9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Cevapları – MEB Yayınları | Sayfa 69
11. Etkinlik: Ulusal Biyolojik Çeşitlilik Veri Tabanı Performans Görevi
- Amaç: Türkiye’de biyoçeşitliliği oluşturan unsurları değerlendirebilme
- Süre: 80 dk.
Soru 1 - Öğretmen rehberliğinde 4–6 kişilik gruplar oluşturunuz. Yaşadığınız yerin bir canlı grubunu seçerek aşağıdaki işlem basamaklarını gerçekleştiriniz.
Cevap: Grubumuz 5 kişiden oluşmaktadır. Yaşadığımız bölge olan İstanbul için kuşlar canlı grubunu seçtik. İstanbul’un önemli göç yolları üzerinde yer alması, kuş çeşitliliğini yüksek kıldığı için bu grup araştırma açısından özellikle tercih edilmiştir.
Soru 2 - Nuh’un Gemisi Ulusal Biyoçeşitlilik Veri Tabanı üzerinden yaşadığınız şehrin biyoçeşitliliğine ait verilere ulaşınız.
Cevap: Nuh’un Gemisi Ulusal Biyoçeşitlilik Veri Tabanı’nda canlı grubu olarak “Kuşlar”, şehir olarak “İstanbul” seçilmiştir. Yapılan arama sonucunda grafiklere ve tür listelerinin yer aldığı tablolara ulaşılmıştır. Bu veriler incelenerek İstanbul’daki kuş çeşitliliği hakkında bilgi edinilmiştir.
Soru 3 - Yaşadığınız yerdeki ilgili canlı grubuna ait verileri kaydediniz ve bu verileri analiz ediniz.
Cevap: Elde edilen verilere göre İstanbul’da 250’den fazla kuş türü bulunmaktadır. Flamingo (Phoenicopterus roseus) ve Sakarmeke (Fulica atra) gibi türler öne çıkmaktadır. İstanbul’un göç yolları üzerinde bulunması, kuşlar için beslenme, dinlenme ve barınma açısından önemli bir alan olmasını sağlamaktadır. Sulak alanlar, ormanlık bölgeler ve şehir içindeki yeşil alanlar, kuşların temel yaşam alanlarını oluşturmaktadır.
Soru 4 - Seçtiğiniz canlı grubunun biyoçeşitliliğin korunması açısından önemini yorumlayınız.
Cevap: Kuş çeşitliliği, ekosistem sağlığının önemli bir göstergesidir. Kuşlar; tohum yayılması, zararlı böceklerin kontrolü ve ekosistem dengesinin korunması gibi hayati görevler üstlenir. Kuş popülasyonlarının azalması, ekosistemde zincirleme olumsuz etkilere yol açabilir. Bu nedenle kuş çeşitliliğinin korunması, şehir ekosistemlerinin sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşır.
Soru 5 - Topladığınız bilgileri kullanarak bir infografik hazırlayınız.
Cevap: İstanbul’daki kuş biyoçeşitliliğini anlatan bir infografik hazırlanmıştır. İnfografikte;
- Kuş türlerinin dağılımı,
- Göç yolları ve duraklama alanları,
- Kuşların ekosistemdeki görevleri,
- Kuşları korumaya yönelik önlemler
görsel ve kısa açıklamalarla sunulmuştur. Grup üyelerinin tamamı çalışmaya aktif olarak katılmıştır.
Soru 6 - Hazırladığınız infografiği arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Grubumuzdan bir sözcü seçilerek infografik sınıfta sunulmuştur. Sunumda İstanbul’daki kuş çeşitliliği, biyoçeşitliliğin önemi ve koruma gerekliliği vurgulanmıştır. Sunum sırasında saygılı ve yapıcı bir tartışma ortamı oluşturulmuş, arkadaşlarımızın görüşleri dikkatle dinlenmiştir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.