5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 21-26 Revision 2 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı (MEB Yayınları) Revision 2 Sayfa 21-26 Cevapları
Revision 2 ünitesinde öğrenciler; aile bireylerinin işleri, günlük alışkanlıkları, mahalledeki hizmet yerleri, sahil yaşamı, deniz canlıları ve onların yaşam alanları, sağlıklı ve sağlıksız yiyecekler gibi konuları öğrenirler. Ayrıca tercih belirtme, yasaklama, karşılaştırma yapma, tavsiye verme gibi günlük iletişimde kullanılan sosyal dil becerileri geliştirilir.
Sub-themes (Alt Temalar)
- Family members’ jobs – Aile bireylerinin işleri
- Family members’ habits – Uzun süreli alışkanlıklar
- Neighbourhood services – Mahalledeki hizmet yerleri
- Life on the seaside – Sahil yaşamı
- Marine animals and dangers – Deniz canlıları ve tehlikeleri
- Healthy & unhealthy food – Sağlıklı ve sağlıksız yiyecekler
Functional Language (İşlevsel Dil)
- Describing completed actions – Tamamlanmış eylemleri anlatma
- Expressing preferences – Tercih belirtme
- Giving advice – Tavsiye verme
- Prohibition – Yasaklama
- Comparison – Karşılaştırma
Social Language Expressions (Sosyal İfadeler)
- Don’t worry! – Merak etme!
- That’s great! – Harika!
- Go ahead! – Devam et!
- Amazing! – Şahane!
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 22 Cevapları – MEB Yayınları
Soru: Listen to the texts and number them. (Metinleri dinleyin ve numaralandırın.)
Cevaplar:
- Aylin → Teacher (Öğretmen)
- Murat → Farmer (Çiftçi)
- Zeynep → Doctor (Doktor)
- Seda → Singer (Şarkıcı)
- Ali → Police officer (Polis memuru)
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 23 Cevapları – MEB Yayınları
Activity 2
Match the sentences from the text with the jobs. (Metindeki cümleleri mesleklerle eşleştiriniz.)
1- I grow fruit and vegetables. → c. a farmer
(Ben meyve ve sebze yetiştiririm. → Çiftçi)
2- I teach English to my students. → e. a teacher
(Öğrencilerime İngilizce öğretirim. → Öğretmen)
3- I help sick people and check patients every day. → f. a doctor
(Hasta insanlara yardım eder ve her gün hastaları kontrol ederim. → Doktor)
4- I help people and keep the city safe. → d. a police officer
(İnsanlara yardım ederim ve şehri güvende tutarım. → Polis memuru)
5- I sing songs with my band. → a. a singer
(Grubumla şarkılar söylerim. → Şarkıcı)
Extra one: b. a dentist
(Ekstra: Dişçi)
Activity 3
Match the jobs with the sentences. Meslekleri cümlelerle eşleştiriniz.)
1- a teacher → c. Good job to all my students.
(Öğretmen → Tüm öğrencilerime aferin.)
2- a doctor → a. Don’t worry! I’m here to help you.
(Doktor → Endişelenme! Sana yardım etmek için buradayım.)
3- a police officer → d. Go ahead. You mustn’t wait at the green light.
(Polis → Devam et. Yeşil ışıkta beklememelisin.)
4- a farmer → b. I grow my own food. That’s great!
(Çiftçi → Kendi yiyeceğimi yetiştiriyorum. Harika!)
5- a singer → f. I look so cool when I sing.
(Şarkıcı → Şarkı söylediğimde çok havalı görünüyorum.)
Extra one: e. I defend people at court.
(Ekstra: Mahkemede insanları savunurum. → Avukat)
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 24 Cevapları – MEB Yayınları
Activity 4
Read the clues and match the places. (There is an extra one.)
(İpuçlarını okuyun ve yerlerle eşleştirin. Bir tane fazla vardır.)
1- I go here to buy fresh bread in the morning. It smells so good! Where am I?
a bakery
(Sabah taze ekmek almak için buraya giderim. Çok güzel kokuyor! → Fırın)
2- I play with my friends, ride my bike, and walk my dog here. There are trees and flowers. Where am I?
a park
(Arkadaşlarımla oynarım, bisiklete binerim, köpeğimi gezdiririm. Ağaçlar ve çiçekler vardır. → Park)
3- I watch films here with my family at the weekend. Where am I?
a cinema
(Hafta sonu ailemle burada film izlerim. → Sinema)
4- I look at ancient objects and learn about history here. Where am I?
a museum
(Tarihi eserleri görür ve tarih öğrenirim. → Müze)
5- I buy medicine here. Where am I?
a chemist’s (pharmacy)
(Buradan ilaç alırım. → Eczane)
❌ Extra one: a greengrocer’s
(Fazla olan: Manav)
Activity 5
Work in pairs. Talk and fill in the chart.
(İkili çalışın. Konuşun ve tabloyu doldurun.)
Questions – Sorular:
1- What do you like doing at the weekend? (Hafta sonu ne yapmayı seversin?)
➡ Example: I like playing football. ➡ (Futbol oynamayı severim.)
2- What is your favourite hobby? (En sevdiğin hobi nedir?)
➡ Example: My favourite hobby is painting. ➡ (En sevdiğim hobi resim yapmaktır.)
3- How often do you go for a walk? (Ne sıklıkla yürüyüşe gidersin?)
➡ Example: I go for a walk twice a week. ➡ (Haftada iki kez yürüyüşe çıkarım.)
44- What does your sister/brother love doing? (Kardeşin ne yapmayı sever?)
➡ Example: My sister loves reading books. ➡ (Kız kardeşim kitap okumayı sever.)
5- Who is the kindest person in your family? (Ailende en nazik kişi kimdir?)
➡ Example: The kindest person is my mother. ➡ (En nazik kişi annemdir.)
6- What does your mother do for a living? (Annen ne iş yapıyor?)
➡ Example: My mother is a teacher. ➡ (Annem öğretmen.)
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 25 Cevapları – MEB Yayınları
Activity 6
Read the text and choose the best title.
(Metni okuyun ve en uygun başlığı seçin.)
Options:
a) A visit to the zoo (Hayvanat bahçesine bir ziyaret)
b) My trip to the mountains (Dağlara seyahatim)
c) A day at the seaside (Deniz kenarında bir gün) ✅
???? Metin (Text)
English:
Hello, I’m Linda. Last summer, my family and I stayed in a small beach house near a beautiful lagoon. Every morning, I woke up to the sound of the waves and watched the sea animals. I saw a dolphin jump out of the water and a crab crawl on the rocks. It was amazing!
One day, we went diving in the ocean. I swam with a group of colourful fish and saw a sea turtle hiding under a rock. I also saw something very bad. There were some plastic bags in the water. A jellyfish was in one of those plastic bags. My dad helped it and we took the bags out of the sea.
That night, we talked about protecting sea animals. My sister said, “We shouldn’t throw rubbish into the sea.” I said, “We must keep the sea clean.” My parents were very happy because we cared about our nature.
The next morning, we went to the local market and bought fresh fruit and fish. We had a delicious lunch with grapes, green salad, and grilled fish. We ate together in front of our beach house and watched the calm sea. I felt happy. It was the most beautiful day of the summer.
Türkçe Çeviri:
Merhaba, ben Linda. Geçen yaz ailemle birlikte güzel bir lagünün yanında küçük bir sahil evinde kaldık. Her sabah dalgaların sesiyle uyandım ve deniz canlılarını izledim. Sudan zıplayan bir yunus ve kayaların üzerinde yürüyen bir yengeç gördüm. Harikaydı!
Bir gün okyanusta dalış yaptık. Rengârenk balıklarla yüzdüm ve kayaların altında saklanan bir deniz kaplumbağası gördüm. Ayrıca çok kötü bir şey gördüm. Suda bazı plastik poşetler vardı. Bir denizanası bu poşetlerden birinin içindeydi. Babam ona yardım etti ve poşetleri denizden çıkardık.
O gece deniz canlılarını korumak hakkında konuştuk. Kız kardeşim, “Denize çöp atmamalıyız.” dedi. Ben de “Denizi temiz tutmalıyız.” dedim. Doğamıza önem verdiğimiz için ailem çok mutlu oldu.
Ertesi sabah yerel pazara gittik ve taze meyve ile balık aldık. Üzüm, yeşil salata ve ızgara balıktan oluşan lezzetli bir öğle yemeği yedik. Sahil evimizin önünde birlikte oturduk ve sakin denizi izledik. Mutlu hissettim. Bu, yazın en güzel günüydü.
Correct Title / Doğru Başlık:
c) A day at the seaside – Deniz kenarında bir gün
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 26 Cevapları – MEB Yayınları
Activity 7 – Read the text on page 25 again and answer the questions.
(Sayfa 25’teki metni tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.)
1- Where did Linda and her family stay last summer? They stayed in a small beach house near a lagoon.
(Türkçesi: Geçen yaz Linda ve ailesi bir lagün yakınında küçük bir sahil evinde kaldılar.)
2- Which sea animals did Linda see? She saw a dolphin, a crab, colourful fish, a sea turtle, and a jellyfish.
(Türkçesi: Bir yunus, bir yengeç, renkli balıklar, bir deniz kaplumbağası ve bir denizanası gördü.)
3- Linda saw something very bad in the sea. What was it?There were plastic bags in the water.
(Türkçesi: Denizde plastik poşetler vardı.)
4- Who helped the jellyfish? Linda’s dad helped the jellyfish.
(Türkçesi: Denizanasına Linda’nın babası yardım etti.)
5- Why were Linda’s parents very happy? Because their children cared about nature.
(Türkçesi: Çünkü çocukları doğaya önem verdiler.)
6- What did they buy from the local market next morning? They bought fresh fruit and fish.
(Türkçesi: Ertesi sabah pazardan taze meyve ve balık aldılar.)
Activity 8 – Group the food.
(Yiyecekleri gruplara ayırınız.)
Healthy Food (Sağlıklı Yiyecekler):
- green salad (yeşil salata)
- broccoli (brokoli)
- fish (balık)
- eggs (yumurta)
- nuts (kuruyemiş)
- spinach (ıspanak)
- yoghurt (yoğurt)
Unhealthy Food (Sağlıksız Yiyecekler):
- chips (cips)
- noodles (erişte/instant makarna)
- sweets (şekerlemeler)
- hamburger
- chocolate (çikolata)
- sausages (sosis)
- ice cream (dondurma)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.