10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 132. sayfa cevapları: Alışveriş eğilimleri ve çalışma yöntemleriyle ilgili iki istatistiksel soru, hatalar, yanlılıklar ve doğru çıkarımlar detaylı şekilde açıklanmıştır.

10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 132 Alıştırmalar Cevapları (MEB Yayınları)


1. Soru: Bir işletmeci, alışveriş merkezine gelen müşterilerin alışveriş eğilimlerini öğrenmek için yaş gruplarına göre tercih ettikleri ürün kategorilerini incelemiştir. Grafiğe göre “Genç müşteriler daha çok teknoloji ve giyim ürünlerini tercih etmektedir, ileri yaş grupları ise gıda ve sağlık ürünlerine yönelmektedir.” değerlendirmesi yapılmıştır.

a) İstatistiksel araştırma süreci aşamalarını göz önünde bulundurarak grafikte yer alan dağılımı inceleyiniz. İşletmecinin yaptığı değerlendirmenin dayanağını ne olabileceğini açıklayınız.
Cevap: İşletmecinin çıkarımı, yaş grupları ile ürün tercihleri arasındaki gözlenen dağılıma dayanmaktadır. Genç yaş gruplarının teknoloji ve giyim ürünlerini daha fazla tercih ettiği, ileri yaş gruplarının ise gıda ve sağlık ürünlerine yöneldiği görülmektedir. Ancak bu yorum, yalnızca sınırlı bir örnekleme ve gözleme dayandığı için genel bir sonuç olarak kabul edilemez.

b) İncelemeniz doğrultusunda yapılan değerlendirmeye yönelik tespit ettiğiniz hatalar veya yanlılıklar varsa yazınız.
Cevap: İşletmeci, yaşla alışveriş tercihi arasında tek yönlü neden-sonuç ilişkisi kurmuştur. Oysa tercihler; gelir düzeyi, yaşam tarzı, mağaza konumu, reklam etkisi gibi faktörlerden de etkilenir. Ayrıca yalnızca mevcut müşteri verileriyle çıkarım yapmak örneklem hatasına yol açabilir.

c) Değerlendirmenizde tespit ettiğiniz hatalar veya yanlılıklar varsa gerekçesini sunarak doğrusunu yazınız.
Cevap: İşletmeci, yalnızca yaş faktörünü dikkate almıştır. Doğru çıkarım, alışveriş tercihlerini etkileyen birden fazla değişkenin (gelir, eğitim, yaşam tarzı, ihtiyaç düzeyi vb.) birlikte değerlendirilmesiyle yapılabilir. Yaş arttıkça ürün tercihinde değişim gözlense de bu durum sadece yaşla açıklanamaz.


2. Soru: Bir okul yönetimi, öğrencilerin ders çalışma yöntemleri ile başarı durumu arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Verilere göre grup hâlinde çalışan öğrencilerin %80’i, bireysel çalışanların ise %50’si başarılı olmuştur. Yönetim, “Grup hâlinde çalışan öğrenciler bireysel çalışanlardan daha başarılıdır.” çıkarımını yapmıştır.

a) Okul yönetiminin çıkarımının dayanağını açıklayınız.
Cevap: Okul yönetiminin çıkarımı, grup ve bireysel çalışma yöntemlerine göre başarı oranları karşılaştırmasına dayanmaktadır. Grup hâlinde çalışan öğrencilerin başarı oranı daha yüksek olduğu için bu yöntemin başarıyı artırdığı düşünülmüştür.

b) İncelemeniz doğrultusunda yapılan çıkarıma yönelik hatalar veya yanlılıklar varsa yazınız.
Cevap: Okul yönetimi, başarıyı sadece çalışma yöntemine bağlayarak genelleme hatası yapmıştır. Başarı, çalışma yöntemi dışında motivasyon, öğretmen desteği, çevre koşulları ve bireysel beceriler gibi birçok faktörden etkilenir.

c) Çıkarıma yönelik tespit ettiğiniz hatalar veya yanlılıklar varsa gerekçesini sunarak doğrusunu yazınız.
Cevap: Doğru çıkarım, çalışma yönteminin başarı üzerindeki etkisini belirlemek için diğer değişkenlerin (motivasyon, ders süresi, çevre, öğretmen rehberliği) de dikkate alınması gerektiğidir. Grup çalışması bazı öğrenciler için faydalı olabilirken, bazı öğrenciler bireysel çalışmayla daha başarılı olabilir. Başarı, çalışma yönteminden ziyade öğrencinin öğrenme tarzına bağlıdır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.