10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
10. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 161 Konuya Başlarken sorularının tam soru–cevap çözümleri. 360’ın bölenleri, bölünebilme yöntemleri ve asal çarpanlara ayırma mantığıyla hazırlanmış net, anlaşılır ve doğru cevaplar.
10. Sınıf Matematik Sayfa 161 Cevapları – Konuya Başlarken
1. Soru: 360 sayısı aşağıda verilen sayılardan hangileri ile tam bölünebilir?
360 sayısını tam bölen sayıların altına “✓” işareti koyunuz.
Verilen sayılar: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10
Cevap: 360’ın bölenlerini kontrol edelim:
- 360 ÷ 2 = 180 → ✓
- 360 ÷ 3 = 120 → ✓
- 360 ÷ 4 = 90 → ✓
- 360 ÷ 5 = 72 → ✓
- 360 ÷ 6 = 60 → ✓
- 360 ÷ 8 = 45 → ✓
- 360 ÷ 9 = 40 → ✓
- 360 ÷ 10 = 36 → ✓
Sonuç: 360 verilen sayıların hepsi ile tam bölünebilir.
2. Soru: 360’ı tam bölen sayıları bulurken hangi yöntem veya yöntemleri kullandınız? Kullandığınız yöntemleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
- Önce 360’ın asal çarpanlarını buldum: 360 = 2³ × 3² × 5.
- Daha sonra verilen her sayının bu asal çarpanlarla yazılıp yazılamayacağını kontrol ettim.
- Ayrıca kısa bölme ve çarpma-bölme kurallarını kullanarak 360’ın tam bölünüp bölünmediğini hızlıca test ettim.
Bu yöntemler, sayının bölenlerini pratik şekilde bulmamı sağladı.
3. Soru: Bir sayının başka bir sayıya tam bölünüp bölünmediği hangi yöntemlerle bulunabilir? Sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Bir sayının başka bir sayıya bölünebilip bölünemeyeceğini anlamak için:
- Bölme işlemi yaparak kalan kontrol edilir.
- Bölünebilme kuralları kullanılır (2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 bölünebilme kuralları).
- İki sayı asal çarpanlarına ayrılır ve bölünebilme asal çarpanlar üzerinden kontrol edilir.
- Çarpan–kat ilişkileri kullanılarak sayıların birbirinin katı olup olmadığı incelenir.
Bu yöntemler sayılar arasındaki bölünebilme ilişkisini hızlıca bulmamıza yardımcı olur.
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.