9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Çalışma Kitabı Sayfa 16-20 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları (Türkçe Açıklamalı) – MEB Yayınları
2. Ünite: Classroom Life (Sınıf Hayatı)
A. Dinle ve cümleleri doğru kişiyle eşleştir (Ted / Liz):
1️⃣ I check my messages first, and then I get out of bed. → Liz
Önce mesajlarımı kontrol ederim, sonra kalkarım.
2️⃣ I wake up a little later than you—at 7.00. → Ted
Senden biraz daha geç uyanırım, saat yedide.
3️⃣ I take the bus to school. → Ted
Okula otobüsle giderim.
4️⃣ If we have a quiz, I read my notes silently. → Ted
Küçük bir sınavımız varsa notlarımı sessizce okurum.
5️⃣ I sometimes stay in the classroom and work on my tasks. → Ted
Bazen sınıfta kalıp ödevlerim üzerinde çalışırım.
6️⃣ I try to study right after school. → Liz
Okuldan sonra hemen ders çalışırım.
7️⃣ If I finish early, I watch a documentary. → Ted
Erken bitirirsem bir belgesel izlerim.
8️⃣ I usually just relax. → Liz
Genellikle sadece dinlenirim.
B. Dinle ve doğru seçeneği işaretle:
1️⃣ When Ted arrives at school, he...
A) goes straight to his classroom
Ted okula vardığında doğrudan sınıfına gider.
2️⃣ During the break, Liz...
A) reads a book
Liz teneffüste kitap okur.
3️⃣ When he gets back home, Ted...
C) recharges his phone
Ted eve dönünce telefonunu şarj eder.
4️⃣ After school, Liz...
B) reviews her lessons
Liz okuldan sonra derslerini tekrar eder.
C. Dinle ve soruları cevapla:
1️⃣ What does Liz do after getting out of bed in the morning?
➡️ She gets dressed.
Sabah kalktıktan sonra giyinir.
2️⃣ Who keeps her/his books in a locker?
➡️ Liz.
Kitaplarını dolabında tutan Liz’dir.
3️⃣ What does Ted sometimes do during the break when he has work to do?
➡️ He stays in the classroom and works on his tasks.
İşleri varsa teneffüste sınıfta kalıp çalışır.
4️⃣ What does Ted do before he starts working on his tasks at home?
➡️ He recharges his phone, relaxes for a bit, and checks his messages.
Telefonunu şarj eder, biraz dinlenir ve mesajlarını kontrol eder.
D. Dinle ve duyduğun cümleyi seç:
1️⃣ b) We had brunch with bread today.
Bugün ekmekle kahvaltı yaptık.
2️⃣ a) Let’s go to the fan near the village.
Köyün yakınındaki yelpazeye gidelim.
3️⃣ b) Put the jam on the table.
Reçeli masaya koy.
4️⃣ a) Can you see the man there?
Oradaki adamı görebiliyor musun?
5️⃣ b) Don’t drop your pen on the floor.
Kalemini yere düşürme.
6️⃣ a) Rick is sanding the wooden door.
Rick ahşap kapıyı zımparalıyor.
Genel Değerlendirme:
Bu sayfadaki etkinliklerde öğrenciler günlük rutinleri, okul yaşamı ve dinleme becerilerini geliştirir. Ted ve Liz’in sabah hazırlıkları, okul sonrası etkinlikleri ve boş zaman alışkanlıkları karşılaştırılarak günlük yaşam kelimeleri pekiştirilir.
9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları (Türkçe Açıklamalı) – MEB Yayınları
A – Complete the sentences (Cümleleri tamamlayınız):
1️⃣ I usually get up at 7.30 a.m. but rarely at 8.00 a.m. on weekdays.
(Genellikle sabah 7.30’da kalkarım, ama hafta içi nadiren 8.00’de kalkarım.)
2️⃣ School starts at 9.00 a.m., so after I have breakfast, I get dressed.
(Okul sabah 9.00’da başlar, bu yüzden kahvaltıdan sonra giyinirim.)
3️⃣ I get dressed quickly in five minutes to catch the school bus.
(Okul servisini yakalamak için beş dakikada hızlıca giyinirim.)
4️⃣ Sometimes, I do not catch the school bus, so I do not take long to walk to school for half an hour.
(Bazen servise binmem, bu yüzden okula yarım saat yürürüm.)
5️⃣ Although it does not take long to walk to school, my parents insist on me taking the school bus.
(Okula yürümek uzun sürmese de ailem servise binmemde ısrar eder.)
6️⃣ Indeed, it is an advantage on winter days, but on pleasant days, my friends and I want to enjoy the fresh air and the natural beauty while on the way to school.
(Gerçekten kış günlerinde avantajdır ama güzel havalarda arkadaşlarımla birlikte temiz havanın ve doğanın tadını çıkarmak isterim.)
B – Write questions according to the answers (Altı çizili ifadelere göre sorular yazınız):
1️⃣
A: When does Alice take English classes?
B: Alice takes English classes on Mondays and Wednesdays.
(Alice İngilizce derslerini hangi günler alıyor?)
2️⃣
A: What do you usually do after dinner on weekdays?
B: I usually help with my little brother’s homework after dinner on weekdays.
(Hafta içi akşam yemeklerinden sonra genellikle ne yaparsın?)
3️⃣
A: How long does your father drive to work every day?
B: My father drives to work at least half an hour every day.
(Baban işe her gün ne kadar sürede gider?)
4️⃣
A: How often does Aslı meet her friends at a café?
B: Aslı usually meets her friends at a café once every two weekends.
(Aslı arkadaşlarıyla kafede ne sıklıkla buluşur?)
C – Look at the photos and write sentences (Resimlere bakın ve cümleler kurun):
1. home / every day
➡️ The woman and man do household chores together at home every day.
(Kadın ve erkek her gün evde birlikte ev işleri yapar.)
2. bazaar / at weekends
➡️ The couple does the shopping at the bazaar at weekends.
(Çift hafta sonları pazarda alışveriş yapar.)
3. classroom / usually
➡️ The students usually participate in activities in the classroom.
(Öğrenciler genellikle sınıf içi etkinliklere katılır.)
4. on the way home / on weekdays
➡️ The woman runs errands on the way home after work on weekdays.
(Kadın hafta içi işten dönerken bazı işlerini halleder.)
Bu etkinlikler “Simple Present Tense (Geniş Zaman)” konusunu pekiştirmeyi amaçlar.
Öğrencilerden günlük rutinleri ifade etmeleri, soru sormaları ve zaman zarflarını (every day, at weekends, on weekdays vb.) doğru kullanmaları beklenir.
9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları – MEB Yayınları
A – Read the text quickly and match the sentences to the correct person, Bora or Bartu.
(Metni hızlıca okuyun ve cümleleri doğru kişiyle eşleştirin.)
1️⃣ I wake up at 7 a.m., make my bed, and then I have a shower. → Bora
(Sabah 7’de uyanırım, yatağımı toplar ve duş alırım.)
2️⃣ I clean my face in the morning, and then I charge my phone. → Bartu
(Sabah yüzümü yıkarım ve sonra telefonumu şarj ederim.)
3️⃣ I like walking to school because I think the fresh air is great. → Bora
(Okula yürümeyi severim çünkü temiz havayı harika bulurum.)
4️⃣ I listen to my teacher carefully and usually read during breaks. → Bartu
(Öğretmenimi dikkatle dinlerim ve genellikle teneffüslerde kitap okurum.)
B – Read the text carefully to complete the table.
(Metni dikkatlice okuyun ve tabloyu tamamlayın.)
Bora | Bartu |
---|---|
In the Morning: Makes his bed neatly and takes a shower. | Goes to the bathroom first and cleans his face. |
Before Leaving Home: Checks his emails. | Charges his phone. |
To School: Walks. | Takes the bus. |
At School: Takes notes quickly. | Listens to the teacher carefully. |
During Breaks: Chats with his friends. | Reads a book. |
After School: Relaxes. | Does homework immediately. |
In the Evening: Helps his mother with chores and plays football. | Watches a film or goes shopping with his father. |
9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları (MEB Yayınları)
A. Read the text again and circle the answers to the questions.
(Metni tekrar okuyun ve doğru seçeneği işaretleyin.)
1. What does Bartu do after getting out of bed?
✅ D) He cleans his face.
➡ Bartu, kalktıktan sonra ilk olarak yüzünü yıkar.
2. Why does Bora walk to school in the mornings?
✅ A) He likes to be active.
➡ Bora sabahları aktif olmayı sevdiği için okula yürüyerek gitmeyi tercih eder.
3. What do they both do before going to bed?
✅ C) They plan for the next day.
➡ İkisi de yatmadan önce ertesi günün planını yapar.
4. Why do you think twins have different routines?
✅ B) They have different hobbies and interests.
➡ Farklı ilgi alanlarına sahip oldukları için ikiz kardeşlerin günlük rutinleri de birbirinden farklıdır.
B. Complete the paragraph below with the correct forms of the words and phrases highlighted in the text.
(Paragrafı uygun kelimelerle tamamlayınız.)
Every day, I wake up at 6.30 a.m. and get dressed quickly.
Then I have breakfast and leave home at 7 a.m.
I always take the bus to school because it is too far from home.
At school, I take notes carefully and listen to my teacher.
After school, I often do my homework, but sometimes I relax first.
In the evening, I help my mother with the chores, and then I read a book or watch a film.
I always go to bed at 10 p.m. because I need to rest for the next day.
C. Use the clues below to complete the crossword puzzle.
(İpuçlarını kullanarak bulmacayı tamamlayınız.)
No | Cevap | Türkçesi |
---|---|---|
1 | OCCASIONALLY | Ara sıra |
2 | ATTEND | Katılmak |
3 | REPEAT | Tekrarlamak |
4 | PARTICIPATE | Katılmak, yer almak |
5 | LEARN | Öğrenmek |
6 | NEVER | Asla |
7 | SLOWLY | Yavaşça |
8 | RARELY | Nadiren |
Bu etkinlikte Bora ve Bartu’nun günlük yaşam rutinleri üzerinden Simple Present Tense (Geniş Zaman) konusu işlenmiştir.
Öğrenciler; “get dressed”, “take the bus”, “take notes”, “relax”, “go to bed” gibi fiilleri kullanarak günlük aktiviteleri ifade etmeyi öğrenir.
Ayrıca, zaman zarflarını (always, often, sometimes, never, rarely) doğru bağlamda kullanmayı pekiştirirler.
9. Sınıf İngilizce WAYMARK B1.1 Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları
A) Read the dialogue carefully and complete the missing parts (Diyaloğu dikkatlice okuyun ve verilen ifadelerle tamamlayın.)
Verilen ifadeler:
a) bright and early
b) call it a day
c) hit the books
d) learn it by heart
e) work hard, play later
Cevaplar:
1️⃣ hit the books
2️⃣ learn it by heart
3️⃣ call it a day
4️⃣ bright and early
Tam Diyalog:
Ozan: Tarih sınavı için çok çalışmamız gerekiyor. Gerçekten odaklanmalıyız.
Adel: Evet, hiçbir şeyi atlayamayız. Her şeyi detaylıca çalışmamız lazım. Artık hit the books (derslere gömülme) zamanı.
Ozan: Haklısın. En önemli kısımlardan başlayalım ve not alalım.
Adel: Tamam. Ayrıca yarın matematik sınavımız da var.
Ozan: Ahh, çok işimiz var!
Adel: Önce tarih konularını bitirelim, sonra birbirimize soru sorarız.
Ozan: Güzel fikir! Bakalım konuları learn it by heart (ezberleyebilecek miyim).
Adel: Tüm bilgileri aklımızda tutmaya çalışalım. Saatlerdir çalışıyoruz, hadi bu bölümü bitirelim ve call it a day (bugünlük bitirelim).
Ozan: Haklısın. Ama sınavdan önce bir kez daha tekrar etmeliyiz. Yarın sabah bright and early (erken ve dinç bir şekilde) buluşalım.
B) Tick (✔) the ones that you do before an exam week. (Sınav haftasından önce yaptıklarınızı işaretleyin.)
✔ Start the day bright and early
✔ Sleep well and get out of bed at the right time
✔ Have a healthy breakfast
✔ Study with a group
✔ Take notes
✔ Hit the books
✔ Learn important facts by heart
✔ Highlight with coloured pens
✔ Study earlier and call it a day before getting too tired
C) Write a short paragraph about your study habits. (Çalışma alışkanlıklarınızı anlatan kısa bir paragraf yazın.)
Example Answer:
Before exams, I always start the day bright and early.
I eat a healthy breakfast and then go to the library to study with my friends.
We take notes and highlight the key points with coloured pens.
I try to learn important information by heart.
I never stay up too late because I want to feel calm and focused on the exam day.
Türkçe Açıklama
Bu sayfada öğrenciler “exam preparation (sınav hazırlığı)” konusunu işler.
Öğrenilen ifadeler:
- hit the books → çok çalışmak
- learn by heart → ezberlemek
- call it a day → bugünlük bitirmek
- bright and early → erkenden, dinç başlamak
Öğrenciler sınav öncesi çalışma alışkanlıklarını, zaman yönetimini ve odaklanma becerilerini geliştirmeyi öğrenir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.