5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 28-34 School Life Ünitesi Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 28-34 School Life Ünitesi Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları 28-29-30-31-32-33-34. sayfa cevapları! School Life ünitesi kapsamında yer alan school clubs, rules at school ve people at school konularının tüm etkinlik cevapları burada.

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 28-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları – School Life Ünitesi

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 28-29 Cevapları – MEB Yayınları


Watch the digital story. What is it about? (Dijital hikayeyi izleyin. Konusu ne?)

a. hobbies
b. school life ✅

Cevap: It is about school life. (Çeviri: Konu okul hayatı ile ilgilidir.)


Label the people and places. (Kişileri ve yerleri etiketleyiniz.)

✅ a headmaster (müdür)
✅ an assistant to the headmaster (müdür yardımcısı)
✅ a coach (antrenör)
✅ a sports field (spor sahası)
✅ a lab (laboratuvar)
✅ a gate (kapı)
✅ a secretary (sekreter)
✅ a conference hall (konferans salonu)


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları – MEB Yayınları


a. Watch the digital story again and tick (✓) the topics about it.
(Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve hikayeyle ilgili konuları işaretleyin.)

✅ School clubs (Okul kulüpleri)
✅ People and places at school (Okuldaki kişiler ve yerler)
✅ Countries (Ülkeler)
✅ Rules at school (Okul kuralları)
⛔ School trips (Okul gezileri)
⛔ Summer camps (Yaz kampları)


b. Look at the picture and match the flags with the countries. There is an extra one.
(Resme bakın ve bayrakları ülkelerle eşleştirin. Bir tane fazladan var.)

1️⃣ Italy (İtalya) ????????
2️⃣ Azerbaijan (Azerbaycan) ????????
3️⃣ Spain (İspanya) ????????
4️⃣ Canada (Kanada) ????????
5️⃣ Japan (Japonya) ????????
6️⃣ The United Kingdom (Birleşik Krallık) ????????
7️⃣ Mexico (Meksika) ????????
8️⃣ Türkiye (Türkiye) ????????
9️⃣ France (Fransa) ????????


c. Ask and answer questions about the students in the digital story in pairs.
(Dijital hikâyedeki öğrenciler hakkında ikili olarak soru sorun ve cevaplayın.)

  • Where is Aiko from? → She is from Japan. (Aiko Japonya’dan.)
  • Where is Pierre from? → He is from France. (Pierre Fransa’dan.)
  • Where is Mehriban from? → She is from Azerbaijan. (Mehriban Azerbaycan’dan.)
  • Where is Roberto from? → He is from Italy. (Roberto İtalya’dan.)
  • Where is Harris from? → He is from Scotland. (Harris İskoçya’dan.)

d. Look at the picture on pages 28 and 29. Answer the questions in pairs. (28 ve 29. sayfalardaki resimlere bakın. Soruları ikili gruplar halinde cevaplayın.)

How many flags and school clubs are there in the picture? (Resimde kaç tane bayrak ve okul kulübü var?)
→ There are 15 flags and 6 school clubs. (Resimde 15 bayrak ve 6 okul kulübü var.)

Where are the people? Are they in a school or at a language camp? (İnsanlar nerede? Okulda mı yoksa bir dil kampında mı?)
→ They are in a school. (Onlar okulda.)


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları – MEB Yayınları


e. Watch the digital story again and write the correct headings on the posters.
(Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve posterlerin üzerine doğru başlıkları yazın.)

1️⃣ People at school (Okuldaki kişiler)
2️⃣ Places at school (Okuldaki yerler)
3️⃣ School clubs (Okul kulüpleri)
4️⃣ Rules at school (Okul kuralları)


f. Ask and answer about the posters in 1e in pairs.
(1e’deki posterler hakkında ikili gruplar halinde soru sorun ve cevaplayın.)

Who are the people at school? (Akıldaki kişiler kimlerdir?)
➡️ A headmaster, a coach, an assistant to the headmaster, and a secretary.
(Bir müdür, bir antrenör, bir müdür yardımcısı ve bir sekreter.)


g. Write one more item for each category. (Her kategoriye bir madde daha ekleyiniz.)

  • People at school → English teacher (İngilizce öğretmeni)
  • Places at school → Classrooms (Sınıflar)
  • Rules at school → No phones (Telefon yasak)
  • School clubs → Music club (Müzik kulübü)

h. Watch the digital story and put the events in the correct order.
(Dijital hikayeyi izleyin ve olayları doğru sıraya koyun.)

1️⃣ The headmaster welcomes the students and talks about the national day.
(Müdür, öğrencileri karşılar ve ulusal günden bahseder.)
2️⃣ The headmaster introduces the places at school.
(Müdür, okulda bulunan yerleri tanıtır.)
3️⃣ Lucas asks the headmaster about school clubs.
(Lucas, müdüre okul kulüpleri hakkında soru sorar.)
4️⃣ The students talk about their countries and favourite school clubs.
(Öğrenciler, ülkeleri ve en sevdikleri okul kulüpleri hakkında konuşurlar.)
5️⃣ The assistant to the headmaster explains the school rules.
(Müdür yardımcısı okul kurallarını açıklar.)


i. What are the people talking about in the digital story? Ask and answer in pairs.
(Dijital hikayedeki kişiler ne hakkında konuşuyorlar? İkili olarak soru sorun ve cevaplayın.)

What is the headmaster talking about? (Müdür ne hakkında konuşuyor?)
➡️ He is talking about the national day. (Ulusal günden bahsediyor.)


2. Time to Say


a. Listen to the utterances from the digital story and notice the falls at the end of them. Then practise saying them in pairs.
(Dijital hikayeden cümleleri dinleyin, sonlarındaki ton düşüşüne dikkat edin ve ikili olarak söyleme alıştırması yapın.)

  • I love playing the piano. (Piyano çalmayı seviyorum.)
  • I’m from Brazil. (Brezilya’danım.)
  • My favourite school club is maths club. (En sevdiğim okul kulübü matematik kulübü.)

b. Listen and draw ↓ for the utterances with a falling intonation.
(Düşen tonlamalı cümleler için ok çiziniz.)

I’m Jack. I’m from Canada.
I’m a student at a lower secondary school.
I like playing the guitar.
My favourite school club is music club.
What about you? What is your favourite school club?


c. Find and say two more sentences with a falling intonation from the digital story.
(Dijital hikayeden düşen tonlamalı iki cümle daha bulun ve söyleyin.)

  • I’m Aiko. I’m from Japan.
  • I’m Ahmet. I’m from Türkiye.

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları – MEB Yayınları


a. Watch the digital story again and notice the school clubs below. Then match them with the photos. There is an extra one.
(Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve aşağıdaki okul kulüplerine dikkat edin. Fotoğraflarla eşleştirin. Bir tane fazladan var.)

1️⃣ d - Drama club (Tiyatro kulübü)
2️⃣ f - Folk dance club (Halk dansı kulübü)
3️⃣ b - Technology club (Teknoloji kulübü)
4️⃣ g - Environment club (Çevre kulübü)
5️⃣ j - Chess club (Satranç kulübü)
6️⃣ c - Maths club (Matematik kulübü)
7️⃣ a - Music club (Müzik kulübü)
8️⃣ h - Science club (Fen kulübü)
9️⃣ e - Art club (Resim kulübü)


b. Listen to the school clubs in 3a to check your answers. Then repeat them as a whole class.
(3a’daki okul kulüplerini dinleyin ve cevaplarınızı kontrol edin. Ardından sınıfça tekrar edin.)

✅ (Bu bölüm dinleme etkinliği olduğu için yazılı cevap gerekmez.)


c. Watch the digital story and talk about the school clubs in pairs.
(Dijital hikayeyi izleyin ve okul kulüpleri hakkında ikili gruplar halinde konuşun.)

What is Pedro’s favourite school club? (Pedro’nun en sevdiği okul kulübü nedir?)
➡️ It is drama club. (O, tiyatro kulübünü seviyor.)


d. Look at the picture on pages 28 and 29. Tick (✓) the people and places you see.
(28 ve 29. sayfalardaki resme bakın. Gördüğünüz kişi ve yerleri işaretleyin.)

People (Kişiler)
✅ a headmaster (müdür)
✅ an assistant to the headmaster (müdür yardımcısı)
✅ a coach (antrenör)
✅ a secretary (sekreter)

Places (Yerler)
✅ a science lab (laboratuvar)
✅ a sports field (spor sahası)
✅ a conference hall (konferans salonu)


e. Ask and answer questions about the people and places in 3d in pairs.
(3d’deki kişiler ve yerler hakkında ikili olarak soru sorun ve cevaplayın.)

Where is the coach? (Antrenör nerede?)
➡️ He is in the sports field. (O, spor sahasında.)

Where is the secretary? (Sekreter nerede?)
➡️ She is in the administration department. (O, idari bölümde.)


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları – MEB Yayınları


a. Roll the cube to play the game. Ask and answer two questions about the school clubs and activities in pairs.
(Küpü atarak oyunu oynayın. Okul kulüpleri ve etkinlikler hakkında iki soru sorun ve cevaplayın.)

Example / Örnek:
What is your favourite school club? (En sevdiğin okul kulübü hangisi?)
➡️ My favourite school club is music club. (En sevdiğim okul kulübü müzik kulübüdür.)

Do you like playing the guitar? (Gitar çalmayı sever misin?)
➡️ Yes, I do. (Evet, severim.)


b. Write three sentences you remember in your notebooks after you finish the game.
(Oyunu bitirdikten sonra hatırladığın üç cümleyi defterine yaz.)

Cevap / Answer:
1️⃣ I like playing the piano. (Piyano çalmayı severim.)
2️⃣ I’m from Türkiye. (Ben Türkiye’denim.)
3️⃣ My favourite school club is chess club. (En sevdiğim okul kulübü satranç kulübüdür.)


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları – MEB Yayınları


a. Look at the cards. Talk about the clues and guess the person. Work in pairs.
(Kartlara bakın. İpuçlarını tartışın ve kişiyi tahmin edin. İkili gruplar halinde çalışın.)

  • She is from Spain. She is in the art club. Who is she?
    (O, İspanya’dan. Resim kulübünde. O kim?)
    ➡️ She is Valeria. (O Valeria’dır.)

  • She is from Turkmenistan. She is in the drama club. Who is she?
    (O, Türkmenistan’dan. Drama kulübünde.)
    ➡️ She is Maysa. (O Maysa’dır.)

  • He is from Germany. He is in the technology club. Who is he?
    (O, Almanya’dan. Teknoloji kulübünde.)
    ➡️ He is Jurgen. (O Jurgen’dir.)

  • He is from England. He is in the sports club. Who is he?
    (O, İngiltere’den. Spor kulübünde.)
    ➡️ He is Edward. (O Edward’dır.)


b. Do the questionnaire. Work in pairs.
(Anketi yapın. İkili gruplar halinde çalışın.)

1️⃣ What is your favourite subject at school? (Okuldaki en sevdiğin ders nedir?)
➡️ My favourite subject is English. (En sevdiğim ders İngilizce.)

2️⃣ Who is your best friend? (En iyi arkadaşın kim?)
➡️ My best friend is Mert. (En iyi arkadaşım Mert.)

3️⃣ Do you like reading books in your free time? (Boş zamanlarında kitap okumayı sever misin?)
➡️ Yes, I do. (Evet, severim.)

4️⃣ Do you enjoy solving problems? (Problemleri çözmekten hoşlanır mısın?)
➡️ Yes, I do. (Evet, hoşlanırım.)


c. Look at the pictures and talk about them.
(Resimlere bakın ve onlar hakkında konuşun.)

1️⃣ Don’t run in the classroom. (Sınıfta koşmayın.)
2️⃣ Don’t fight in the classroom (Sınıfta kavga etmeyin.)
3️⃣ Don’t eat in the classroom. (Sınıfta yemek yemeyin.)


Time to Remember (Hatırlayalım):

  • Don’t shout in the library. (Kütüphanede bağırmayın.)
  • You mustn’t shout in the library. (Kütüphanede bağırmamalısınız.)
  • You can’t run in the classroom. (Sınıfta koşamazsınız.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.