9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 8. Ünite Emergency And Health Problems Cevapları Erkad Yayıncılık
Theme 8 Emergency And Health Problems - Acil Durumlar ve Sağlık Sorunları
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Erkad Yayıncılık
FUNCTIONS – İşlevler:
Asking for and giving advice (Tavsiye istemek ve tavsiye vermek)
Giving and understanding simple instructions in case of emergency (Acil durumlarda basit talimatları vermek ve anlamak)
Talking about something that happened recently (Yakın zamanda gerçekleşen bir olay hakkında konuşmak)
Expressing obligations and prohibitions (Zorunlulukları ve yasakları ifade etmek)
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları Erkad Yayıncılık
1. Match the pictures with the illnesses. (Resimleri hastalıklarla eşleştirin.)
1 → h (a backache – sırt ağrısı)
2 → f (a headache – baş ağrısı)
3 → a (a toothache – diş ağrısı)
4 → i (the flu – grip)
5 → e (a stomachache – karın ağrısı)
6 → c (a fever – ateş)
7 → d (a sore throat – boğaz ağrısı)
8 → g (a cough – öksürük)
Extra illness (fazladan olan): b (a cold – soğuk algınlığı)
2. Look at the picture and discuss the following questions. (Aşağıdaki soruları resme bakarak cevaplayın.)
– What’s her problem?
She appears to have a cold or the flu.
(Sorunu nedir? Soğuk algınlığı veya grip olmuş gibi görünüyor.)
– What are the symptoms of her illness?
Symptoms include sneezing and possibly a runny nose.
(Hastalığın belirtileri nelerdir? Hapşırma ve muhtemelen burun akıntısı.)
– What should she do to get better?
She should rest, drink fluids, and maybe see a doctor.
(İyileşmek için ne yapmalı? Dinlenmeli, sıvı tüketmeli ve gerekirse doktora gitmeli.)
– What causes the flu?
The flu is caused by the influenza virus.
(Gribe ne sebep olur? Grip, influenza virüsü nedeniyle olur.)
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları Erkad Yayıncılık
Dialogue Questions and Answers (Soru-Cevap)
1. What are the symptoms of her illness? (Hastalığının belirtileri nelerdir?)
➡ She doesn’t feel well. She has a high fever and a headache. Her throat isn’t well.
(Kendini iyi hissetmiyor. Yüksek ateşi ve baş ağrısı var. Boğazı da iyi değil.)
2. What should she do to get better? (İyileşmek için ne yapmalı?)
➡ She should:
- Have warm showers.
- Not drink cold and acidic drinks.
- Eat fruit and vegetables.
- Take more vitamins.
- Drink lots of water.
- Keep her body warm.
- Sleep well.
(Şunları yapmalı:
- Ilık duşlar almalı.
- Soğuk ve asitli içeceklerden uzak durmalı.
- Meyve ve sebze yemeli.
- Daha fazla vitamin almalı.
- Bol su içmeli.
- Vücudunu sıcak tutmalı.
- İyi uyumalıdır.)
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları Erkad Yayıncılık
Activity 4 – Give advice for each situation (Her duruma öneri verin)
1. When you have a high fever...
Advice (Öneri):
You should see a doctor if it's very high or doesn't improve.
You’d better rest and drink plenty of fluids to stay hydrated.
Türkçesi:
Ateşiniz çok yüksekse ya da düşmüyorsa bir doktora görünmelisiniz.
Dinlenmeniz ve vücudunuzu susuz bırakmamak için bol sıvı tüketmeniz daha iyi olur.
2. When you have a headache...
Advice (Öneri):
You should take a rest and maybe use a cold pack if it's severe.
You’d better avoid loud noises and bright lights until it subsides.
Türkçesi:
Dinlenmeli ve şiddetliyse soğuk kompres uygulamalısınız.
Geçene kadar yüksek seslerden ve parlak ışıklardan uzak durmanız daha iyi olur.
3. When you get a cut on your hand...
Advice (Öneri): You should clean the cut carefully with water and apply an antibiotic ointment.
You’d better keep it covered with a clean bandage to protect it from dirt and germs.
Türkçesi:
Kesilen yeri dikkatlice suyla temizlemeli ve antibiyotikli merhem sürmelisiniz.
Kirden ve mikroplardan korumak için temiz bir bandajla kapatmanız daha iyi olur.
Activity 5 – Listen and write the symptoms you hear (Dinleyin ve duyduğunuz belirtileri yazın)
Given answer (Verilen cevap):
- A rash on the neck.
- Itchiness of the rash.
Türkçesi:
- Boyunda döküntü.
- Döküntünün kaşınması.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları Erkad Yayıncılık
1. Match the pictures with the allergens. (Resimleri alerjenlerle eşleştirme)
1️⃣ d — pollen (polen)
2️⃣ c — sea food (deniz ürünleri)
3️⃣ e — dust mites (akarlar)
4️⃣ g — dairy products (süt ürünleri)
5️⃣ a — peanuts (yer fıstığı)
6️⃣ b — medicine (ilaç)
7️⃣ h — eggs (yumurta)
Not: "f — pets (evcil hayvanlar)" fazladır. (Extra allergen)
2. Work in pairs. Answer the questions:
➤ What kind of allergies can people have?
İnsanların hangi tür alerjileri olabilir?
People can be allergic to pollen, pets, eggs, peanuts, medicines, dust mites, or seafood.
(İnsanlar polene, evcil hayvanlara, yumurtaya, fıstıklara, ilaçlara, akar böceklere veya deniz ürünlerine alerjik olabilir.)
➤ What should they do if they are allergic to something?
Bir şeye alerjileri varsa ne yapmalılar?
They should avoid the allergen and take medicine if needed.
(Alerjenlerden uzak durmalı ve gerekiyorsa ilaç kullanmalılar.)
➤ Are you allergic to anything?
Herhangi bir şeye alerjin var mı?
Yes, I’m allergic to dust.
(Evet, toza alerjim var.)
➤ Have you eaten something allergic recently?
Son zamanlarda alerji yapan bir şey yedin mi?
No, I always check my food before eating.
(Hayır, yemeden önce yiyecekleri kontrol ederim.)
3a. Match the words with the pictures. (Kelimeleri resimlerle eşleştir)
1️⃣ ➝ a. allergic to
2️⃣ ➝ b. scratch
3️⃣ ➝ c. rash
3b. Fill in the blanks with the words above. (Boşlukları uygun kelimelerle doldur)
I'm Helen. I think I’m (1) allergic to detergent.
When I touch it, I get a(n) (2) rash.
I know I shouldn’t (3) scratch them, but I can’t stop myself.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları Erkad Yayıncılık
4. Look at the picture and write about her allergies.
English:
Q: What kind of allergies does she have?
A: She is allergic to seafood, eggs, dairy products, peanuts, and strawberries.
Q: What should she do?
A: She shouldn’t eat those foods and must be careful when choosing what to eat.
Türkçe:
S: Hangi tür alerjileri var?
C: O, deniz ürünleri, yumurta, süt ürünleri, fıstık ve çileğe karşı alerjiktir.
S: Ne yapmalı?
C: Bu yiyecekleri yememeli ve yediği şeylere dikkat etmelidir.
5. Work in pairs. Act out as a doctor and a patient.
Student A (Patient):
Q: Hi, Doctor. I have a really bad headache. It’s been bothering me all day, and I don’t feel well. What should I do?
Student B (Doctor):
A: Hello. I’m sorry to hear you’re not feeling well. You should take a rest and drink plenty of water. Avoid cold drinks and bright lights. If the pain continues, you should take some medicine or see a doctor again.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları Erkad Yayıncılık
Etkinlik 6 – Grup Çalışması: Sağlık Sorunlarına Öneriler
Bu etkinlikte, çeşitli sağlık sorunları için neler yapılması veya yapılmaması gerektiği hakkında fikir alışverişi yapılır.
Örnek konuşma:
A: "Karnım ağrıyor."
B: "Bolca dinlenmeli ve ağır yiyeceklerden uzak durmalısın."
C: "Soğuk su içmemelisin. Bunun yerine ılık bitki çayı içebilirsin."
D: "Elma ya da muz gibi meyveler yemeyi de deneyebilirsin."
Amaç: Öğrencilerin “should / shouldn’t” yapılarıyla tavsiye vermeyi öğrenmesi.
Etkinlik 7a – Yükselen ve Alçalan Tonlama (Intonation)
Bu bölümde, soru cümlelerinde tonlama nasıl olmalı sorusunun cevabı örneklerle anlatılır.
Yükselen tonlama (↗):
Cümle yes / no sorusuysa, ses cümlenin sonunda yükselir.
➡ Örnek: "Is that the new doctor?" ↗
Alçalan tonlama (↘):
Cümle bilgi isteyen bir sorusa, ses cümlenin sonunda alçalır.
➡ Örnek: "Where is the nearest hospital?" ↘
Amaç: Öğrencilerin doğru ses tonuyla İngilizce soru sormayı öğrenmesi.
Etkinlik 7b – Dinle ve Tonlama Oku
Verilen sorular dinlenir ve her birinin sonunda sesin yükselip yükselmediği belirlenir. Doğru oklarla gösterilir:
- How can I help you? (↘)
- What’s wrong with you? (↘)
- Do you have a fever? (↗)
- Are you injured? (↗)
- Where is the nearest hospital? (↘)
- Is that the new doctor? (↗)
Amaç: Dinleme becerisini geliştirmek ve tonlamayı pratik etmek.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Erkad Yayıncılık
1. Match the pictures with the suitable words.
(There is one extra word.)
(Resimleri uygun kelimelerle eşleştiriniz. Bir tane fazladan kelime vardır.)
1️⃣ hurt (yaralanmak)
Kız bisiklet kazası yapmış, dizini tutuyor.
➡ Yaralanmış gibi görünüyor.
2️⃣ burn (yanmak)
Kolunda yanık izi var.
➡ Yanık görüntüsü.
3️⃣ break (kırmak)
Kol askıya alınmış.
➡ Kolunu kırmış olabilir.
4️⃣ bleed (kanamak)
Burnunu tutuyor, peçete var.
➡ Burun kanaması olabilir.
5️⃣ cut (kesmek)
Parmağına yara bandı yapıştırıyor.
➡ Kesik olabilir.
6️⃣ sprain (burkmak)
Ayağını tutuyor, spor ayakkabı giyiyor.
➡ Ayağını burkmuş gibi.
Extra word / Fazladan kelime:
faint (bayılmak) – Bu resimlerle eşleşmiyor.
Do you learn “first aid” at school?
Yes, we are taught basic first aid at school. It helps us know how to respond to accidents quickly and safely.
Look at the pictures and discuss the questions below:
– Do you often have similar accidents?
→ No, I don’t usually experience such accidents because I try to be very careful.
– Which accident(s) is/are more serious?
→ The bike accident looks more serious because it might cause head or bone injuries.
– What should you do when you have similar accidents?
→ I would stay calm, check for injuries, and try to give first aid if I know how. If the injury is serious, I would immediately call for help or ask someone nearby to assist me.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları Erkad Yayıncılık
What should we do if there is an emergent situation? Acil bir durumda ne yapmalıyız?
Dialogue and Questions
Ted: Do you know how to help people in an emergency? For example, when someone faints, what should I do?
Donald: Well, first of all, check if the person is still breathing.
Ted: Hmm.
Donald: Secondly, alert medical personnel and then position the person properly.
Ted: What else?
Donald: If a person grabs his/her chest and says "my chest hurts," it might be a heart attack.
Ted: Oh, terrible! If the person stops breathing, what should I do?
Donald: First, lift the head with the chin up. Then, get his/her tongue out of the airway.
Ted: And then?
Donald: Then start doing chest compressions.
Ted: That’s very important to know.
Donald: Yes. Also, if someone feels like having a heart attack, he/she should start coughing.
Ted: Why?
Donald: Because it works like a chest compression.
Ted: Thank you. I’m glad to learn that.
Questions and Answers
1- When someone faints, what should you do first?
First, we should check if the person is still breathing. (İlk olarak kişinin nefes alıp almadığını kontrol etmeliyiz.)
2- Should you call the medical staff if someone faints?
Yes, we should call medical staff immediately. (Evet, hemen sağlık görevlilerini aramalıyız.)
3- When a person has a heart attack, what is the first thing you should do?
We should position the person’s head with the chin up. (Kişinin başını yukarı kaldırarak pozisyon vermeliyiz.)
4- Does coughing help a person who is having a heart attack?
Yes, coughing helps because it works like chest compressions. (Evet, öksürmek göğüs kompresyonu gibi işe yarar.)
5- Do you know how to help people in an emergency?
Yes, I do. / No, I don’t. (Evet, biliyorum. / Hayır, bilmiyorum.)
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları Erkad Yayıncılık
4. What should you do when a person has a heart attack?
Use the phrases: First of all… / Secondly… / And then…
English:
First of all, position his/her head with the chin up.
Secondly, get his/her tongue out of the airway.
And then, start doing chest compressions until help arrives.
Türkçe:
İlk olarak, başını yukarı kaldırarak çenesini yukarıda tutun.
İkinci olarak, dilini hava yolundan çıkartın.
Ve sonra, yardım gelene kadar göğüs basısı yapmaya başlayın.
5. What is the first thing you should do when a person bleeds?
1.
English: We should first put direct pressure on the cut.
Türkçe: Öncelikle kesik üzerine doğrudan baskı uygulamalıyız.
2.
English: No, we shouldn’t make a tourniquet.
Türkçe: Hayır, turnike yapmamalıyız.
6. Make a similar dialogue
A: I've been feeling really awful with a stomachache.
B: You should rest and maybe drink some ginger tea. If it doesn't get better, you should visit a doctor.
Türkçesi:
A: Midem çok ağrıyor, kendimi berbat hissediyorum.
B: Dinlenmeli ve belki biraz zencefil çayı içmelisin. Eğer geçmezse bir doktora görünmelisin.
7. Make a dialogue – Work in pairs
Student A:
"When you get a cut in your hand…"
B: You should clean it first, then put a piece of cloth on it to stop the bleeding.
→ (Türkçe: Önce temizlemelisin, sonra kanamayı durdurmak için üzerine bir bez koymalısın.)
"When you break your leg…"
B: You should keep it immobilized and go to the hospital immediately.
→ (Türkçe: Onu sabit tutmalı ve hemen hastaneye gitmelisin.)
"When you have a headache…"
B: You should take a painkiller and rest in a dark, quiet place.
→ (Türkçe: Bir ağrı kesici almalı ve karanlık, sessiz bir yerde dinlenmelisin.)
"When you burn your finger…"
B: You’d better cool it with cold water and cover it with a bandage.
→ (Türkçe: Parmak yanığında, soğuk su ile soğutmalı ve bir bandajla sarmalısın.)
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Erkad Yayıncılık
8D EMERGENCY – ACİL DURUM
Soru: Türkiye'de acil bir durumda hangi numarayı aramalısınız?
Cevap: Türkiye’de acil durumda aranacak numara 112’dir.
1. Aşağıdaki sağlık problemlerini/acil durumları doğru yerlere yazınız.
1 – Fire (Yangın)
Asansörleri kullanmayın.
Kendinizi kurtarın.
Ailenizi uyarın.
Başkalarına yardım edin.
2 – Heart attack (Kalp krizi)
112’yi arayın.
Ambulansı çağırın.
Kalp masajı yapın.
3 – Car accident (Trafik kazası)
Yaralarınızı kontrol edin.
Polisi arayın.
Yardım gelene kadar bekleyin.
4 – Faint (Bayılma)
Sağlık personeline haber verin.
Kişiyi doğru pozisyona getirin.
2. Eşli çalışma: Aşağıdaki sağlık sorunları/acil durumlarla ilgili birbirinize soru sorup tavsiye verin.
Örnek diyaloğun Türkçesi:
Öğrenci A: Son zamanlarda gerçekten kötü baş ağrılarım var. Ne yapmalıyım?
Öğrenci B: Sıvı tüketmeye dikkat etmen ve dinlenmen önemli. Eğer ağrılar geçmezse doktora görünmeyi düşünmelisin.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Erkad Yayıncılık
3. Read the dialogue and answer the questions. (Diyaloğu oku ve soruları cevapla.)
1. What happened to Bobo?
→ Bobo ran into the street and got hit by a car. He was badly injured and bleeding.
→ Bobo sokağa fırladı ve bir araba ona çarptı. Ağır şekilde yaralandı ve kanıyordu.
2. How long did Bobo’s surgery take?
→ The surgery took two hours.
→ Ameliyat iki saat sürdü.
3. What happens at the end?
→ The doctor successfully stops the bleeding and repairs Bobo’s leg. He says Bobo will be able to walk again in a few weeks.
→ Doktor kanamayı başarıyla durdurur ve Bobo’nun bacağını onarır. Bobo’nun birkaç hafta içinde yeniden yürüyebileceğini söyler.
4. What do we have to do / What should we do / What must we do in social life? (Sosyal yaşamda ne yapmalıyız / ne yapacağız / ne yapmamız gerekir?)
English: In daily social life, we must follow certain rules to keep ourselves and others safe.
- People must wear helmets at work to prevent injuries.
- We should never lie and always keep our promises.
- Students mustn’t cheat during exams.
- We shouldn't harm animals and must protect nature.
- We must obey traffic rules, such as stopping at red lights.
These actions help us live in a peaceful, fair, and respectful society.
Türkçe: Günlük sosyal yaşamda, hem kendimizi hem de başkalarını korumak için bazı kurallara uymalıyız.
- İnsanlar iş yerlerinde kask takmalı, böylece yaralanmalar önlenebilir.
- Asla yalan söylememeli ve her zaman verdiğimiz sözleri tutmalıyız.
- Öğrenciler sınavlarda kopya çekmemelidir.
- Hayvanlara zarar vermemeli, doğayı korumalıyız.
- Kırmızı ışıkta durmak gibi trafik kurallarına uymalıyız.
Bu davranışlar, barışçıl, adil ve saygılı bir toplumda yaşamamıza yardımcı olur.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Erkad Yayıncılık
Question / Soru:
What was the last natural disaster in Turkey? Find out and tell.
Türkiye'deki son doğal afet neydi? Araştır ve anlat.
Answer / Cevap:
The most recent natural disaster in Turkey was the earthquake with a magnitude of 7.8 that occurred on February 6, 2023.
Türkiye’deki en son doğal afet, 6 Şubat 2023’te meydana gelen 7.8 büyüklüğündeki depremdi.
Part 6 - Survival Kit / Hayatta Kalma Çantası (İngilizce - Türkçe):
- water – su
- food – yiyecek
- money – para
- flashlight – el feneri
- radio – radyo
- batteries – piller
- personal documents – kişisel belgeler
- ID card – kimlik kartı
Part 7 - Earthquake Instructions / Deprem Talimatları (İngilizce - Türkçe):
İngilizce: First of all, stay calm. Secondly, you should take shelter under a table if you are indoors. And then, drop down and cover your head and neck. Hold on to protect yourself from the objects falling down. When you are outdoors, stay away from buildings, trees and power lines.
Türkçe: İlk olarak, sakin kalın. İkincisi, eğer içerideyseniz, bir masanın altına sığınmalısınız. Sonra çömelip, başınızı ve boynunuzu örtmelisiniz. Üzerinize düşebilecek cisimlerden korunmak için tutunmalısınız. Eğer dışarıdaysanız, binalardan, ağaçlardan ve elektrik hatlarından uzak durun.
9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları Erkad Yayıncılık
E-Portfolio Görevi:
- “Workplace Safety” (İş yerinde Güvenlik) üzerine bir poster hazırlama örneği.
- “Preventing Falls” veya “Earthquake Awareness” konularından birini seçerek afiş tasarlama.
- Self-Assessment (Öz Değerlendirme): Öğrencinin kendi öğrenme sürecini değerlendirebileceği kutucuklarla desteklenmiş form.
Bu etkinliklerle öğrenciler:
- İngilizce iletişim becerilerini geliştirir.
- Sağlık ve güvenlik hakkında bilgi sahibi olur.
- Acil durumlar karşısında nasıl hareket edeceklerini öğrenir.
- Görsel okuma, yazma ve dinleme becerilerini birlikte kullanır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.