Çanakkale Metni Cevapları (2. Sınıf Türkçe)

Çanakkale Metni Cevapları (2. Sınıf Türkçe)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 79–85. sayfa Çanakkale metni cevapları: kahramanlık, vatanseverlik ve milli değerler temalı etkinlik soruları, yazım ve noktalama örnekleriyle tam çözüm.

Çanakkale Metni Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 79 Cevabı

METNE YOLCULUK BAŞLIYOR

Soru: “Çanakkale” adını duydunuz mu? “Çanakkale” hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.

Konuşurken anlamlı ve kurallı cümleler kurunuz.

Cevap: Evet, duydum. Çanakkale’de kahraman askerlerimiz vatanı korumak için savaşmış ve büyük bir zafer kazanmıştır.

Soru: Görseli boyayınız.
Cevap
: Türk bayrağı, askerler ve Çanakkale Abidesi gerçek renklerine uygun şekilde boyanmalıdır.

Soru: Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi sanal gezisi için karekodu okutunuz.
Cevap
: Karekod okutularak sanal gezi yapılır ve savaş hakkında bilgi edinilir.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 80 Cevabı

Soru: Başlığı ve görseli inceleyiniz. Şiirin konusunu ve şiirde anlatılan olayları tahmin ediniz.
Cevap
: Şiirde Çanakkale Savaşı’nda askerlerin kahramanlıkları ve vatan sevgileri anlatılmaktadır.

Soru: Şiiri noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz sonra sesli okuyunuz. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap
: Okudum. Bilmediğim kelimeler: sancak, süngü, gazi, şehit.

ÇANAKKALE

Yılmadan büyük ordular kurduk,
Şanlı sancağıma selam durduk,
Dediler ki düşmanlar geliyor,
Hemen Çanakkale’ye yürüdük.

Askerler sıra sıra yürüyor,
Süngüsü güneşte parıldıyor.
Zalim düşmanların gemileri,
Çanakkale’yi topla dövüyor.

Allah’a emanettir canımız,
Dönersek gaziliktir şanımız,
Ölürsek bu vatanın şehidi,
Çanakkale’ye feda kanımız.
(..)


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 81 Cevabı

Soru: Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.
Cevap
: Şiirin konusu, askerlerimizin vatanı korumak için verdiği kahramanca mücadeledir. Okuma öncesi tahminimle aynıdır.

SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR

Soru: Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.

Şanlı sancağıma selam durduk.
Asker, sancağı en önde taşıyordu.

sancağı

  • Tahminim: Bayrak.
  • Sözlük Anlamı: Bayrak, özellikle askeri birliklerin taşıdığı bayrak.

Asker, tüfeğinin ucuna süngüsünü taktı.
Askerlerimiz süngüleriyle düşmana saldırdı

süngü

  • Tahminim: Tüfeğin ucuna takılan sivri demir.
  • Sözlük Anlamı: Tüfeklerin ucuna takılan, yakın dövüşte kullanılan sivri silah.

Soru: Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler kurunuz.

  • Sancak: Askerler sancakla yürüyüş yaptı.
  • Süngü: Askerler süngülerini takarak düşmana karşı savaştı.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 82 Cevabı

Soru: “Çanakkale” şiirinden hareketle Çanakkale Zaferi ile ilgili aklınıza gelen sözcükleri yazınız.
Cevap: Vatan – Şehit – Zafer – Gazi

Soru: Sözcüklerden hareketle Çanakkale Zaferi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi ifade eden bir metin yazınız.
Cevap
: Çanakkale Zaferi milletimizin cesaretini, birlik ve beraberliğini gösterir. Şehitlerimiz vatan için canlarını feda etmiş, gazilerimiz büyük fedakârlık yapmıştır. Bu zafer, bağımsızlığımızın simgesidir. Her Türk vatandaşı bu gururu sonsuza kadar yaşatmalıdır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 83 Cevabı

Soru: Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.

İletişim sırasında uygun zamanda söz alınız.

1) Ordular niçin Çanakkale’ye gitmiştir?
Cevap
: Ordular vatanı savunmak için Çanakkale’ye gitmiştir.

2) “Düşman gemileri Çanakkale’yi topla dövüyor.” sözü ile ne anlatılmak istenmiştir?
Cevap
: Düşmanların Çanakkale’yi bombaladığı anlatılmak istenmiştir.

Soru: Metni okudunuz. Büyük harflerin kullanıldığı yerleri inceleyiniz.

Sayın Velimiz,
Okulumuzda yapılacak olan 18 Mart Çanakkale Şehitleri’ni Anma Program’nı onurlandırmanızı dilerim.
Adres: Burç İlkokulu Çamardı /Niğde
Not: Program sonunda *Büyük Zafer’; adlı kitap yazarı Demet Yigit’in katılımıyla imza programı düzenlenecektir.

Cevap: Metinde özel isimler ve bayram adları büyük harfle yazılmıştır.
Örnek: 18 Mart Çanakkale Şehitleri’ni Anma Programı, Burç İlkokulu, Çamardı, Niğde, Büyük Zafer, Demet Yiğit.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 84 Cevabı

Soru: Cümlelerde büyük harflerin yazımıyla ilgili yanlışlıklar yapılmıştır. Yanlış yazılmış sözcüklerin altını çizip cümlelerin doğrusunu yazınız.

geçen yaz dedemle çanakkale’ye gittik.
Cevap
: Geçen yaz dedemle Çanakkale’ye gittik.

29 ekim cumhuriyet bayramı için şiir ezberliyorum.
Cevap
: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için şiir ezberliyorum.

Atatürk’ün nutuk kitabını okumaya başladım.
Cevap
: Atatürk’ün Nutuk kitabını okumaya başladım.

mehmet ile türkiye büyük millet meclisine gittik.
Cevap
: Mehmet ile Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gittik.

çanakkale’yi ziyaret için özbekistan’dan çok fazla turist geldi.
Cevap
: Çanakkale’yi ziyaret için Özbekistan’dan çok fazla turist geldi.

Soru: Yay ayraç ( ) içine yazılması gereken noktalama işaretlerini koyunuz.

Sevgili Günlüğüm(;)
Yarın dedemle birlikte Çanakkale(’ )ye gideceğiz(.) Çok heyecanlıyım(.) Dedem millî değerlerimizden vatanseverliği böyle daha iyi öğreneceğimizi söyledi(.) Millî değerler ne demek(?) Sen de merak ettin değil mi(?) Senin için araştırdım(.) Millî değerler(:) Milletimizi bir arada tutan(,) birlikte huzurlu ve güven içinde yaşamamızı sağlayan değerlerdir(.)
Sana anlatacağım çok şey var ama önce uyuyup dinlenmeliyim(.)
Hoşça kal(.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.