9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35 Ders İçi Çalışma Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Kitabı Sayfa 32 Ders İçi Çalışma Cevapları

İstiklal Marşı ve Geri Gelen Mektup adlı şiirlerden alınan dizeleri okuyarak verilen çalışmayı yapınız.

Dizelerin Sizi Uyandırdığı Çağrışımlar

İstiklal Marşı: İstiklal Marşı’nda, vatan sevgisi, bağımsızlık, kahramanlık ve fedakârlık duyguları ön plandadır. Mehmet Akif Ersoy'un bu dizelerinde Türk milletinin zorluklar karşısında gösterdiği direniş ve bağımsızlığa olan inancı vurgulanmaktadır. Dizeler, milletin özgürlüğü için mücadele eden şehitler ve onların kutsal sayılan vatan topraklarına duyulan bağlılığı ifade eder.

Geri Gelen Mektup: Geri Gelen Mektup adlı şiirde ise özlem, çaresizlik ve yitirilmiş umutlar öne çıkmaktadır. Dizelerde, sevilen birinin geri dönmemesi, onunla iletişim kurulamaması üzerine duyulan içsel yangın, hasret ve derin bir üzüntü hissedilir. Hüseyin Nihal Atsız, bu dizelerde sevdiği birini kaybetmiş veya ondan haber alamayan birinin duygusal durumunu tasvir etmektedir.

Dizelerin Uyandırdığı Çağrışımların Karşılaştırılması

İstiklal Marşı, daha çok toplumsal bir bilinç ve bağımsızlık mücadelesi çerçevesinde güçlü ve olumlu duygular çağrıştırırken; Geri Gelen Mektup kişisel bir duygusal çatışmayı, özlemi ve kaybedilen birine duyulan hasreti yansıtır. İstiklal Marşı umut ve kahramanlık duygularını beslerken, Geri Gelen Mektup üzüntü, çaresizlik ve içsel bir boşluk hissettiren dizeler barındırmaktadır.


9. Sınıf Edebiyat Kitabı Sayfa 34 Ders İçi Çalışma Cevapları

Sakarya Türküsü adlı şiiri okuyup verilen çalışmayı yapınız.

a) Sakarya Türküsü adlı şiirde dış dünyadaki gerçekliği açıkça dile getiren dizeleri ve bu dizelerdeki gerçeğe uygun iletiyi örnekteki gibi yazınız.

Şiirdeki Dize Dizedeki Gerçeğe Uygun İleti
Bir yanda akan benim öbür yanda Sakarya Sakarya Nehri’nin akması
Her şey akar, su, tarih, yıldız, insan ve fikir; Suyun akması
Hani Yunus Emre ki, kıyında geziyordu; Yunus Emre’nin geçmişte Sakarya Nehri yakınlarında yaşaması
İnsan üç beş damla kan, ırmak üç beş damla su; İnsan vücudunun kandan, ırmağın sudan oluşması

b) Sakarya Türküsü adlı şiirde imgeler yoluyla yoruma açık ifadeler kullanılan dizeleri ve bu dizelerdeki iletinin açıklamasını örnekteki gibi yazınız.

Şiirdeki Dize Dizedeki İletinin Açıklaması
Bir yanda akan benim öbür yanda Sakarya İnsan ömrünün su gibi hızlı akması
Her şey akar, su, tarih, yıldız, insan ve fikir; Tarihin, yıldızın, insan ve fikrin akması
Fakat Sakarya başka, yokuş mu çıkıyor ne, Nehrin yokuş çıkması
Nerede kardeşlerin, cömert Nil, yeşil Tuna; Sakarya Nehri’nin Nil ve Tuna’yla kardeş olması

Ders İçi Çalışma

Matmazel Noraliya’nın Koltuğu adlı romandan ve Oğlumuz adlı hikâyeden alınan bölümleri okuyup çalışmayı yapınız.


9. Sınıf Edebiyat Kitabı Sayfa 35 Ders İçi Çalışma Cevapları

Okuduğunuz metinlerde insanın psikolojik durumunu ve toplumun özelliklerini anlatan ifadeleri yazınız.

Toplumun Özelliklerini Anlatan İfadeler:

  1. "Karım, Kur’ân’la vâdedilen mutluluğunu, sanki asırlardan beri boşuna bekliyordu." (II. Metin)
  2. "Bir şey söylemiyecek misin; bu üçüncü oluyor..." (II. Metin)
  3. "Ezan okunuyor, diye mırıldandı." (II. Metin)
  4. "İhtiyar bir tesbih tutan elini ona doğru uzatarak: 'Ben de sana bir şey diyeyim de baba sözüdür, unutma' dedi." (I. Metin)
  5. "Dükkândan çıkarken ihtiyara içinden selâm verdi." (I. Metin)

İnsanın Ruhsal Durumunu Anlatan İfadeler:

  1. "Ferit, ihtiyarın yüzüne, sonra önüne baktı." (I. Metin)
  2. "Kendini bıraktı. Gözlerini yumdu, içini çekti." (I. Metin)
  3. "Birdenbire içinde bir dağ başı ferahlığı duymuştu." (I. Metin)
  4. "Karım, kabul edilmiş bir mağlubiyetin iç burkan sessizliğiyle yürüdü." (II. Metin)
  5. "Fakat mesele bu değildi: Karım beni kayıtsız buluyor ve üzülüyordu." (II. Metin)

Bu ifadeler, bireylerin ruhsal durumlarını ve toplumsal geleneklerin ve değerlerin günlük yaşamlarına nasıl yansıdığını göstermektedir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
28 Yorum