9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 128-130 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 128-130 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 128-129-130 cevapları burada! Haydi Başlayalım etkinlik cevapları ve Konuşma Sonrası konuşma değerlendirme bölümünü eksiksiz, doğru ve anlaşılır şekilde bulabilirsiniz.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 128 – Haydi Başlayalım! Cevapları (MEB Yayınları)

Soru 1)

a) Aşağıdaki tabloda tanıtacağınız karakteri işaretleyiniz.

Hikâyelerin Karakterleri: Forsa - Kara Memiş


b) Bu karakteri seçme gerekçenizi yazınız.

Cevap: Kara Memiş’i seçtim çünkü yıllarca esaret altında yaşamasına rağmen umudunu kaybetmeyen, güçlü iradeye sahip bir karakterdir. Vatan ve özgürlük sevgisini en zor şartlarda bile içinde taşımaktadır.


c) Seçtiğiniz karakterin özelliklerini yazınız.

Fiziksel Özellikleri:

  • Kara Memiş, yaşlı bir adamdır.
  • Beyazlamış saçları ve sakalıyla olgun bir görünümü vardır.
  • Esaretin etkisiyle zayıf düşmüş; elleri ve ayakları titremektedir.
  • Fiziksel olarak yorgun bir görüntü sergilese de yüzünde mücadeleye hazır bir ifade taşır.

Ruhsal Özellikleri:

  • Güçlü bir irade ve sabır sahibidir.
  • Özgürlüğe ve vatanına derin bir bağlılık duyar.
  • Cesur ve inançlı bir kişiliğe sahiptir.
  • Tüm zorluklara rağmen umudunu ve kararlılığını kaybetmez.

Sahip Olduğu Değerler:

  • Vatan sevgisi: Esaret altında bile vatanına olan özlemi tükenmemiştir.
  • Özgürlük tutkusu: Hayatı boyunca özgürlüğü için mücadele etmiştir.
  • Cesaret: Yaşına ve yorgunluğuna rağmen savaşma arzusu taşır.
  • Sabır ve inanç: Yıllarca umudunu kaybetmeden bekleyebilmiştir.

ç) Seçtiğiniz karakter, kendi yaşamınızdaki kişilerden ya da izlediğiniz sinema, tiyatro gibi eserlerdeki karakterlerden kime benzemektedir? Bu kişi ya da karakterin özelliklerini yazınız.

Gladyatör filmindeki Maximus karakteri

Fiziksel Özellikleri:

  • Maximus, güçlü ve atletik bir yapıya sahip, savaşçı bir Roma generaliydi.
  • Kara Memiş gibi zor şartlar altında hayatta kalmıştır.

Ruhsal Özellikleri:

  • Maximus, adalet, sadakat ve özgürlük için mücadele eden bir karakterdir.
  • Vatanına ve ailesine derin bir bağlılık gösterir.
  • Cesur ve kararlı bir liderdir.

Sahip Olduğu Değerler:

  • Onur: Maximus, şerefli bir savaşçı olarak tanınır.
  • Sadakat: Ailesine ve ordusuna karşı son derece bağlıdır.
  • Adalet: Haksızlığa karşı her zaman mücadele eder.
  • Özgürlük: Hayatının en büyük amacı, adaleti sağlayıp özgür olmaktır.

Bu iki karakterin ortak özellikleri, zorluklar karşısındaki dirençleri ve özgürlük tutkularıdır. Kara Memiş ve Maximus, azimleri ve mücadeleci ruhlarıyla unutulmaz kahramanlardır.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları (MEB Yayınları)

d) Hikâyeden belirlediğiniz karakterle bir eserden seçtiğiniz kişi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları yazınız.

Benzerlikler:
• Her ikisi de özgürlüğüne düşkün ve vatanına bağlı karakterlerdir.
• Büyük zorluklara rağmen yılmayan, kararlı ve cesur kişilik yapısına sahiptirler.
• Esaret altında bile umutlarını ve inançlarını kaybetmezler.
Onurlu, fedakâr ve mücadeleci kahramanlardır.

Farklılıklar:
Kara Memiş, Türk denizcisi iken; Maximus Roma’nın bir komutanıdır.
• Maximus arenada fiziksel savaşarak özgürlüğü için mücadele eder; Kara Memiş ise manevi ve içsel bir mücadeleyle ayakta kalır.
• Maximus’un hedefi ailesi için de adalet sağlamakken, Kara Memiş’in en büyük amacı vatanına dönmek ve özgür olmaktır.


e) Seçtiğiniz karakteri yeniden kurgulayınız. Kurguladığınız karakterin özelliklerini yazınız.

Fiziksel Özellikler:
• Uzun boylu ve güçlü bir yapıya sahiptir.
• Savaşlardan kalan yara izleri onu daha da kararlı gösterir.
• Yaşına rağmen çevik ve dayanıklıdır.

Ruhsal Özellikler:
Sabırlı, azimli, zorluklardan güç alan bir karakterdir.
Vatan sevgisi ve özgürlük tutkusu ile yaşar.
• Haksızlığa asla boyun eğmeyen bir kişiliği vardır.

Sahip Olduğu Değerler:
Onur, adalet, cesaret, özgürlük, sadakat
• Ailesi ve toplumu için fedakârlık yapmaktan çekinmez.


f) Benzetme, karşılaştırma, betimleme gibi düşünceyi geliştirme yollarını kullanarak kurguladığınız karakteri tanıtan bir konuşma metni yazınız.

Konuşma Metni: Merhaba arkadaşlar,
Bugün size özgürlüğün sesi olmuş kahramanımızı tanıtmak istiyorum: Kara Memiş.
O, yıllar süren esaretine rağmen yıkılmayan bir çınar gibidir. Bedeni yara bere içinde olsa da, yüreğinde taşıdığı güç onu ayakta tutmuştur.

Kara Memiş’in cesareti, Maximus gibi büyük savaşçıları hatırlatır.
Vatanı için attığı her adım, bir kuşun gökyüzüne kanat çırpışı kadar anlamlıdır onun için.

O bize gösterir ki;
Gerçek kahramanlık, yalnızca düşmana karşı savaşmak değil,
kendi içinde dik durmak, değerlerinden vazgeçmemektir.

Kara Memiş’in hayatı hepimize şunu fısıldar:

“Umudunu kaybetmeyenler, bir gün özgürlüğe kavuşur.”

Teşekkür ederim.


g) Aynı karakteri seçen arkadaşlarınızla bir takım oluşturunuz. Seçtiğiniz karakterin kurguladığınız özelliklerini, takım arkadaşlarınızın odaklandığı özelliklerle karşılaştırınız. Sunumunuza ortak çalışmayla son şeklini veriniz.

Cevap: Kara Memiş’in fiziksel gücü ve ruhsal dayanıklılığı üzerine odaklanırken, takım arkadaşlarım onun liderlik özelliklerini ve çevresine ilham veren yönlerini vurguladı. Ortak bir çalışma yaparak, karakterin tüm yönlerini ele aldık. Sunumda, Kara Memiş’in hem fiziksel hem de manevi mücadelelerini örneklerle açıkladık. Ayrıca, karakterin modern hayatta nasıl bir sembol olabileceğini tartışarak sunumumuza derinlik kazandırdık. Sunumun sonunda, Kara Memiş’in vatan sevgisi ve cesaretiyle hepimize ilham verdiğini ifade ettik.


9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları (MEB Yayınları)

Konuşma Sonrası Sorular ve Detaylı Cevaplar

1. Arkadaşlarınızın yaptığı konuşmalarla ilgili değerlendirme:

a) Sınıfınızda en çok seçilen karakter hangisidir? Sizce bu karakterin seçilme gerekçesi neler olabilir?
Cevap: Sınıfımızda en çok seçilen karakter Kara Memiş oldu. Çünkü onun güçlü duruşu, umudunu kaybetmemesi ve özgürlüğe duyduğu özlem, hepimizin ilgisini çekti. Ayrıca vatan sevgisi, fedakârlığı ve acılar karşısında dik durması onu daha etkileyici bir karakter haline getiriyor.

b) Her takımın sunumuyla ilgili beğendiğiniz noktalar:

• Bazı takımların jest ve mimiklerini doğru kullanarak sunum yapması çok etkileyiciydi.
• Görseller ve kostüm kullanılması karakterin daha anlaşılır olmasını sağladı.
• Ses tonu ve vurguya dikkat eden gruplar sunumu akıcı ve dikkat çekici hâle getirdi.
• Karakterin duygusal yönüne ağırlık veren sunumlar, dinleyiciyle duygusal bağ kurdu.


2. Öz ve Akran Değerlendirme:

a) Öz Değerlendirme: Sunumumda konuşma metnine uygun ilerledim.
Akıcı konuştum fakat vurgu ve tonlamayı daha etkili kullanabilirim.
Daha fazla görsel ve dramatik anlatım ekleyebilirdim.

b) Akran Değerlendirme: Takım arkadaşlarım, konuya hâkimdi ve karakteri iyi analiz etti.
Bazı yerlerde süreyi daha verimli kullanmaları gerektiğini düşündüm.
Sunumları görsel açıdan başarılı ve dikkat çekiciydi.

c) Öğretmeninizin değerlendirme sonuçları: Öğretmenimiz sunumumuzun içerik olarak güçlü olduğunu, karakterin iyi analiz edildiğini söyledi.
Ancak daha etkileyici bir performans için beden dilimizi daha aktif kullanmamız gerektiğini belirtti.
Gelecek sunumlarda ses tonu, vurgu ve jest-mimik uyumuna daha çok dikkat edeceğiz.


Geliştirilmesi Gereken Yönler:

  • Duygusal Derinlik: Karakterin içsel dünyasını daha fazla örnekle zenginleştirerek izleyicilerin empati kurmasını artırabiliriz.
  • Görsel Destekler: Daha dikkat çekici görsellerle hikayeyi desteklemeli ve anlatımı görsel olarak güçlendirmeliyiz.
  • Tonlama ve Jestler: Ses tonlamasını ve jestleri daha etkili kullanarak karakterin duygularını daha iyi yansıtabiliriz.

Bu tür iyileştirmelerle gelecekte daha etkili sunumlar gerçekleştirebiliriz.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum