Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)
Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 46 Cevapları
METNE HAZIRLIK
1) Rüya görüyor musunuz? Görüyorsanız bir rüyanızı anlatınız.
Cevap: Evet, zaman zaman rüya görüyorum. Bir defasında çok yüksek bir dağın tepesine çıkıp bütün şehri izlediğimi rüyamda gördüm, bu bana huzur verdi.
2) Daha önce okulunuzu kimler ziyaret etti? Bu ziyaretler esnasında neler hissettiniz? Açıklayınız.
Cevap: Okulumuza belediye başkanı ve bazı askerler gelmişti. Bizlere tavsiyelerde bulundular. Onları görünce çok gururlandım ve heyecanlandım.
3) Aşağıda görselleri verilen kişiler okulunuzu ziyaret etseydi neler hissederdiniz? Neden?
Cevap: Eğer okulumuza Mustafa Kemal Atatürk, Mehmet Âkif Ersoy, Fatih Sultan Mehmet ve Mimar Sinan gelseydi büyük bir mutluluk ve heyecan yaşardım. Çünkü Atatürk bağımsızlığımızın lideri, Mehmet Âkif milletimizin şairi, Fatih Sultan Mehmet büyük bir komutan, Mimar Sinan ise eşsiz eserleriyle ünlü bir mimardır. Onları görmek bana ilham verir, derslerime daha çok çalışmamı sağlardı.
Metni tahmin ederek okuma yöntemine göre okuyunuz. Bu yöntemin amacı, okuma sürecinde sizi etkin kılmaktır. Bunun için öğretmeniniz metni okurken bazı yerlerde okumayı durdurup size metnin devamıyla ilgili sorular yöneltecektir. Metnin sonunda tahminlerinizin doğru olup olmadığını değerlendiriniz.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 51 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru: Aşağıda verilen kelimeleri ve kelime gruplarını örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından bu kelimeleri ve kelime gruplarını bulmacada bulup işaretledikten sonra sözlü olarak birer cümlede kullanınız. Bulmacada kelimeler sağdan sola, yukarıdan aşağıya ve çapraz olarak verilmiştir. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri ve anlamlarını sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.
1. Tekrarlanması, uzun sürmesi dolayısıyla bir şeyden hoşlanmaz veya sıkılır duruma gelmek. (Usanmak)
2. Bilinip unutulan bir şeyi akla getirmek, hatırlamak. (Anımsamak)
3. Belirmek, ortaya çıkmak.
(Baş göstermek)
4. Öğrencilerin, bir öğretmenin gözetimi altında; anlatma, araştırma, küme çalışması vb. yollarla ve türlü eğitim araç ve gereçlerinden de yararlanarak ders yaptıkları yer, sınıf. (Dershane)
5. Temel düşünce, temel inanç. (İlke)
6. Bir şeye hafifçe dokunmak, takılmak. (İlişmek)
7. Üst baş. (Giyim kuşam)
8. Belli bir alanda hızlı, köklü ve nitelikli değişiklik. (Devrim)
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 52 Cevapları
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Soru) Metnin kahramanı kimdir? Bu kişi okuyucularına başından geçen hangi olayı anlatıyor?
Cevap: Kahraman bir çocuktur. Rüyasında Atatürk’ün okuluna geldiğini ve sınıfta kendisiyle karşılaştığını anlatmaktadır.
2. Soru) Çocuklar bahçede neden toplanıyorlar?
Cevap: Atatürk’ün okula geleceği haberi verilmek için bahçede toplanıyorlar.
3. Soru) Çocuklar, Mustafa Kemal Atatürk’ün okula geleceğini öğrendiğinde nasıl davranıyorlar?
Cevap: Büyük bir şaşkınlık ve mutlulukla heyecanlanıyor, sevinçle alkışlıyorlar.
4. Soru) Mustafa Kemal Atatürk, kaç kişilik bir grupla okula geliyor?
Cevap: Atatürk yaklaşık on kişilik bir grupla okula geliyor.
5. Soru) Mustafa Kemal Atatürk’ün giyim kuşamı nasıldır? Giysilerinin dikkat çekmesinin nedeni ne olabilir?
Cevap: Atatürk temiz, düzenli ve şık giyinmiştir. Çünkü o, her zaman halkına örnek olacak bir liderdir.
6. Soru) Anlatıcının rüyasında aşırı heyecanlanmasının nedeni nedir? Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap: Atatürk’ün kendi sırasının yanında durması ve ona dokunmasıdır. Ben olsaydım çok mutlu olur, onunla konuşmaya çalışırdım. Çünkü Atatürk’le aynı ortamda bulunmak gurur verici olurdu.
3. ETKİNLİK
Soru: Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Metnin Konusu: Öğrencinin rüyasında Atatürk ile karşılaşması.
Metnin Ana Fikri: Atatürk, çocuklar için sevgi, saygı ve gurur kaynağıdır.
4. ETKİNLİK
Soru: Metni bir kez daha okuduktan sonra metindeki olayları oluş sırasına göre özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Bir çocuk rüyasında Atatürk’ün kendi okuluna geldiğini görür. Çocuklar bahçede toplanır, onu coşkuyla karşılar. Atatürk sınıfları gezer, öğrencilerle ilgilenir. Anlatıcı ise onun yanına gelmesinden büyük mutluluk duyar. Sonunda bağırarak uyanır ve bu rüyasının hayatındaki en güzel rüya olduğunu söyler.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 53 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin, bulundukları cümleye kattıkları anlamın aynı olup olmadığını düşününüz. (çay kelimesi altı çizilmiş)
ekmek
1. Anlam (yiyecek): Annem kahvaltıya taze ekmek getirdi.
2. Anlam (tohum ekmek): Bahçeye domates ekmek için hazırlık yaptık.
6. ETKİNLİK
Soru: Mustafa Kemal Atatürk’ün okulunuzu ziyaret edeceğini hayal ediniz. Okulunuzda ve sınıfınızda ne gibi hazırlıklar yapar, ona neler sorar, onunla neler hakkında konuşurdunuz? Nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama hatalarınızı düzeltiniz. Yazınızı okuyarak paylaşabileceğiniz gibi genişleterek A4 boyutunda bir kâğıda yazabilir, sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Atatürk Okulumuza Gelseydi
Bir gün Atatürk’ün okula geleceğini öğrendiğimizi düşünürsem çok heyecanlanırdım. Önce sınıfımızı düzenler, sıralarımızı temizler ve duvarlara Atatürk’ün sözlerini asardık. Bahçemizi bayraklarla süslerdik.
Atatürk geldiğinde hepimiz ayağa kalkar ve onu alkışlarla karşılardık. Ben Atatürk’e, “Ülkemizi gençlere emanet etmenizin sebebi nedir?” diye sormak isterdim. Ayrıca “Bugün gençlerden beklentileriniz neler olurdu?” diye de merak ederdim.
Atatürk’ün fikirlerini dinlemek bana gurur verirdi. Böyle bir anı yaşamak hayatımın en unutulmaz anısı olurdu.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 54 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru: Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma doğrultusunda sunumunuzu yapınız. Konuşmacı arkadaşlarınızı dinlerken nezaket kurallarına uyunuz. Sunumunuzu bitirdikten sonra kendinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
- Sunumum için gerekli araştırmayı yaptım. (Evet)
- Araştırmam sonucunda edindiğim bilgileri düzenledim. (Evet)
- Konuşmamı tasarladıktan sonra birkaç kez prova ettim. (Evet)
- Sunumum esnasında nezaket kurallarına uydum. (Evet)
- Sunumumu çeşitli görsellerle destekledim. (Hayır)
- Sunumum esnasında beden dilimi etkili bir şekilde kullandım. (Evet)
- Konuşurken dikkat dağıtacak davranışlarda bulunmadım. (Evet)
- Konuşurken arkadaşlarımla göz teması kurdum. (Evet)
- Konu dışına çıkmadan konuştum. (Evet)
Eğer “Hayır” işaretlediysen, eksik kaldığın alanlarda öğretmeninden ve arkadaşlarından yardım alabilirsin.
8. ETKİNLİK
Soru: “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız çalışmadan hareketle Atatürk hakkındaki konuşmanızı yapınız. Sunumunuz için araştırma yaptığınız sitesinde Atatürk’ün hayatının yanı sıra düşünceleri ve yaptığı yenilikler dışında birçok fotoğraf bulunmaktadır. Genel ağda araştırma yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Bilgiye ulaşmanın kolay ve hızlı yolu olan genel ağda çok sayıda site olduğunu unutmayınız. Bu sitelerin bazıları doğru bilgi aktarırken bazıları da yanlış bilgiler verebilmektedir. Doğru bilgiye ulaşabilmek için özellikle “gov” ve “edu” uzantılı siteleri tercih etmelisiniz, “gov” uzantılı siteler resmî kurumlara, “edu” uzantılı siteler ise üniversitelere ait güvenilir sitelerdir.
Mustafa Kemal Atatürk’ü Anlatıyorum
Arkadaşlar, bugün sizlere büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ten bahsetmek istiyorum. Atatürk, 1881’de Selanik’te doğdu. Vatanını çok seven bir askerdi. Çanakkale Savaşı’nda gösterdiği cesaretle tüm dünyaya adını duyurdu.
1919’da Samsun’a çıkarak bağımsızlık mücadelesini başlattı. Türk milletini örgütleyerek düşmana karşı birlik olmamızı sağladı. 1923’te Cumhuriyetimizi kurdu ve Türkiye’nin ilk Cumhurbaşkanı oldu.
Atatürk, eğitime, bilime ve kadınların haklarına çok önem verdi. Halkın daha modern bir hayat yaşaması için yenilikler yaptı. “Cumhuriyeti biz kurduk, onu yaşatacak olan sizlersiniz” diyerek ülkemizi biz gençlere emanet etti.
Onu saygı ve minnetle anıyoruz.
SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
Soru: Millî Mücadele’nin kahramanlarını güvenilir genel ağ sitelerinden yararlanarak araştırınız. Bu kişilerden birinin hayatını kısaca defterinize yazınız.
Millî Mücadele Kahramanı: Halide Edip Adıvar
Halide Edip Adıvar 1884 yılında İstanbul’da doğdu. Yazar ve öğretmendi. Millî Mücadele döneminde halkı bilinçlendirmek için konuşmalar yaptı. Anadolu’ya geçerek cephede askerlerin moralini yükseltti, hemşirelik yaptı. Aynı zamanda gazetelere yazılar yazarak milletin bağımsızlık mücadelesini destekledi. Cumhuriyet’in ilanından sonra da eğitim ve edebiyat alanında önemli eserler verdi. 1964 yılında İstanbul’da vefat etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.