10. Sınıf İngilice Ders Kitabı 1. Ünite School Life Cevapları Pasifik Yayınları
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 12
WARM UP TIME (Isınma Zamanı)
1. Read the dialogues and match them with the related photos.(1. Diyalogları okuyun ve ilgili fotoğraflarla eşleştirin.)
Dialogue A
English: A - Good afternoon. May I introduce myself? My name is John Smith.
Türkçe: A - İyi öğleden sonralar. Kendimi tanıtabilir miyim? Benim adım John Smith.
English: B - How do you do, Mr. Smith?
Türkçe: B - Nasılsınız, Bay Smith?
Dialogue B
English: A - What do you need for school?
Türkçe: A - Okul için neye ihtiyacın var?
English: B - I need pens, a notebook and a bag.
Türkçe: B - Kalemlere, bir deftere ve bir çantaya ihtiyacım var.
English: A - How about these pens?
Türkçe: A - Bu kalemlere ne dersin?
English: B - I think they are nice.
Türkçe: B - Sanırım güzeller.
English: A - Do you need a tablet?
Türkçe: A - Bir tablete ihtiyacın var mı?
English: B - No. The teacher doesn’t permit us to use a tablet in the classroom.
Türkçe: B - Hayır. Öğretmen sınıfta tablet kullanmamıza izin vermiyor.
Dialogue C
English: A - This school has a huge library.
Türkçe: A - Bu okulun çok büyük bir kütüphanesi var.
English: B - Yes, it has lots of rooms and lots of space.
Türkçe: B - Evet, çok odası ve çok alanı var.
English: A - And lots of books.
Türkçe: A - Ve çok kitap.
English: B - And lots of worlds.
Türkçe: B - Ve çok dünya.
English: A - What do you mean?
Türkçe: A - Ne demek istiyorsun?
English: B - I mean when you read a book, you go to different worlds.
Türkçe: B - Yani bir kitap okuduğunda farklı dünyalara gidiyorsun.
English: A - And we have lots of friends.
Türkçe: A - Ve çok arkadaşımız var.
English: B - Yeah. Characters in the books become our friends. Let’s read now.
Türkçe: B - Evet. Kitaplardaki karakterler bizim arkadaşlarımız oluyor. Hadi şimdi okuyalım.
Dialogue D
English: A - Where does your cousin live, dad?
Türkçe: A - Baba, kuzenin nerede yaşıyor?
English: B - He lives in Bedford.
Türkçe: B - Bedford'da yaşıyor.
English: A - Where is Bedford?
Türkçe: A - Bedford nerede?
English: B - It’s in the west of Cambridge.
Türkçe: B - Cambridge’in batısında.
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 13
LISTENING TIME (Dinleme Zamanı)
2. Answer: Do you have the same Maths teacher this school term? What’s your teacher’s name?
(2. Cevaplayın: Bu dönem aynı Matematik öğretmenine mi sahipsiniz? Öğretmeninizin adı nedir?)
3. Listen to the dialogue and fill in the information about the teacher. (Track 1)
(3. Diyaloğu dinleyin ve öğretmen hakkındaki bilgileri doldurun. (Parça 1))
- Name (İsim): Clive Joker
- Age (Yaş):
- Country (Ülke):
- Marital Status (Medeni Durum):
- Children (Çocuklar):
- Free time activity (Boş zaman aktivitesi):
4. Listen again and complete the sentences.
(4. Tekrar dinleyin ve cümleleri tamamlayın.)
- The class has a new ________________.
(Sınıfın yeni bir ________________ var.) - They have English classes on ________________ and ________________.
(Onların ________________ ve ________________ günlerinde İngilizce dersleri var.) - The teacher usually ________________ at the weekend.
(Öğretmen genellikle hafta sonu ________________ yapar.) - Arsenal is his favourite ________________.
(Arsenal onun en sevdiği ________________.) - Ayşe likes ________________ most.
(Ayşe en çok ________________ sever.) - Ayşe’s hobby is ________________.
(Ayşe'nin hobisi ________________.) - Students always do experiments in physics and ________________ labs.
(Öğrenciler her zaman fizik ve ________________ laboratuvarlarında deneyler yapar.)
WORKBOOK TIME (Çalışma Kitabı Zamanı)
(Go to Workbook page 10 (part 1, 2).)
(Çalışma Kitabı sayfa 10'a gidin (bölüm 1, 2).)
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 14
PRONUNCIATION TIME (Telaffuz Zamanı)
5. Listen and repeat the questions and answers in part A. Then, read part B yourself and check your pronunciation. (Track 2)
(5. Bölüm A'daki soruları ve cevapları dinleyin ve tekrarlayın. Ardından, bölüm B'yi kendiniz okuyun ve telaffuzunuzu kontrol edin. (Parça 2))
Note! (Not!)
- If the voice falls in speech, it is falling intonation.
(Konuşmada ses düşerse, bu düşen tonlamadır.) - If the voice rises in speech, it is rising intonation.
(Konuşmada ses yükselirse, bu yükselen tonlamadır.) - The arrows show falling (↘) and rising (↗) intonation.
(Oklar, düşen (↘) ve yükselen (↗) tonlamayı gösterir.) - WH- questions (questions that begin with who, what, when, where, why, which, and how) usually end in falling intonation. (↘)
(WH- soruları (who, what, when, where, why, which ve how ile başlayan sorular) genellikle düşen tonlamayla biter.) - Yes/No questions usually end in rising intonation. (↗)
(Evet/Hayır soruları genellikle yükselen tonlamayla biter.) - Answers usually end in falling intonation. (↘)
(Cevaplar genellikle düşen tonlamayla biter.)
PART A (BÖLÜM A)
- What is your name? (↘) (Adın ne?)
- How old are you? (↗) (Kaç yaşındasın?)
- Which subject do you like most? (↘) (En çok hangi dersi seviyorsun?)
- Is that your teacher? (↗) (O senin öğretmenin mi?)
- Is he coming? (↗) (O geliyor mu?)
- Can you do experiments in this school? (↗) (Bu okulda deney yapabilir misin?)
- I am 40 years old. (↘) (Ben 40 yaşındayım.)
- My name’s Ayşe. (↘) (Benim adım Ayşe.)
- Yes, we always do experiments in this school. (↘) (Evet, biz bu okulda her zaman deney yaparız.)
PART B (BÖLÜM B)
- Who is your teacher? (↗) (Öğretmenin kim?)
- Where are you from? (↘) (Nerelisin?)
- What time does the film finish? (↗) (Film ne zaman bitiyor?)
- Do you know his address? (↗) (Onun adresini biliyor musun?)
- Are you hungry? (↗) (Aç mısın?)
- Can you eat it? (↗) (Onu yiyebilir misin?)
- I live in Ankara. (↘) (Ankara'da yaşıyorum.)
- No, I'm not. (↘) (Hayır, değilim.)
- I don't like pop music. (↘) (Pop müzikten hoşlanmam.)
SPEAKING TIME (Konuşma Zamanı)
6. Introduce and talk about yourself to your friends. Then, in pairs, ask about each other and introduce your friend to the class. Use “always/sometimes/usually/often/never” and sample questions on the next page.
(6. Kendinizi arkadaşlarınıza tanıtın ve kendiniz hakkında konuşun. Daha sonra, ikili olarak birbirinize sorular sorun ve arkadaşınızı sınıfa tanıtın. “Her zaman/bazen/genellikle/sık sık/asla” ve sonraki sayfadaki örnek soruları kullanın.)
e.g. (örneğin)
Hi! I’m Roy. I’m from the UK. I live in London. I’m 14 years old. I’m a student at Camden Secondary School. My favourite subject is Maths. I never miss Maths classes. I like reading and playing basketball. I don’t like playing computer games. I sometimes play chess with my father. I usually go to the cinema at the weekend.
(Merhaba! Ben Roy. İngiltere’denim. Londra’da yaşıyorum. 14 yaşındayım. Camden Ortaokulu’nda öğrenciyim. En sevdiğim ders Matematik. Matematik derslerini asla kaçırmam. Okumayı ve basketbol oynamayı severim. Bilgisayar oyunları oynamayı sevmem. Bazen babamla satranç oynarım. Genellikle hafta sonu sinemaya giderim.)
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 15
-
Where do you live? Nerede yaşıyorsun?
-
Are you from _____? ______'dan mısın?
-
Do you have any sisters or brothers? Kız kardeşin veya erkek kardeşin var mı?
-
What does your father do? Baban ne iş yapıyor?
-
How do you go/come to school? Okula nasıl gidiyorsun/geliyorsun?
-
Which school do you go to? Hangi okula gidiyorsun?
-
What do you like doing in your free time? Boş zamanlarında ne yapmayı seversin?
-
Which subject do you like most? En çok hangi dersi seversin?
-
What would you like to be? Ne olmak istersin?
-
What is your favourite sport/food/drink, etc.? En sevdiğin spor/yemek/içecek nedir?
-
What kind of books/films/clothes, etc. do you like? Ne tür kitaplar/filmler/giysiler, vb. seversin?
-
How much time do you spend on the Internet every day? Her gün internette ne kadar zaman geçirirsin?
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 16
VIDEO TIME
7- Answer: Do you like talking to strangers at the bus stop? Why/Why not?
Cevap: Otobüs durağında yabancılarla konuşmayı sever misin? Neden/Neden olmasın?
8- Listen to the dialogue and answer: What does Sue think about her school? (Track 3)
Diyaloğu dinleyin ve cevaplayın: Sue okulu hakkında ne düşünüyor? (Parça 3)
9- Listen again and write true (T) or false (F).
Tekrar dinleyin ve doğru (D) veya yanlış (Y) yazın.
1- Kelly and Sue are close friends. (........) Kelly ve Sue yakın arkadaşlar. (........)
2- Kelly asks the time. (........) Kelly saati sorar. (........)
3- They live in the same neighbourhood. (........) Aynı mahallede yaşıyorlar. (........)
4- Sue goes to a university. (........) Sue bir üniversiteye gidiyor. (........)
5- There are a lot of facilities at Sue’s school. (........) Sue'nun okulunda çok sayıda olanak var. (........)
6- They get off at the same bus stop. (........) Aynı otobüs durağında iniyorlar. (........)
SPEAKING TIME
10- Work in pairs. Imagine you meet someone your age on the bus. Greet, ask and answer questions to know him/her. Refer to part 6.
Çiftler halinde çalışın. Otobüste kendi yaşınızda biriyle tanıştığınızı hayal edin. Selamlaşın, tanımak için sorular sorun ve cevaplayın. 6. bölüme bakın.
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 17
READING TIME
11- Look at the diagram and answer: Which colour shows the lowest percentage? Red, orange, honey or yellow?
Diyagrama bakın ve cevaplayın: En düşük yüzdeyi gösteren renk hangisidir? Kırmızı, turuncu, bal rengi mi yoksa sarı mı?
12- Read the text on the next page and complete the pie chart with the given information. Then, colour it.
Sonraki sayfadaki metni okuyun ve verilen bilgilerle pasta grafiğini tamamlayın. Ardından, boyayın.
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 18
How Do Most American High School Students Spend Their Time?
Amerikalı Lise Öğrencileri Zamanlarını Nasıl Harcıyorlar?
This survey shows how most American high school students use their time. Students gave information about the main activities they performed "yesterday". It took four years to complete the survey. All data in it refers to students aged 15 to 19.
Bu anket, Amerikalı lise öğrencilerinin zamanlarını nasıl kullandığını gösteriyor. Öğrenciler, "dün" gerçekleştirdikleri ana faaliyetler hakkında bilgi verdiler. Anketin tamamlanması dört yıl sürdü. Anketteki tüm veriler, 15-19 yaş arası öğrencilere aittir.
Here is the result of the survey:
Anketin sonucu şöyle:
On an average school day, high school students spend almost two-thirds of their time sleeping and engaging in educational activities. On average, students sleep 8.1 hours and spend 7.5 hours performing educational activities, such as attending class and doing homework.
Ortalama bir okul gününde, lise öğrencileri zamanlarının yaklaşık üçte ikisini uyuyarak ve eğitim faaliyetleriyle geçiriyorlar. Öğrenciler ortalama olarak 8,1 saat uyuyor ve 7,5 saatini sınıfa katılmak ve ödev yapmak gibi eğitim faaliyetleriyle geçiriyorlar.
Students split the remaining time among different activities: Leisure and sports take 4.0 hours while working takes only 0.5 hours. Grooming and eating take 0.8 hours. Travel takes 1.1 hours and for other activities such as shopping and doing household activities, students spend 1.2 hours.
Öğrenciler, kalan zamanı farklı aktiviteler arasında bölüştürüyor: Eğlence ve spor 4,0 saat, çalışmak ise sadece 0,5 saat sürüyor. Kişisel bakım ve yemek 0,8 saat alıyor. Seyahat 1,1 saat sürüyor ve alışveriş ve ev işleri gibi diğer faaliyetler için öğrenciler 1,2 saat harcıyor.
Read again and answer these questions. Tekrar okuyun ve bu soruları cevaplayın.
1- What age group of students answered the survey questions? Anket sorularını yanıtlayan öğrenciler hangi yaş grubundandır?
2- What do students spend their most time on? Öğrenciler en çok zamanlarını neye harcıyorlar?
3- How much time do they need for grooming? Kişisel bakım için ne kadar zamana ihtiyaçları var?
4- Which activity takes more time? Travelling or eating? Hangi aktivite daha fazla zaman alıyor? Seyahat mi yemek mi?
DEVAMI TALEP HALİNDE EKLENECEKTİR
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 19
10. Sınıf Pasifik İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 20
Write about yourself, your family and your habits in a short paragraph with the help of
guiding questions. (Kısa bir paragrafta kendiniz, aileniz ve alışkanlıklarınız hakkında yazın. yönlendirici sorular.)
Do you live with your family? Where? (Ailenle mi yaşıyorsun? Nerede?)
What time do you get up on a school day? (Okul günlerinde saat kaçta kalkarsın?)
What do you usually have for breakfast? (Kahvaltıda genellikle ne yersin?)
How do you go to school? (Okula nasıl gidersin?)
Do you always wear a school uniform? (Her zaman okul forması giyer misin?)
Which subject do you like most? (En çok hangi dersi seversin?)
Do you do your homework every day? (Her gün ödevini yapar mısın?)
What is your favourite pastime? (En sevdiğin boş zaman etkinliği nedir?)
Do you have any hobbies? (Herhangi bir hobin var mı?)
Do you practise wrestling/judo etc.? (Güreş, judo vb. sporları yapıyor musun?)
Who is your best friend? (En iyi arkadaşın kimdir?)
What is your favourite place? (En sevdiğin yer neresidir?)
Where were you born? (Nerede doğdun?)
What makes you happy? (Seni ne mutlu eder?)
What is your favourite activity at school? (Okuldaki en sevdiğin etkinlik nedir?)
Do you play any musical instruments? (Herhangi bir müzik aleti çalar mısın?)
English Paragraph
I live with my family in Ankara. On school days, I get up at 7 o’clock and usually have eggs, cheese, and bread for breakfast. I go to school by bus and I always wear my school uniform. My favourite subject is English and I do my homework every day. In my free time, I like reading books and drawing pictures. I don’t do wrestling or judo, but I like playing football. My best friend is Ahmet and my favourite place is the seaside. I was born in Ankara. Spending time with my family makes me happy. At school, my favourite activity is playing basketball with my friends. I also play the guitar in my free time.
Türkçe Paragraf
Ailemle birlikte Ankara’da yaşıyorum. Okul günlerinde saat 7’de kalkarım ve genellikle kahvaltıda yumurta, peynir ve ekmek yerim. Okula otobüsle giderim ve her zaman okul formamı giyerim. En sevdiğim ders İngilizcedir ve her gün ödevlerimi yaparım. Boş zamanlarımda kitap okumayı ve resim yapmayı severim. Güreş veya judo yapmam ama futbol oynamayı severim. En iyi arkadaşım Ahmet’tir ve en sevdiğim yer deniz kenarıdır. Ankara’da doğdum. Ailemle vakit geçirmek beni mutlu eder. Okulda en sevdiğim etkinlik arkadaşlarımla basketbol oynamaktır. Ayrıca boş zamanlarımda gitar çalarım.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.