, Zaman Yönetimi Zorlayıcıydı"
2025 LGS sonrası öğrenciler kadar uzmanlar da soruları değerlendirdi. Doğa Koleji, Bilfen ve Nesibe Aydın Okulları’ndan gelen yorumlara göre, bu yılki sınav önceki yıllara göre daha zor ve seçiciydi.

2025 LGS Uzman Yorumları: Bu Yılki Sınav Öğrencileri Zorladı

Uzmanlara Göre 2025 LGS Zorlayıcıydı: Doğa, Nesibe Aydın ve Bilfen’den Değerlendirmeler

2025 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sonrası öğrencilerin yorumlarının ardından eğitim uzmanlarından da değerlendirmeler geldi. Doğa Koleji, Nesibe Aydın Okulları ve Bilfen Ortaokulları uzmanlarının ortak görüşüne göre; bu yılki LGS soruları geçmiş yıllara göre daha kapsamlı, seçici ve zorlayıcı nitelikteydi. Türkçe testi, özellikle metin yoğunluğu ve güçlü çeldiriciler sebebiyle sınavın kaderini belirleyen test oldu. Matematik soruları ise mantıksal düşünme ve zaman yönetimi açısından öğrencileri oldukça zorladı.

Bilfen Ortaokulları uzmanları, Türkçe testinde paragraf sorularının uzun, çok katmanlı ve yorum gerektiren yapısıyla sınavın ayırt edici olduğunu belirtti. Dil bilgisi ise daha az ağırlıktaydı. Nesibe Aydın Okulları, Matematik testini “yorumlama becerisini ölçen, örnek sorulara uygun ama seçici” olarak tanımlarken, Fen Bilimleri sorularının da fen okuryazarlığını öne çıkardığını vurguladı. Doğa Koleji uzmanları ise İngilizce testinin önceki yıllara göre daha kapsamlı olduğunu, temel dil becerilerinin yanında odaklanma ve detay okuma gerektirdiğini belirtti.

Tüm uzmanlar ortak olarak, bu yılki LGS’nin müfredata uygun ama kolay olmayan bir sınav olduğunu ve başarının bilgi kadar dikkat ve yorum gücüne dayandığını ifade etti.

Türkçe: "LGS Tarihinin En Zor Testlerinden Biri"

Bilfen ve Nesibe Aydın Okulları başta olmak üzere birçok köklü eğitim kurumunun uzmanları, Türkçe testinin bu yıl çok zorlayıcı olduğunu belirtti. Paragrafların uzunluğu, çeldirici şıkların yüksekliği ve anlam bilgisi sorularındaki yoğunluk dikkat çekti. Fiilimsi, cümlenin ögeleri gibi konulardan doğrudan soru gelmezken, paragraf sorularında sanat metinlerine daha fazla yer verildi. Soruların neredeyse tamamı anlamaya, yorumlamaya ve analitik düşünceye dayalıydı. Bu durum öğrencilerin zaman yönetimini etkiledi ve sınavın tamamlanmasını zorlaştırdı.

Matematik: "Seçicilik Ön Plandaydı"

Matematik testi, görsellerle desteklenmiş, metinleri sade ancak kazanım yoğunluğu yüksek sorularla öğrencileri zorladı. Özellikle veri analizi, dönüşüm geometrisi, eşitsizlik, doğrusal denklem ve üslü ifadeler konularındaki sorular sınavın belirleyici niteliğindeydi. Sorular sadece bilgi değil; aynı zamanda mantık yürütme, analiz ve yorumlama becerilerini de ölçtü. Süre yönetimi açısından birçok öğrenci zorlandı.

Fen Bilimleri: "Okur Yazarlık Düzeyi Belirleyici Oldu"

2025 LGS Fen Bilimleri testi, tablo ve grafik okuryazarlığı gerektiren sorularla dikkat çekti. Gündelik yaşamla ilişkilendirilen örnek olaylar, deney düzeneği yorumları ve çok adımlı çıkarım gerektiren sorular sınavın zorluk düzeyini artırdı. İlk kez son ünitenin ikinci kısmı olan "Elektrik Enerjisinin Dönüşümü" konusundan soru soruldu. Bu soru, fen okuryazarlığı güçlü öğrencilerin avantajlı olduğu bir yapıya sahipti.

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük: "Yorumlama Gücü Ölçüldü"

Bu alanda sorular, kavram bilgisi, tarihsel olaylar arası ilişki kurma ve çıkarım yapma becerisine dayalıydı. Geçmiş yıllardan farklı olarak harita sorusu yer almasa da, bazı sorular için coğrafi bilgiye ihtiyaç duyuldu. "Milli Uyanış" ve "Atatürkçülük ve Çağdaşlaşan Türkiye" ünitelerinden gelen sorular, dikkatli okuma ve tarihsel düşünceyi ölçmeyi amaçladı.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: "Bilgiyi Yorumlamaları Gerekti"

Kader İnancı, Zekât ve Sadaka üniteleri ağırlıklı olarak sınavdaydı. Sorular doğrudan bilgi istemektense, ayet ve hadis yorumlarıyla öğrencilerin çıkarım yapma yetilerini ölçtü. Metin ağırlıklı sorular, dikkat ve anlama becerisi isteyen yapısıyla sınavın seçiciliğini artırdı.

İngilizce: "Yüzeysel Değil Derinlemesine Anlama Ölçüldü"

İngilizce testi, geçmiş yıllara göre çok daha kapsamlı ve dikkat isteyen sorularla hazırlandı. Diyalog tamamlama, tablo okuma gibi önceki yıllarda sıkça karşılaşılan sorular yerine daha çok okuduğunu anlama, bağlamdan çıkarım yapma ve ileri düzey kelime bilgisi isteyen sorulara ağırlık verildi. Olumsuz soru kökleri ve çeldirici seçenekler, öğrencilerin dikkatini ve konsantrasyonunu sınadı.

Genel Değerlendirme: "Seçici ve Ayırt Edici Bir Sınav"

2025 LGS, tüm testlerde yüksek dikkat, anlama ve yorumlama becerisi gerektiren sorularla öğrencileri zorladı. Özellikle Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri testleri geçmiş yıllara göre çok daha seçici bir yapıdaydı. Eğitim uzmanları, bu sınavın başarıyı etkileyen en önemli faktörünün öğrencilerin okuma-anlama ve zaman yönetimi becerileri olduğunu vurguladı.

Sınav Sonrası Süreç

Sınav kitapçıkları 16 Haziran 2025 tarihinde okullardan alınabilecek. Resmî sonuçlar ise 11 Temmuz 2025 tarihinde açıklanacak. Aynı gün tercihlerle ilgili Ortaöğretime Geçiş Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu da yayımlanacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.