9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları ve Müfredatı (2025-2026)

9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları ve Müfredatı (2025-2026)
MEB’in 2025-2026 9. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatı açıklandı. Allah-insan ilişkisi, iman esasları, ibadetler, ahlak ilkeleri ve Hz. Muhammed (s.a.v.)’in örnekliği konularının işlendiği beş üniteden oluşan dersin detayları, ayet içerikleri...

9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları ve Müfredatı (2025-2026) – MEB Resmi Müfredatı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için 9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi müfredatını açıkladı. Bu ders, öğrencilerin inanç, ibadet, ahlak ve Hz. Muhammed (s.a.v.)’in örnek hayatı konularında bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgileri günlük yaşamlarına yansıtmalarını hedefliyor.

Ders, toplam 68 ders saatinden oluşuyor ve beş ana ünitede işleniyor. Her ünitede Kur’an-ı Kerim’den seçilen ayetler üzerinden değerler eğitimi destekleniyor. Amaç, öğrencilerin tefekkür etme, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerleri hayatla ilişkilendirme becerilerini geliştirmek.


1. Ünite: Allah-İnsan İlişkisi (14 Saat)

Bu ünitede insanın yaratılışı, özellikleri ve Allah (cc) ile olan bağı inceleniyor. Öğrenciler, Allah’ın (cc) insanı yarattıktan sonra ona akıl, irade ve sorumluluk verdiğini öğreniyor. İbadet ve dua kavramlarının, Allah (cc) ile iletişimdeki önemi vurgulanıyor.
Ayrıca Allah’ın esmaül hüsna’sından bazı isimler ele alınarak bu isimlerin hayata yansımaları üzerinde duruluyor.
Kur’an’dan Mesajlar: Rum Suresi 17-27. ayetler üzerinden yaratılış ve tefekkür üzerine çalışmalar yapılıyor.


2. Ünite: İslam’da İnanç Esasları (16 Saat)

Bu ünitede öğrenciler, iman kavramı, iman esasları ve inancın hayatı şekillendirmedeki rolü hakkında derinlemesine bilgi sahibi oluyor. Ayet ve hadislerle desteklenen anlatımda imanın birey ve toplum hayatındaki olumlu etkilerine vurgu yapılıyor.
Kur’an’dan Mesajlar: Bakara Suresi 177. ayet üzerinden iman ve salih amelin önemi işleniyor.

9-sinif-din-konulari.jpg
9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları ve Ders Saatleri

3. Ünite: İslam’da İbadetler (14 Saat)

Öğrenciler bu ünitede ibadetin tanımı, önemi ve temel ilkelerini öğreniyor. Namaz, oruç, zekât, hac gibi farz ibadetler ile dua ve sadaka gibi gönüllü ibadetler sınıflandırılıyor. İnsan-ibadet ilişkisi ayetler ışığında değerlendiriliyor.
Kur’an’dan Mesajlar: Bakara 21, Zariyat 56 ve Hicr 99. ayetleri üzerinden ibadetin hayatın amacıyla ilişkisi ele alınıyor.


4. Ünite: İslam’da Ahlak İlkeleri (12 Saat)

Bu ünitede öğrenciler, İslam ahlakının temel unsurları, ahlaki davranış örnekleri ve ahlakın bireysel-toplumsal hayattaki önemi üzerinde duruyor. Sabır, doğruluk, adalet, merhamet gibi değerler örneklerle açıklanıyor.
Kur’an’dan Mesajlar: İsra Suresi 23-29. ayetleri üzerinden anne-babaya iyilik, ölçülü harcama ve toplumsal sorumluluk konuları işleniyor.


5. Ünite: Kur’an’a Göre Hz. Muhammed (s.a.v.) (12 Saat)

Bu ünitede Hz. Muhammed (s.a.v.)’in hem insani yönleri hem de peygamberlik vasıfları anlatılıyor. O’nun örnek ahlakı, liderlik özellikleri, insanlarla iletişim biçimi ve tebliğ metodu üzerinde duruluyor. Ayrıca kültürümüzdeki Peygamber ve Ehlibeyt sevgisi işleniyor.
Kur’an’dan Mesajlar: Ahzab 45-46 ve Nahl 43-44. ayetleri üzerinden peygamberlik görevi ve örnekliği vurgulanıyor.


Müfredatın Genel Amaçları

  • İnanç bilincini güçlendirmek
  • İbadet sevgisini pekiştirmek
  • Ahlaki değerleri günlük hayata yansıtmak
  • Hz. Muhammed (s.a.v.)’in örnekliğini model almak
  • Kur’an-ı Kerim’i anlam merkezli okumaya teşvik etmek

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.