9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 23-29 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 23-29 Cevapları Meb Yayınları
MEB Yayınları 9. sınıf İngilizce WAYMARK ders kitabı 23-29. sayfa cevaplarını inceleyin. School Life (Okul Hayatı) temasıyla ilgili etkinliklerin yanıtları, İngilizce–Türkçe açıklamalar ve tüm alıştırma çözümleri burada.

Theme 1 – School Life (Okul Hayatı)

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları

Sub-Themes (Alt Temalar)

  • Countries (Ülkeler)
  • Nationalities (Milliyetler)
  • Languages (Diller)
  • Capitals (Başkentler)
  • Tourist attractions and activities (Turistik yerler ve etkinlikler)
  • National days and celebrations (Milli günler ve kutlamalar)

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları

Lead-In (Giriş Etkinliği)

Establishing Links

Watch the clip and describe the scene. (Klipi izleyin ve sahneyi betimleyin.)

Interaction

Look at the photos quickly and say what they are about. (Fotoğraflara hızlıca bakın ve onların ne hakkında olduğunu söyleyin.)


Greetings in Different Languages (Farklı Dillerde Selamlaşmalar)

  • Szia! → Macarca Merhaba
  • 안녕! → Korece Merhaba
  • Здрасти! → Bulgarca Selam

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları

Greetings (Selamlaşmalar)

  • Hei! → Fince / Norveççe Merhaba!
  • Merhaba! → Türkçe Hello!
  • Cześć! → Lehçe Selam!

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları

a. Watch Digital Story 1 and tick (✓) the words you hear. (Digital Story 1’i izleyin ve duyduğunuz kelimeleri işaretleyin.)(egitim.net.tr)

✔ Bulgarian, ✔ Hungarian, ✔ Korean, ✔ Scottish
✔ Bulgarca, ✔ Macarca, ✔ Korece, ✔ İskoçça


b. Watch Digital Story 1 again and complete the table below as in the example. (Digital Story 1’i tekrar izleyin ve tabloyu örnekteki gibi doldurun.)

Person (Kişi) Country (Ülke) Nationality (Milliyet) Language (Dil) Capital (Başkent)
Mehmet Türkiye Turkish (Türk) Turkish & German (Türkçe ve Almanca) Ankara
Alina Bulgaria Bulgarian (Bulgar) Bulgarian & English (Bulgarca ve İngilizce) Sofia (Sofya)
Odett Hungary Hungarian (Macar) Hungarian & German (Macarca ve Almanca) Budapest
Ivan Scotland Scottish (İskoç) English (İngilizce) Edinburgh
Ingrid Norway Norwegian (Norveçli) Norwegian & English (Norveççe ve İngilizce) Oslo
Min-su Korea Korean (Koreli) Korean & English (Korece ve İngilizce) Seoul (Seul)

c. Watch Digital Story 1 again carefully. Tick (✓) the sentences that you can infer from the story. (Digital Story 1’i dikkatlice tekrar izleyin. Hikâyeden çıkarım yapabileceğiniz cümleleri işaretleyin.)

✔ 1) The students are friendly and welcoming. (Öğrenciler arkadaşça ve misafirperverdir.)
✔ 2) Mehmet is curious about other countries. (Mehmet diğer ülkelere meraklıdır.)
✔ 3) There are tourist attractions in all countries. (Tüm ülkelerde turistik yerler vardır.)


d. Work in pairs. Think of the answers to the questions. Ask and answer them. (Eşli çalışın. Soruların cevaplarını düşünün. Birbirinize sorun ve cevaplayın.)

1- Alina helps Mehmet at the entrance. (Girişte Mehmet’e Alina yardım eder.)
2- In Norway, tourists can hike around a lake. (Norveç’te turistler göl çevresinde yürüyüş yapabilir.)
3- Hungary is famous for thermal baths. (Macaristan kaplıcalarıyla ünlüdür.)
4- In Ivan’s country, tourists can see rock art. (Ivan’ın ülkesinde turistler kaya sanatını görebilir.)
5- Ingrid joins the group near the tennis court. (Ingrid, tenis kortunun yanında gruba katılır.)
6- Plovdiv and Nessebar are in Bulgaria. (Plovdiv ve Nessebar, Bulgaristan’dadır.)
7- Tourists can see rock art in Scotland. (Turistler İskoçya’da kaya sanatını görebilir.)


9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları

e. Work in pairs. Read the dialogue and make a similar one, using the role cards. (Eşli çalışın. Diyaloğu okuyun ve rol kartlarını kullanarak benzerini yapın.)

Dialogue (Diyalog):

Hi there! I’m Hina from Japan. (Merhaba! Ben Hina, Japonya’dan.)

Nice to meet you, Hina! I’m Salma, and I’m from Mexico. What’s your nationality and what languages can you speak? (Memnun oldum Hina! Ben Salma, Meksika’danım. Senin milliyetin nedir ve hangi dilleri konuşabiliyorsun?)

Great to meet you! I’m Japanese, and I can speak Japanese, French, and English.
(Memnun oldum! Ben Japonum, Japonca, Fransızca ve İngilizce konuşabilirim.)

I’m Mexican, and I can speak Spanish and English. What’s the capital of Japan?
(Ben Meksikalıyım ve İspanyolca ile İngilizce konuşabilirim. Japonya’nın başkenti nedir?)

It is Tokyo. Tourists can explore the Tokyo National Museum and take a trip to Mount Fuji. What about Mexico?
(Tokyo’dur. Turistler Tokyo Ulusal Müzesi’ni gezebilir ve Fuji Dağı’na bir gezi yapabilir. Peki Meksika hakkında?)

The capital of Mexico is Mexico City. Tourists can visit the National Palace and bike around the Reforma Avenue.
(Meksika’nın başkenti Mexico City’dir. Turistler Ulusal Saray’ı gezebilir ve Reforma Caddesi etrafında bisiklete binebilir.)


a. Listen to the audio and read the passage aloud, paying attention to the words with the letters L in bold. (Ses kaydını dinleyin ve kalın harflerle yazılmış L harfine dikkat ederek metni yüksek sesle okuyun.)

Diego and Ishaan want to go on a trip to explore different countries... (Diego ve Ishaan farklı ülkeleri keşfetmek için bir geziye çıkmak istiyor...)


b. Listen to the audio and read the sentences aloud... (Ses kaydını dinleyin ve cümleleri yüksek sesle okuyun...)

1- The film club meets... (Film kulübü buluşur...)
2- After a hard day... (Zor bir günün ardından...)
3- The dog dug a deep... (Köpek arka bahçede derin bir çukur kazdı...)


c. Listen to the audio. Then find words with similar sounds... (Ses kaydını dinleyin. Ardından benzer seslere sahip kelimeleri bulun...)

smart, around, way, control, exercise (akıllı, etrafında, yol, kontrol, egzersiz)


d. Work in pairs. Make sentences... (Eşli çalışın. Cümleler kurun...)

  • I exercise every morning. (Her sabah egzersiz yaparım.)
  • He found a smart way to solve the problem. (Sorunu çözmek için akıllı bir yol buldu.)

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları

a. Watch Digital Story 1 again and complete the text with the words and phrases below. One is extra. (Digital Story 1’i tekrar izleyin ve aşağıdaki kelime/ifadelerle metni tamamlayın. Bir tanesi fazla.)

Words (Kelimeler): castle (kale) – palace (saray) – art museum (sanat müzesi) – tower (kule) – ancient ruin (antik harabe) – historical site (tarihi yer) – tourist attraction (turistik cazibe merkezi)

Text (Metin):

In Warsaw, people can visit a(n) castle (kale), the Old Town, and go shopping in local markets in the Praga district.
(Varşova’da insanlar bir kaleyi, Eski Şehir’i ziyaret edebilir ve Praga bölgesindeki yerel pazarlarda alışveriş yapabilirler.)

In Budapest, tourists can visit Buda castle (saray) which is a popular tourist attraction (turistik cazibe merkezi).
(Budapeşte’de turistler Buda sarayını ziyaret edebilir, burası popüler bir turistik cazibe merkezidir.)

Then Min-su says that visitors can see the ancient ruin (antik harabe), Wolsong, in South Korea.
(Sonra Min-su, Güney Kore’de ziyaretçilerin Wolsong adlı antik harabeyi görebileceklerini söyler.)

Also, in Norway, people can visit a(n) art museum (sanat müzesi) with excellent six-thousand-year-old rock art.
(Ayrıca Norveç’te insanlar altı bin yıllık kaya sanatının bulunduğu bir sanat müzesini ziyaret edebilir.)


b. Read the text quickly and circle the best title. (Metni hızlıca okuyun ve en uygun başlığı daire içine alın.)

  1. Tips for Beginner Vloggers (Yeni başlayan vlogcular için ipuçları)
  2. A Journey Across Countries ✅ (Ülkeler Arasında Bir Yolculuk)
  3. Best Locations for a Day Trip (Günübirlik gezi için en iyi yerler)

c. Read the text carefully and tick (✓) the cities Nora visits. (Metni dikkatlice okuyun ve Nora’nın ziyaret ettiği şehirlerin yanına ✓ işareti koyun.)

  • ✅ Santiago
  • ✅ Lima
  • ❌ Ankara
  • ✅ Baku
  • ✅ Prague
  • ❌ Lisbon
  • ✅ Astana
  • ✅ Bangkok
  • ❌ Munich

d. Read the text again and circle the words and phrases you do not know. (Metni tekrar okuyun ve bilmediğiniz kelime/ifadelerin altını çizin veya daire içine alın.)

Örnek bilinmeyen kelimeler:

  • monument (anıtsal yapı)
  • fortress (kale)
  • bazaar (çarşı/pazar)
  • carpet (halı)

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları

e. Work in pairs to find clues that help you understand the meanings of the words and phrases you have circled in Exercise d as in the example. (Eşli çalışın. Alıştırma d’de daire içine aldığınız kelime ve ifadelerin anlamlarını anlamanıza yardımcı olacak ipuçlarını bulun. Örnekte olduğu gibi.)

Example (Örnek):
sightseeing → go, take photos, in Santiago (gezi → gitmek, fotoğraf çekmek, Santiago’da)


f. Work in pairs. Categorise the words and phrases you have studied in Exercise e. (Eşli çalışın. Alıştırma e’de öğrendiğiniz kelime ve ifadeleri kategorilere ayırın.)

  • Countries (Ülkeler)
  • Nationalities / Languages (Milliyetler / Diller)
  • Tourist Attractions and Activities (Turistik Yerler ve Aktiviteler)

g. Read the text carefully and complete the missing parts. (Metni dikkatlice okuyun ve eksik kısımları tamamlayın.)

In Chile, Nora practises her Spanish (İspanyolca),
goes sightseeing (geziye çıkar) in Santiago,
and takes photos of Chilean (Şilili) people.
She enjoys the delicious (lezzetli) local food in Lefkoşa.
Then she visits other Turkic states: Azerbaijan, Uzbekistan, Turkmenistan, Kazakhstan, and Kyrgyzstan.
In the end, she flies to Thailand and sees the golden Grand Palace.


h. Work in pairs. Think of the answers to the questions. Ask and answer them. (Eşli çalışın. Soruların cevaplarını düşünün. Sorun ve cevaplayın.)

1- Why do you think Nora travels to so many different countries?
(Sence Nora neden bu kadar çok farklı ülkeye seyahat ediyor?)
✅ Çünkü farklı kültürler görmek ve deneyim kazanmak istiyor.

2- Why do you think Nora does not say her next travel destination?
(Sence Nora neden bir sonraki seyahat yerini söylemiyor?)
✅ Çünkü izleyicilerine sürpriz yapmak istiyor.


i. Write a paragraph about your favourite tourist attractions. Use the words and phrases you have learnt. Then share it with your peer and give feedback to each other. (En sevdiğiniz turistik yerler hakkında bir paragraf yazın. Öğrendiğiniz kelime ve ifadeleri kullanın. Sonra eşinizle paylaşın ve birbirinize geri bildirim verin.)

Sample Answer (Örnek Cevap):
My favourite tourist attraction is Pamukkale in Türkiye. It is a beautiful natural site with hot springs and white travertines. Many tourists visit Pamukkale every year. I think it is one of the most amazing places in the world.
(En sevdiğim turistik yer Türkiye’deki Pamukkale’dir. Burası kaplıcaları ve beyaz travertenleriyle çok güzel bir doğal alandır. Her yıl birçok turist Pamukkale’yi ziyaret eder. Bence dünyanın en harika yerlerinden biridir.)


j. Talk about the questions below with your classmates. (Aşağıdaki sorular hakkında sınıf arkadaşlarınızla konuşun.)

Imagine you are a vlogger, which countries do you travel to? What do you do there?
(Bir vlogger olduğunuzu hayal edin. Hangi ülkelere seyahat edersiniz? Orada ne yaparsınız?)

Örnek cevap:
If I were a vlogger, I would travel to Italy. I would visit Rome and Venice, see the Colosseum, and eat Italian food like pizza and pasta.
(Eğer bir vlogger olsaydım, İtalya’ya giderdim. Roma ve Venedik’i ziyaret eder, Kolezyum’u görür ve pizza ile makarna gibi İtalyan yemeklerini yerdim.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.