9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Çalışma Kitabı Sayfa 22-26 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Çalışma Kitabı Sayfa 22-26 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı 22-26. sayfa cevapları burada! “Physical Appearance and Personality” (Fiziksel Görünüş ve Kişilik) ünitesinin tüm etkinlikleri İngilizce–Türkçe açıklamalarıyla, MEB müfredatına uygun ve eksiksiz şekilde hazır

9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları

Ünite 3: Physical Appearance and Personality (Fiziksel Görünüş ve Kişilik)MEB Yayınları

A. Look at the photos. Describe and write about people’s physical appearances.

(Fotoğraflara bakın. Kişilerin fiziksel özelliklerini tanımlayın ve yazın.)

1. She is about 15 years old. She has got brown eyes and long, brown, wavy hair. She is beautiful.
(O yaklaşık 15 yaşında. Kahverengi gözleri ve uzun, kahverengi, dalgalı saçları var. O güzel.)

2. He is about 45 years old. He has got brown eyes and short, straight, fair hair. He seems handsome.
(O yaklaşık 45 yaşında. Kahverengi gözleri ve kısa, düz, açık renk saçları var. Yakışıklı görünüyor.)

3. She seems 45 years old. She has got brown eyes and long, brown, straight hair. She is beautiful.
(O 45 yaşlarında görünüyor. Kahverengi gözleri ve uzun, kahverengi, düz saçları var. O güzel.)

4. He seems 12 years old. He has got brown eyes and short, straight, fair hair. He is a lovely boy.
(O 12 yaşında görünüyor. Kahverengi gözleri ve kısa, düz, açık renk saçları var. Sevimli bir çocuk.)


B. Listen to the audio and write the names of the people in Exercise A. (Ses kaydını dinleyin ve A etkinliğindeki kişilerin isimlerini yazın.)

Name Age Physical Feature Hair Colour / Shape Eyes Colour
Merve 15 well-built long, brunette, wavy brown
Fatma 44 beautiful long, dark brown, straight dark brown
Hakan 47 handsome short, wavy, fair hazel
Asil 12 lovely short, straight, fair brown

C. Answer the questions below according to the audio. (Aşağıdaki soruları dinleme metnine göre cevaplayın.)

1. Why does Merve thank people in her environment?
➡ Because they describe her as a well-built teenager and she is happy about that.
(Çünkü insanlar onu “sağlam yapılı bir genç kız” olarak tanımlıyorlar ve bu onu mutlu ediyor.)

2. What clues does she give about her mother’s job?
➡ She gives health speeches to the crowds.
(Kalabalıklara sağlık konuşmaları yaptığını söylüyor.)

3. How does she describe her mother’s personality?
➡ Her mother is happy, cheerful, full of energy, and confident.
(Annesini mutlu, neşeli, enerjik ve kendine güvenen biri olarak tanımlıyor.)

4. Where does her father seem funny and calm?
➡ He seems funny and calm at home.
(Babası evdeyken komik ve sakin görünüyor.)

5. How does Asil feel when spending time with his friends?
➡ He feels peaceful and quiet.
(Arkadaşlarıyla vakit geçirirken huzurlu ve sakin hissediyor.)


D. Write the similarly pronounced words you have learnt for this theme. (Bu ünitede öğrendiğiniz benzer telaffuzlu kelimeleri doğru kategoriye yazın.)

Word Matching Word Türkçesi
sleeping peaceful uyumak → huzurlu
live feel yaşamak → hissetmek
usual career sıradan → kariyer
action cheerful eylem → neşeli

Kısa Türkçe Özet:

Bu etkinlikte öğrenciler kişilerin yaş, saç rengi, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini İngilizce olarak tanımlamayı öğrenir.
Ayrıca kişilik sıfatları (cheerful, peaceful, confident, lovely, handsome) üzerinde durulur.
Dinleme etkinliğiyle karakterlerin kişilik özellikleri eşleştirilir.


9. Sınıf MEB WAYMARK B1.1 İngilizce Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları

1. Dialogue (Rory & June)

Rory: I really like this jacket, but I think it’s too big for me.
(Bu ceketi gerçekten beğendim ama bence bana fazla büyük.)

June: Yes, it looks a bit loose. How about this one?
(Evet, biraz bol duruyor. Şuna ne dersin?)

Rory: This one is better, but it’s not warm enough for winter.
(Bu daha iyi ama kış için yeterince sıcak değil.)

June: Hmm, what about this sweater?
(Hmm, bu kazak nasıl?)

Rory: Good! It’s not too thick but comfortable enough to wear all day.
(Güzel! Fazla kalın değil ama bütün gün giymek için yeterince rahat.)


2. Dialogue (Nora & Lina)

Nora: I want to change my hairstyle, but I don’t know what to do.
(Saç modelimi değiştirmek istiyorum ama ne yapacağımı bilmiyorum.)

Lina: Your hair is already short. If you cut it more, it might be too short for you to style properly.
(Saçın zaten kısa. Daha fazla kesersen şekillendirmek için fazla kısa olur.)

Nora: Maybe you’re right, but it’s not stylish enough.
(Belki haklısın ama yeterince şık değil.)

Lina: How about growing it a bit longer?
(Biraz uzatmayı denesene?)

Nora: I don’t know. My hair is too curly to style easily.
(Bilmiyorum, saçım kolay şekil vermek için fazla kıvırcık.)

Lina: But it’s soft and thick enough to look great in any style.
(Ama her modelde güzel görünecek kadar yumuşak ve kalın.)


3. Dialogue (Sabira & Turan)

Sabira: Have you finished packing for the trip?
(Seyahat için valizini hazırladın mı?)

Turan: Not yet. My suitcase is too full to close.
(Henüz değil. Bavulum kapanamayacak kadar dolu.)

Sabira: You don’t need that much! This suitcase isn’t big enough for everything.
(O kadar eşyaya gerek yok! Bu bavul her şey için yeterince büyük değil.)

Turan: Maybe, but I want to bring extra things just in case.
(Belki, ama ne olur ne olmaz diye fazladan şeyler almak istiyorum.)

Sabira: Your bag should be light enough to carry easily.
(Çantan kolay taşınacak kadar hafif olmalı.)


4. Dialogue (Lee & Kim)

Lee: I need a new backpack, but I can’t decide which one.
(Yeni bir sırt çantasına ihtiyacım var ama hangisini alacağıma karar veremiyorum.)

Kim: This one looks great, but it can be too small for all your books.
(Bu güzel görünüyor ama tüm kitapların için fazla küçük olabilir.)

Lee: True, but that one is too big. I don’t want to carry something heavy.
(Doğru ama şu fazla büyük. Ağır bir şey taşımak istemiyorum.)

Kim: How about this one? It’s spacious enough for all your things.
(Peki ya bu? Eşyaların için yeterince geniş.)

Lee: That’s better, but is it strong enough to carry my laptop?
(Bu daha iyi ama dizüstü bilgisayarımı taşımak için yeterince sağlam mı?)

Kim: Yes! And it’s not too expensive, so you can afford it.
(Evet! Ayrıca fazla pahalı değil, yani alabilirsin.)


Bölüm B – Read and Complete the Paragraphs

Ali – Comedy Show

Ali loves making people laugh. However, he sometimes speaks too fast, so people can’t always follow him.
Still, his voice is clear enough for everyone to hear, and he is confident enough to perform in front of a big crowd.
(Ali insanları güldürmeyi sever ama bazen çok hızlı konuşur, bu yüzden herkes onu takip edemez. Yine de sesi herkesin duyabileceği kadar net ve sahneye çıkacak kadar özgüvenlidir.)


Hugo – Dancing

Hugo is quick enough to keep up with the rhythm of the music. He practises a lot to make sure his steps are perfect.
However, the stage floor is too slippery, so he needs to be careful while dancing.
(Hugo müziğin ritmine ayak uyduracak kadar hızlıdır. Adımlarını mükemmelleştirmek için çok pratik yapar. Ancak sahne zemini fazla kaygan olduğu için dikkatli olmalıdır.)


Priya – Acting

Priya enjoys acting in plays and bringing characters to life. She is expressive enough so the audience can see her emotions clearly.
However, her voice is sometimes too quiet, so she’s practising to speak more clearly.
(Priya tiyatro oyunlarında oynamayı sever. Seyirciler duygularını net görebilsin diye yeterince etkileyicidir. Ancak sesi bazen fazla sessizdir, bu yüzden daha net konuşma çalışmaları yapar.)


9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. Look at the photos below and write sentences to describe each person’s appearance.

(Aşağıdaki fotoğraflara bakın ve kişilerin görünüşleri hakkında cümleler yazın.)

1. Fotoğraf

She has short, dark hair.
(Kısa, koyu renk saçları var.)
She looks stylish and elegant.
(Zarif ve şık görünüyor.)
She is a young woman in her thirties.
(Otuzlu yaşlarında genç bir kadın.)


2. Fotoğraf

He has long, brown hair and blue eyes.
(Uzun kahverengi saçları ve mavi gözleri var.)
His hairstyle is messy but attractive.
(Saçları dağınık ama çekici.)
He is a young man in his twenties.
(Yirmili yaşlarında genç bir adam.)


3. Fotoğraf

He is of medium height and athletic.
(Orta boylu ve atletik biri.)
He looks strong and confident.
(Güçlü ve özgüvenli görünüyor.)
He is a young man in his twenties or thirties.
(Yirmili ya da otuzlu yaşlarında genç bir adam.)


2. Read the text quickly and circle the best title.

(Metni okuyun ve en uygun başlığı işaretleyin.)

1. Success Through Character, Talent, and Actions
(Karakter, Yetenek ve Davranış Yoluyla Başarı)


3. Reading Text and Summary (Metin ve Türkçe Özeti)

Text (Özet İngilizce Metin):

Physical appearance may seem important for fame and success, but true success comes from character and talent.
For example, Sandra Wealthmere is a smart actress who impresses people not only with her looks but with her kindness and positive energy.
Stefan Sonfield, a talented composer, proves that determination and passion are more valuable than appearance.
Diallo Vaylen, a hardworking athlete, shows that confidence and teamwork matter more than having a perfect body.
In conclusion, success is not about how we look, but how we use our abilities to make a difference.


Türkçe Özeti:

Fiziksel görünüm bazen başarı için önemli gibi görünse de, gerçek başarı karakter, azim ve yetenek sayesinde gelir.
Örneğin Sandra Wealthmere, sadece güzelliğiyle değil, insanlara olan iyi niyeti ve pozitif tavrıyla da fark yaratır.
Stefan Sonfield, tutku ve kararlılığın dış görünüşten daha önemli olduğunu kanıtlar.
Diallo Vaylen ise vücut yapısı mükemmel olmasa da özgüveniyle spor alanında başarılı olur.
Sonuç olarak, başarı nasıl göründüğümüzle değil, kim olduğumuz ve neler yaptığımızla ilgilidir.


Ana Fikir (Main Idea):

Gerçek başarı, fiziksel güzellikte değil; karakter, azim ve iyi kalplilikte gizlidir.


9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları

A. Read the text quickly again and tick (✓) the topics that are mentioned. (Metni tekrar okuyun ve bahsedilen konuları işaretleyin.)

✅ 1. Hair shape (Saç şekli)
✅ 2. Body weight (Vücut ağırlığı)
✅ 3. Skin colour (Ten rengi)
❌ 4. Nationality (Milliyet)
✅ 5. Personality (Kişilik)
✅ 6. Age (Yaş)


B. Complete the sentences below using the words about personality in the text. (Metindeki kişilik kelimelerini kullanarak cümleleri tamamlayın.)

1️⃣ Sandra is kind, because she cares about other people and helps young artists.
Sandra yardımseverdir, çünkü başkalarıyla ilgilenir ve genç sanatçılara destek olur.

2️⃣ Stefan is quiet, he doesn’t talk much in public.
Stefan sessiz biridir, topluluk içinde çok konuşmaz.

3️⃣ Diallo is determined, he believes in himself and never gives up.
Diallo kararlıdır, kendine inanır ve asla pes etmez.

4️⃣ Sandra is smart, she learns fast and has great ideas.
Sandra zekidir, hızlı öğrenir ve iyi fikirler üretir.

5️⃣ Stefan is shy, he feels nervous in front of people.
Stefan utangaçtır, kalabalık önünde heyecanlanır.

6️⃣ Diallo is generous, he often donates money to help others.
Diallo cömerttir, başkalarına yardım etmek için sık sık bağış yapar.


C. Read the text again and answer the questions. (Metni yeniden okuyun ve soruları yanıtlayın.)

1️⃣ What makes Sandra stand out?
✅ Her kindness and helpfulness make her stand out.
Sandra’yı öne çıkaran şey yardımseverliği ve iyiliğidir.

2️⃣ Why does Stefan not match the typical celebrity image?
✅ Because he has pale skin, messy hair, and he isn’t very tall.
Çünkü solgun bir tene, dağınık saça sahiptir ve çok uzun değildir.

3️⃣ How does Diallo help his community?
✅ He donates money to schools and helps students in need.
Okullara para bağışlar ve ihtiyaç sahibi öğrencilere destek olur.

4️⃣ What personality traits does Diallo have?
✅ He is hardworking, confident, polite, and generous.
Diallo çalışkan, özgüvenli, kibar ve cömerttir.


D. Find the words in the word search puzzle. (Aşağıdaki kelimeleri bulmacada bulun.)

Kelime listesi: ATTRACTIVE – BLOND – BRAVE – BRUNETTE – CHEERFUL – CLEVER – CURLY – FORGETFUL – FRIENDLY – FUNNY – GENTLE – HANDSOME – MOODY – OUTGOING – PEACEFUL – PLUMP – SLIM – STRAIGHT – WAVY – YOUNG

Hepsi bulmacada yer almaktadır


Kısa Genel Özet (Summary in English and Turkish)

English: The text shows that being successful or admired is not about appearance. Sandra is kind, Stefan is quiet and shy, and Diallo is generous and confident. Their success comes from their character, not their looks.

Türkçe: Metin, başarılı olmanın veya sevilmenin dış görünüşle ilgili olmadığını anlatır. Sandra yardımsever, Stefan sessiz ve utangaç, Diallo ise cömert ve özgüvenlidir. Onların başarısı dış görünüşten değil, karakterlerinden gelir.


9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları


A. Complete the dialogue with the statements below. One is extra. (Aşağıdaki ifadelerden biri fazla olacak şekilde diyaloğu tamamlayın.)

a) You look amazing!
b) That sounds great!
c) He is too young!
d) What a good person!

Doğru Sıralama:
1️⃣ a) You look amazing!
2️⃣ d) What a good person!
3️⃣ b) That sounds great!


Diyalog (İngilizce + Türkçe)

Jada: Hey, Lance! You look amazing!
(Hey Lance! Harika görünüyorsun!)

Lance: Thanks, Jada! Do you like my new sweatshirt?
(Teşekkürler Jada! Yeni sweatshirt’ümü beğendin mi?)

Jada: Yes, it looks great on you! By the way, do you know Marsha?
(Evet, sana çok yakışmış! Bu arada, Marsha’yı tanıyor musun?)

Lance: Yes, I do. She is in my chess club.
(Evet, tanıyorum. Satranç kulübümde.)

Jada: What type of person is she?
(Ne tür bir insan?)

Lance: She is very friendly, but she sometimes talks too much.
(Çok arkadaş canlısıdır ama bazen fazla konuşur.)

Jada: Oh, really? And what about Ivy?
(Gerçekten mi? Peki ya Ivy?)

Lance: He is very smart. He studies a lot, but he is not confident enough.
(O çok zeki. Çok ders çalışır ama yeterince özgüvenli değildir.)

Jada: That’s interesting. What about our new English teacher?
(İlginçmiş. Peki yeni İngilizce öğretmenimiz hakkında ne düşünüyorsun?)

Lance: He seems serious, but he is very funny and friendly, indeed.
(Ciddi görünür ama aslında çok komik ve samimidir.)

Jada: What a good person!
(Ne iyi bir insan!)

Lance: Agree. I can introduce you to Marsha and Ivy today if you like.
(Katılıyorum. İstersen bugün seni Marsha ve Ivy ile tanıştırabilirim.)

Jada: That sounds great!
(Kulağa harika geliyor!)


B. Read the situations below and match them to the statements in Exercise A. (Aşağıdaki durumları yukarıdaki ifadelerle eşleştirin.)

1️⃣ A friend of yours comes up with an idea, and you think it’s exciting.
That sounds great!
➡️ Bir arkadaşınız heyecan verici bir fikirle geliyor. “Harika fikir!”

2️⃣ You have a classmate who always feeds stray cats on the way to school.
What a good person!
➡️ Okula giderken sokak kedilerini besleyen biri. “Ne iyi bir insan!”

3️⃣ Your sister has a new hairstyle, and you want to compliment her.
You look amazing!
➡️ Kız kardeşin yeni saç modeliyle çok güzel görünüyorsa.

4️⃣ Your friend’s brother wants to watch a horror film with you, but he’s too young.
He is too young!
➡️ Korku filmi izlemek isteyen küçük biri için “O çok küçük!”


C. Imagine that the girl in the photo is a new student in your class. (Fotoğraftaki kızın sınıfınıza yeni gelen öğrenci olduğunu hayal edin.)

Appearance (Dış Görünüş):

She has long, straight brown hair and brown eyes.
She is slim and of medium height.
She looks stylish and tidy.
(Uzun, düz kahverengi saçları ve kahverengi gözleri var. İnce yapılı ve orta boylu. Şık ve düzenli görünüyor.)

Personality (Kişilik):

She is hardworking, friendly, and cheerful.
She loves reading books and studying.
She is helpful and kind to her classmates.
(Çalışkan, arkadaş canlısı ve neşelidir. Kitap okumayı ve ders çalışmayı sever. Sınıf arkadaşlarına karşı yardımsever ve naziktir.)


D. Write a short dialogue using the statements in Exercise A. (Yukarıdaki ifadeleri kullanarak kısa bir diyalog yazın.)

Dialogue:

Aylin: Hey, look! She is our new classmate.
Burak: Wow, you look amazing!
Aylin: Yes, she has long straight brown hair and brown eyes.
Burak: What a good person! She is always reading and helping others.
Aylin: That sounds great! I think she will be a good friend.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.