Bahar Türküsü Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Bahar Türküsü Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Bahar Türküsü Metni Cevapları, 7. Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236-237-238-239-240-241-242-243-244 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Bahar Türküsü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 236 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Bahar mevsiminin yeryüzünde ve insan psikolojisinde yarattığı değişimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Bahar mevsimi doğanın canlandığı, renklerin ve kokuların yeniden ortaya çıktığı bir zamandır. Bu canlanma insan psikolojisine de yansır; insanlar kendini daha huzurlu, enerjik ve umut dolu hisseder.

Metni dikkatlice ve sessiz okuyunuz.

BAHAR TÜRKÜSÜ

Baharı koluna takarak gelir rüzgâr,
Söylediği her türküde naz vardır.
Telaşlı adımlarla çekilirken kar,
Gözyaşlarında bir tutam yaz vardır…

Yağmur bulutları toplandı Şar Dağı’nın tepelerine. İpil ipil bir sağanak başlayacak birazdan. Toprağın bahar kokan telaşını heybemize doldurup çıkacağız yola. Saçlarımızda çiğ damlacıkları, yüreğimizde yeşeren umutlardan başka bir kaygı taşımadan adımlayacağız yağmur kokan ıslak kaldırım taşlarını.

Metin: Bahar Türküsü

  • İlk dörtlükte kişileştirme ve konuşturma sanatı yer alır.
  • Ardından gelen paragraflarda baharın gelişiyle oluşan umut, canlılık ve içsel değişim anlatılır.
  • Yazarın dili şiirsel ve duygusal bir yapıya sahiptir.
  • Görseldeki çocuklar, metnin coşkusunu destekler niteliktedir: yağmur, enerji, mutluluk ve hareket.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 238 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki dairelerde metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri anlamlarından yola çıkarak tahmin edip, okla işaret edilen yerden başlayarak saat yönünün tersine yerleştiriniz.

1- NAZ - Kendini beğendirmek amacıyla yapılan davranış.
2- TÜRKÜ - Çoğunlukla dörder mısralı bentlerden oluşan halk edebiyatı nazım birimi.
3- UMUT - Ummaktan doğan duygu; umu, ümit.
4- KAYGI - Özücü ve kötü bir şey olacak korkusundan doğan tedirgin edici duygu; düşünce, tasa.
5- CEMRE - Şubat ayında birer hafta arayla havada, suda ve toprakta oluştuğu sanılan sıcaklık yükselişi.
6- EBEM KUŞAĞI - Gökkuşağı
7- KONUK - Bir yere ya da birinin evine kısa bir süre kalmak için gelen kimse; misafir.
8- MUŞTU - Sevindiren haber; müjde, umut.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 239 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Metnin başında verilen dörtlükte başvurulan söz sanatlarını açıklayınız.
Cevap: Rüzgâra “koluna baharı takmak” gibi insana ait bir özellik verilerek kişileştirme, rüzgârın türkü söylemesi ile de konuşturma sanatı yapılmıştır.

2. Metne göre baharın gelişi yazarda hangi duyguları uyandırmaktadır?
Cevap: Umut, huzur, mutluluk, canlılık ve neşe duyguları uyandırmaktadır.

3. İkinci paragrafa göre yazar, baharı hangi duygular içerisinde beklemektedir?
Cevap: Telaş, sabırsızlık, özlem, sancı ve umut duyguları içinde beklemektedir.

4. Üç ve dördüncü paragraflarda baharın yeryüzünde yarattığı hangi değişimlerden bahsedilmektedir?
Cevap: Yaşama sevinci yeryüzüne yayılıyor, pınarlar coşuyor, yağmur dinip güneş açıyor, toprak yeşeriyor, ırmaklar coşuyor, rüzgâr duruluyor ve renkler çoğalıyor.

5. Beşinci paragrafta cemrenin düştüğü yerleri ifade ediniz. Cemrenin sözlük anlamına bakarak paragrafta “bahara sevdalı yürek” ifadesinin neye benzetildiğini tahmin ediniz.
Cevap: Cemre sırasıyla havaya, suya ve toprağa düşer. “Bahara sevdalı yürek” ifadesi burada toprağa benzetilmiştir.

6. “Birazdan yeşerecek hüzünlü türkülerimiz.” ifadesi ile yazar ne anlatmak istemektedir?
Cevap: Hüzünlü duyguların zamanla yerini umuda ve sevince bırakacağını, acıların yerini mutluluğun alacağını anlatmak istemektedir.

7. Dokuzuncu paragrafa hâkim olan duygu nedir?
Cevap: Umut.

8. Son paragrafta yazarın başvurduğu düşünceyi geliştirme yöntemi nedir?
Cevap: Tanımlama.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 240 Cevabı

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları resimden hareketle cevaplayınız.

1. Soru: Bulunduğunuz ortamı yaşanabilir hâle getirmek için neler yapmak gerekir? Her bir öneri için en az iki neden söyleyerek açıklayınız.

  • Ortamı temiz tutmak gerekir çünkü çöpler hastalık yayar ve çevrenin görüntüsünü bozar.
  • Ağaç dikmek gerekir çünkü doğayı korur ve havanın temiz kalmasını sağlar.
  • Binaların duvarlarını renklendirmek, sanatsal çizimler yapmak gerekir çünkü insanlara moral verir ve çevreyi güzelleştirir.

2. Soru: Okumanın bize olan yararlarından belki kolaylıkla bahsedebiliriz. Peki, biz okursak çevremiz bundan nasıl etkilenir? Gerekçelerinizle birlikte açıklayınız.

Cevap: Biz okudukça bilgileniriz. Bilgili insanlar çevresine de örnek olur. Okuyan kişiler çevresini temiz tutar, insanlara saygılı davranır ve sorunlara çözüm üretir. Bu da çevrenin daha güzel, düzenli ve yaşanabilir olmasını sağlar.

3. Soru: Görseldeki bahçeli evde yaşayan kişi siz olsaydınız kendinizi nasıl tanıtırdınız? Kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Cevap: Ben doğayı seven, kitap okumayı çok seven bir öğrenciyim. Temizliğe ve çevreye önem veririm. Evimin önünü süpürürüm, ağaç dikerim ve insanlara örnek olmaya çalışırım. Güler yüzlü ve yardımsever biriyim.

4. Soru: İnsanlara okumaları için bir yazı (roman, hikâye, şiir, anı vb.) yazıyor olsanız hangi yaş grubuna ne gibi konulardan bahsetmek isterdiniz? En az üç neden söyleyerek düşüncelerinizi açıklayınız.

İlkokul çağındaki çocuklara yazmak isterdim. Çünkü

  1. Onlar iyi alışkanlıkları küçük yaşta öğrenmelidir.
  2. Hikâyelerle daha kolay öğrenirler.
  3. Geleceğin büyükleri olacakları için onları doğru bilgilerle yetiştirmek önemlidir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 241 Cevabı

4. ETKİNLİK

Soru: 3. etkinlikte verilen resimden ve sorulardan hareketle bir hikâye yazınız. Hikâyenizi yazmaya başlamadan önce aşağıda verilen tabloyu doldurarak hikâyenizi planlayınız.

Kitapsız Ülke

Bir zamanlar, kimsenin kitap okumadığı, gri binalarla çevrili, çöplerin sokakları sardığı bir ülke varmış. İnsanlar birbirine selam vermez, çocuklar sokağa çıkmaktan korkarmış. Bu ülkeye “Kitapsız Ülke” denirmiş.

Bir gün bu ülkeye, başka bir yerden Ali adında biri gelmiş. Ali, kitap okumayı çok seven, bilgili, güler yüzlü bir adammış. Önce şaşırmış; çünkü burada insanlar ne gülümsüyor ne de çevrelerine dikkat ediyormuş. Kirli sokaklar, dumanlı fabrikalar arasında yürürken, kendine küçük bir ev kiralamış. Evinde kitaplarını açmış, penceresinin önüne çiçek koymuş ve her sabah eline bir kitap alarak dışarı çıkmış.

Çocuklar Ali’yi çok merak etmiş. Ellerinde kitap gören çocuklar, önce sessizce izlemeye başlamış, sonra yanına yaklaşmışlar. Ali onlara kitap okumaya başlamış. Hikâyeleri en heyecanlı yerinde bırakıp “Yarın devam ederiz.” dermiş. Böylece çocuklar ertesi gün yine gelir, okumayı sabırsızlıkla beklerlermiş.

Bir süre sonra çocuklar kendi kitaplarını istemeye başlamış. Ali her gün onlara kitap getirmiş. Çocuklar okudukça değişmiş. Daha nazik, daha düşünceli olmuşlar. Evlerinin önünü süpürmeye, duvarlara resimler çizmeye, çevreyi temizlemeye başlamışlar.

Bu değişimi gören büyükler önce şaşırmış. Sonra onlar da kitapları karıştırmaya başlamış. İnsanlar artık birbirine selam verir, çevreye saygılı olur olmuş. Binalar renklenmiş, çöpler toplanmış, çocuklar gülmeye başlamış.

Aylar sonra Ali, ülkesine geri dönerken şöyle demiş:
“Bir kitap, bir kalp değiştirir. Bir kalp, bir ülkeyi.”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 243 Cevabı

5. ETKİNLİK

a- Aşağıdaki manzaradan yola çıkarak cümleleri tamamlayınız.

Her yere hâkim, yüksek bir tepeye çıktım. Benimle beraber pembe ve mor çiçekler de başlarını uzatmış, etrafa bakınıyorlardı.
Denizde irili ufaklı balıkçı tekneleri, beyaz yelkenliler görünüyordu.
Tam karşımda yemyeşil ağaçlarla dolu bir ormanlık alan vardı.
Sağımda masmavi deniz ve solumdaki kıyıda beyaz, turuncu, mavi evler vardı.
Binalarla denizin arasında ince bir kumsal şeridi vardı. Yolda hiç araç yoktu.
Yolun denize sokulan kısmında taş bir iskele vardı ki beni gördüklerim arasında en çok o etkiledi.
Sanki köprü değil de bilinmeyene açılan, sihirli bir masal kapısı gibi duruyordu.

b- Sizi çok etkileyen bir tablonun ya da manzaranın betimlenmesini yukarıdaki örnekten hareketle yapınız.

Cevap: Geçen yaz yaylada çıktığımız yüksek tepeden gördüğüm manzara beni büyülemişti.
Karşıda uzayıp giden dağların etekleri yeşil çimenlerle kaplıydı.
Aralara serpiştirilmiş rengârenk çiçekler adeta doğanın süsü gibiydi.
Güneş, yavaş yavaş batıya doğru kayarken gökyüzü turuncuya, mora ve pembeye boyanmıştı.
Uçsuz bucaksız gökyüzünün altında bir köy yerleşimi gözüküyordu.
Tepede rüzgârın hafif sesi, kuşların cıvıltısına karışıyordu.
İçimi huzur ve sevinç kaplamıştı.
Orada saatlerce oturup sadece manzarayı seyretmek istedim.
Çünkü böyle bir güzellik her zaman görülmezdi.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 244 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki harflerin arasına iki dize saklanmıştır. Size verilen adımları takip ederek dizeleri ortaya çıkarınız. (Etkinlikte kullanılan şiir Songül Özel’e aittir.)

Cevap: AÇ BAHAR KOLLARINI SANA GELDİM SENİN ÇİÇEKLERİNDE TOMURCUK OLMAYA GELDİM

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.