8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sonuç Yayınları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sonuç Yayınları
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Çarpanlar ve Katlar Cevapları Sonuç Yayınları için hazırlandı. Asal çarpan bulma, pozitif tam sayı çarpanları ve üslü ifadelerle ilgili tüm çözümler adım adım açıklanmıştır.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları (Sonuç Yayınları)

Soru 1: Yukarıda verilen şemadaki ifadeleri inceleyiniz. İfadeler doğru ise "D", yanlış ise "Y" yolunu takip ediniz. Kaçıncı çıkışa ulaştınız?

  • 205 sayısının asal çarpanlarından en büyüğü 41’dir → Doğru (D)
  • 100’ün iki asal çarpanı vardır → Yanlış (Y), çünkü 100 = 2² · 5² (iki değil, iki farklı asal vardır ama ifade eksik).
  • 180 = 2² · 3² · 5 → Doğru (D)
  • 500 = 2² · 5³ → Doğru (D)
  • Sonuç: 1. çıkışa ulaşılır.

Soru 2: Aşağıdaki pozitif tam sayıların asal çarpanlarını ve pozitif tam sayı çarpanlarını belirleyiniz.

a) 92 → Asal çarpanları: 2, 23 → Çarpanları: 1, 2, 4, 23, 46, 92
b) 108 → Asal çarpanları: 2, 3 → Çarpanları: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27, 36, 54, 108
c) 240 → Asal çarpanları: 2, 3, 5 → Çarpanları: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 16, 20, 24, 30, 40, 48, 60, 80, 120, 240
ç) 310 → Asal çarpanları: 2, 5, 31 → Çarpanları: 1, 2, 5, 10, 31, 62, 155, 310
d) 375 → Asal çarpanları: 3, 5 → Çarpanları: 1, 3, 5, 15, 25, 75, 125, 375
e) 520 → Asal çarpanları: 2, 5, 13 → Çarpanları: 1, 2, 4, 5, 8, 10, 13, 20, 26, 40, 52, 65, 104, 130, 260, 520


Soru 3: Aşağıdaki pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.

a) 112 → 2⁴ · 7
b) 129 → 3 · 43
c) 580 → 2² · 5 · 29
ç) 604 → 2² · 151
d) 720 → 2⁴ · 3² · 5
e) 810 → 2 · 3⁴ · 5

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.