9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 137-138 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 137-138 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı MEB Yayınları Sayfa 137-138 cevapları: Ders İçi Çalışma ve Çıkış Kartı etkinlikleri, şiir içeriklerine yönelik çıkarımlar ve Mihriban şiiri ile ilgili üç bilgi, iki soru ve görüş içeren açıklamalı cevaplar burada.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Sayfa 137 Öğrenelim – Ders İçi Çalışma Cevapları (MEB Yayınları)


Soru: Aşağıdaki farklı şiirlerden alınmış bölümleri okuyunuz ve şiirlerin içeriği ile ilgili çıkarımlarınızı yazınız.


1. Şiir: Cahit Sıtkı Tarancı – Karasevda

Bir kerre sevdaya tutulmayagör
Ateşlere yandığının resmidir.
Aşık dediğin Mecnun misâli kör
Ne bilsin âlemde ne mevsimidir.

Şiirin İçeriği ile İlgili Çıkarımlarım:
Bu şiir aşk şiiridir. Aşkın insanı derinden etkileyen, her şeyden soyutlayan ve çevresinden koparan bir duygu olduğu ifade edilmiştir.


2. Şiir: Karacaoğlan – Koşma

Dinle sana bir nasihat edeyim
Hatırdan gönülden geçici olma
Yiğidin başına bir iş gelince
Anı yâd ellere açıcı olma.

Şiirin İçeriği ile İlgili Çıkarımlarım:
Bu şiir öğretici özellik taşır. İnsanlara çevresindekilerin kalbini kırmaması ve sırlarını yabancılara açmaması gerektiği öğütlenmektedir.


3. Şiir: Halit Fahri Ozansoy – Vatan Destanı

O kadar dolu ki toprağın şanla
Bir değil, sanki bin vatan gibisin.
Yüce dağlarına çöken dumanla
Göklerde yazılı destan gibisin.

Şiirin İçeriği ile İlgili Çıkarımlarım:
Bu bir vatan şiiridir. Şair, vatanın şan ve şerefle dolu olduğunu, toprağının güzelliklerini ve tarihî destanlarla yüceltildiğini anlatıyor.


4. Şiir: Ruhsati – Koşma

Bir vakte erdi ki bizim günümüz
Yiğit belli değil, mert belli değil,
Herkes yaraşma derman arıyor
Devâ belli değil, dert belli değil.

Şiirin İçeriği ile İlgili Çıkarımlarım:
Bu bir toplumsal eleştiri şiiridir. Şair, yiğitlik, mertlik ve doğruyu yanlıştan ayırt edebilmenin zor olduğu bir dönemi eleştirmektedir.


5. Şiir: Kemalettin Kamu – Bingöl Çobanları

Daha deniz görmemiş bir çoban çocuğuyum.
Bu dağların en eski âşinâsıdır soyum,
Bekçileri gibiyiz ebenced buraların.
Bu tenha derelerin, bu vahşi kayaların
Görmediği gün yoktur sürü peşinde bizi,
Her gün aynı pınardan doldurur destimizi
Kırlara açılırız çıngıraklarımızla.

Şiirin İçeriği ile İlgili Çıkarımlarım:
Bu şiir, bir çoban şiiridir. Tabiat güzellikleri ve çoban yaşamı iç içe bir şekilde anlatılmıştır. Doğaya duyulan hayranlık ve bağlılık ön plandadır.


9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları

Mihriban Şiiri Etkinlik Cevapları (MEB Yayınları)


Çıkış Kartı

Soru: Mihriban (Aşk) adlı şiirden hareketle şiir hakkında öğrendiğiniz veya önemli bulduğunuz üç bilgiyi yazınız.

  1. Aşk, şiirde derin, karmaşık ve çözülmesi zor bir duygu olarak işlenmiştir.
  2. Şair, sade ve etkileyici bir üslup kullanarak duygularını güçlü bir şekilde ifade etmiştir.
  3. Şiirdeki uyum ve ahenk, okuyucunun duygusal bağ kurmasını sağlar.

Soru: Mihriban (Aşk) adlı şiirden hareketle şiir hakkında merak ettiğiniz veya daha fazla bilgi almak istediğiniz konuyla ilgili iki soru yazınız.

  1. Mihriban türküsünün şiirin önüne geçmesi, halk edebiyatında ne tür bir etkiye sahiptir?
  2. Şair, Mihriban şiirini yazarken yaşadığı gerçek bir hikâyeden mi etkilenmiştir?

Soru: Mihriban (Aşk) adlı şiirden hareketle şiir hakkındaki bir görüşünüzü paylaşınız.

Cevap: Mihriban şiiri, aşkın içtenliğini ve acısını yalın ama çok etkileyici bir biçimde aktararak okuyucunun kalbine dokunan bir lirik şiirdir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.