Maysa ile Bulut İzleme Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)

Maysa ile Bulut İzleme Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Maysa ile Bulut İzleme Metni Cevapları sayfa 84-89 arası etkinlik yanıtları. Metin hazırlık, kelime anlamları, ana fikir, konu, başlık önerileri ve tüm etkinlik cevaplarıyla eksiksiz çözüm rehberi.

Maysa ile Bulut İzleme Metni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 84 Cevabı

METNE HAZIRLIK

1. Çevremize karşı sorumluluklarımız nelerdir?
Cevap
: Çevremizi temiz tutmalı, çöpleri doğaya atmamalı, doğal kaynakları bilinçli kullanmalıyız.

2. “Bir elin nesi var, iki elin sesi var!” atasözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Bir işi birlikte yapmanın daha kolay, hızlı ve verimli olduğunu anlatır.

1. ETKİNLİK

Metni dinlerken ilginizi çeken yerleri defterinize not alınız.
Cevap
: Metni dinlerken ilginizi çeken şeyleri defterinize yazabilirsiniz.

2. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 85 Cevabı

a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.

Azık:

  • Tahmin: Gerekli olan yiyecek.
  • Sözcük Anlamı: Gereken yiyecek ve içecek şeyler; nevale
  • Cümlem: Pikniğe gitmek için azığımızı hazırladık.

Kervan:

  • Tahmin: Yük, hayvan katarı.
  • Sözcük Anlamı: Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı.
  • Cümlem: Kervan, çölde uzun bir yolculuk yaparak kasabaya ulaştı.

Bağır:

  • Tahmin: Vücut bölümünün ön tarafı; döş.
  • Sözcük Anlamı: Göğüs.
  • Cümlem: O soğuk havada, bağrı ağrıyarak koştu.

b. Öğrendiğiniz kelimeleri ve kelimelerin anlamlarını “SÖZLÜGÜM“ bölümüne yazınız.

3. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Bulut ve Çınar neden geri dönüyorlar?
Cevap
: Çuvallarını unuttukları için geri dönüyorlar.

2. Yangını söndürmek için nasıl bir yol izliyorlar?
Cevap
: Dereden su taşıyarak yangını söndürüyorlar.

3. Ormanı eski hâline getirmek için ne yapıyorlar?
Cevap
: Fideler dikerek ormanı yeniden yeşertiyorlar.

4. Maysa, rüyasında ne görüyor? Rüyasındaki davranışını yorumlayınız.
Cevap
: Maysa rüyasında fidelerin büyüyüp ağaçlara dönüştüğünü ve kuşların onlara yuva yaptığını görüyor.

4. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 86 Cevabı

İzlediğiniz metinde fidan dikme sahnesini sınıfınızda canlandırınız.
Cevap
: Bu etkinlik sınıfta grup çalışması olarak yapılmalıdır. Öğrenciler roller dağıtarak kısa bir drama hazırlayabilirler.

5. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Konu: Orman yangını ve insanların birlikte çalışarak ormanı yeniden canlandırması.
Ana Fikir: Birlikte çalışmak ve sevgiyle hareket etmek doğayı korur.

6. ETKİNLİK

İzlediğiniz metne uygun iki başlık belirleyerek yazınız.
1. Başlık: Ormanlarımızın Değeri
2. Başlık: Her Ağaç Bir Umut

7. ETKİNLİK

Kendinizi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşününüz. Size nasıl davranılmasını isterdiniz? Anlatınız.
Cevap
: Ben bir ağaç olsaydım, insanların beni kesmemesini, dallarıma zarar vermemesini isterdim. Çocukların gölgemde oynamasından ve kuşların dallarımda yuva kurmasından mutluluk duyardım.

8. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 87 Cevabı

Metne hazırlık için yaptığınız “kuş evi tasarımının yapım” aşamalarını yazınız.

Kuş yuvası için kereste yerine çürümeye karşı dayanıklı ahşaplar kullanılmalıdır. Ağaçtan kuş evi yapmak için işte yapmanız gerekenler. Malzemeler: 2,5 cm kalınlığında kontrplak, el testeresi, marangoz açıölçeri (iletki), mezura, kalem, matkap, çekiç, 7,5 cm ahşap kavela çubuklar, ahşap tutkalı (isteğe bağlı) ve istediğiniz renkte boyayın. Evlerin giriş deliklerinin hedeflenen kuş cinsine göre ayarlanması gerekiyor. Örneğin, serçe, saka, bülbül gibi ötücü kuşları çekmeyi hedefliyorsanız, yuvanın delik çapı 5-5,5 cm olmalıdır.

9. ETKİNLİK

Kantinde sıranızı beklerken sonradan gelen bir arkadaşınız önünüze geçtiğinde ne hissedersiniz? Bu sorunu nasıl çözersiniz?
Cevap
: Önüme geçen arkadaşıma kırılırım ama kibarca uyarırım.
“Lütfen sıranı bekler misin?” derim. Böylece sorunu tartışmadan çözerim.

10. ETKİNLİK

Kesme işaretinin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.

1. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adlarına gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
2. Sayılara getirilen ekleri ayırmada kullanılır.
3. Özel adlara ve unvanlara getirilen ekleri ayırmada kullanılır.
4. Kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kullanılır.

TBMM’nin açılışı 1520 yılıdır. (4)
Ayşe Hanım’dan gereken bilgileri alabilirsiniz. (3)
Çalışmalara destek olacak mısın? ()
4’üncü sınıfa giden öğrenciler müze gezisine katılacaktır. (2)
29 Ekim’i coşkuyla kutladık. (1)

11. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 88 Cevabı

Bilgi grafiği ile ilgili verilen soruları cevaplayınız.

1. Deprem anında uzak durulması gereken alanlar nerelerdir?
Cevap
: Balkon, merdiven ve asansörlerden uzak durulmalıdır.

2. Çök-kapan-tutun hareketini neden yapmalıyız?
Cevap
: Vücudun kapladığı alanı küçülterek düşen eşyalardan korunmak ve zarar görmemek için yapılmalıdır.

3. Acil durum anlarında binayı terk ederken yanımıza ne almalıyız?
Cevap
: Acil durum çantamızı yanımıza almalıyız.

4. İletişim sistemlerinin kilitlenmemesi için ne yapılmalıdır?
Cevap
: Gereksiz aramalar yapılmamalı, telefonlar meşgul edilmemelidir.

12. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 89 Cevabı

a. Verilen cümlelerde altı çizili sözcükler mecaz anlamda kullanılmıştır. Bu sözcükleri gerçek anlamıyla birer cümlede kullanınız.

1️⃣ Yaşadığımız problemleri çözmenin birçok yolu olabilir.
➡ Gerçek anlam: Köye ulaşmak için farklı yollar vardı.

2️⃣ Sevdiklerimize tatlı sözler söylemek onları mutlu eder.
➡ Gerçek anlam: Annem çok tatlı yaptı, hepimiz bayıldık.

3️⃣ İyi bir sanatkâr olmak için küçük yaşlardan itibaren çok çalışmak ve pişmek gerekir.
➡ Gerçek anlam: Babam akşam yemeği için fırında ekmek pişirdi.

4️⃣ Hasan, gezegenler hakkında çok araştırma yaptığı için bu konuda derin bilgiye sahiptir.
➡ Gerçek anlam: Denizin derin kısmında balıklar yüzüyordu.

b. Verilen cümlelerde altı çizili sözcükler gerçek anlamda kullanılmıştır. Bu sözcükleri mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız.

1️⃣ Üzerine ince bir ceket giymişti.
➡ Mecaz anlam: Arkadaşım insan ilişkilerinde çok ince davranır.

2️⃣ Elif, sıcak hava nedeniyle susayan çiçekleri suladı.
➡ Mecaz anlam: Öğretmenimiz bize sıcak bir gülümsemeyle baktı.

3️⃣ Acı biber de, C vitamini açısından oldukça zengin bir besin kaynağıdır.
➡ Mecaz anlam: Yaşadığı acı olaylar onu olgunlaştırdı.

4️⃣ Yaşlı teyzenin taşıdığı paketler ağır olduğu için ona yardım ettim.
➡ Mecaz anlam: Bu kararın ağır sonuçları olabilir.

MERAKLI BİLGİN, HAYDİ ARAŞTIRMAYA

Aile bireylerinin evdeki görev ve sorumlukları hakkında bir tablo hazırlayarak sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.

Aile Bireyi Görevler ve Sorumluluklar
Anne Yemek hazırlama, temizlik, çamaşır yıkama, çocuklarla ilgilenme, alışveriş yapma
Baba Evin bakımı, onarımlar, finansal işler, çocuklarla zaman geçirme
Büyük Çocuk Okul işleri, kendi odasını toplama, yardımseverlik projelerine katılma
Küçük Çocuk Oyunlar, okul ödevleri, kendi oyuncaklarını toplama

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.