Çiçekli Çaydanlık Metni Cevapları (2. Sınıf Türkçe)
Çiçekli Çaydanlık Metni Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 103 Cevabı
METNE YOLCULUK BAŞLIYOR
Soru: Atık madde denilince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap: Atık madde denince aklıma artık kullanılmayan, çöpe atılan kâğıt, plastik, cam ve metal gibi eşyalar geliyor. Bu maddeler geri dönüşümle yeniden kullanılabilir.
Konuşurken sözcükleri yerinde ve anlamına uygun kullanınız.
KALEMLİK YAPALIM
Malzemeler: Yapıştırıcı-Karton-Korumalı Makas-El işi kâğıdı-Tuvalet kâğıdı rulosu
Uyarı: Makası öğretmen gözetiminde dikkatlice kullanınız!
- Rulonun tabanını kartona çizdim.
- Çizdiğim daireyi kestim.
- Ruloyu el işi kâğıdıyla kapladım.
- Tabanı yapıştırdım.
- Kalemliği süsledim.
- Kalemlerimi içine yerleştirip kullandım.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 104 Cevabı
Soru: Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu, eski bir çaydanlığın farklı kişiler tarafından yeniden kullanılması olabilir.
Soru: Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz sonra sesli okuyunuz. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap: “Fide” kelimesinin anlamını bilmiyordum.
ÇİÇEKLİ ÇAYDANLIK
İpek annesinin sesiyle uyandı. Kahvaltı hazırdı ve İpek kahvaltı yapmaya bayılırdı. Reçelli ekmeğini yerken annesinin çok sevdiği çiçekli çaydanlığı kenara ayırdığını gördü. Annesi artık çaydanlığın içinin eskidiğini, kullanmayacağını söyleyince İpeklin aklına bir fikir geldi.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 107 Cevabı
Soru: Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu çiçekli çaydanlığın farklı kişiler tarafından farklı şekillerde kullanılmasıdır. Tahminim doğru çıktı.
Soru: Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.
- fide → Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.
- atölye → El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.
- fesleğen → Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 108 Cevabı
SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR
Soru: Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
- fide: Bahçeye domates fidesi diktik.
- atölye: Resim atölyesinde çok güzel tablolar yaptık.
- fesleğen: Fesleğen saksıda mis gibi kokuyordu.
Soru: Okurken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını…adresinden araştırıp sözlük defterinize yazınız.
Cevap: Ben okurken şu sözcüklerin anlamlarını araştırdım ve sözlük defterime yazdım.
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
Konuşurken anlamlı ve kurallı cümleler kurunuz.
1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?
Cevap: Çaydanlığın içi eskidiği için kenara ayırdı.
2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?
Cevap: Çaydanlığı kalemlik olarak kullandı.
3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?
Cevap: Fırçalarını koymak için kullandı.
4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?
Cevap: Çaydanlığa fesleğen dikti.
5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?
Cevap: Üç küçük kuş yumurtası oldu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 109 Cevabı
Soru: Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.
Konuşurken konuşma hızınızı ayarlayınız.
Sevgili arkadaşlar,
Atıkları değerlendirmek çevremiz için çok önemlidir. Çünkü geri dönüşüm sayesinde çöpler azalır, çevremiz daha temiz olur. Plastik, cam ve kağıt gibi atıklar tekrar kullanılarak doğadaki kaynaklar korunur. Bu sayede ağaçlar kesilmez, enerji daha az harcanır. Ayrıca geri dönüşüm çevre kirliliğini azaltır ve hayvanların yaşam alanlarını korur.
Bu yüzden hepimiz çöplerimizi ayırmalı, geri dönüşüm kutularına atmalıyız.
Doğayı korumak hepimizin görevidir.
Soru: Konuşmanızı verilen kurallara yöre değerlendiriniz, uyguladığınız kurallar için gülen yüzü boyayınız. Uygulamadığınız kurallar için üzgün yüzü boyayınız.
Bir sonraki konuşmanızı tüm kurallara uyarak yapınız.
Soru: Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayım:
büyülenmiş gibi-ayna gibi-dükkan gibi-yeni gibi-çöp gibi
Atıkların hepsini çöp gibi atmamalıyız.
Eski çaydanlığı ayna gibi parlattı.
Eski kıyafetini terzide yeni gibi yaptırdı.
Plastik şişeden yaptığı kalemliği büyülenmiş gibi izliyordu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 110 Cevabı
Soru: Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.
Kâğıtları geri dönüşüm kutusuna attı.
Kâğıtları geri dönüşüm kutusuna attı mı?
Çevreyi korumak için yerlere çöp atmamak yeterli.
Çevreyi korumak için yerlere çöp atmamak yeterli mi?
Evde atıkları ayrı ayrı topluyor.
Evde atıkları ayrı ayrı topluyor musun?
Cevap: Koyu yazılmış ifadeler cümlelere soru anlamı katmıştır. Cümleler, merak edilen bir şeyi öğrenmek için soru haline getirilmiştir.
BİLGİ HÂZİNESİ
“”mı, mi, mu, mu’’ ekleri cümleye soru anlamı katar. Bu ekler, her zaman kendinden önceki sözcükten ayrı yazılır. Ayrıca bu ekler kendinden sonra gelen eklerle ””mısın, misin, musun, müsün”’” şeklinde bitişik yazılır.
Soru: Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
- Şişe kapaklarından abaküs yapar mısın?
- Çiçekleri teneke kutuya dikelim mi?
- Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın mı?
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.