Atatürk ve Merhamet Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Atatürk ve Merhamet Metni Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 98 Cevapları
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
Soru: Sizce, iyi insanın özellikleri nelerdir? Sınıfta arkadaşlarınızla düşüncelerinizi tartışınız.
Cevap: İyi insan, yardımsever, merhametli, saygılı ve dürüsttür. Başkalarına zarar vermez, her zaman iyilik yapmaya çalışır.
ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!
Soru: Metni sesli okumaya başlamadan önce metnin görsellerine bakarak konusunu tahmin edip söyler misiniz?
Cevap: Metnin, merhamet, yardımseverlik ve hayvanlara yardım etme konularını anlatacağını tahmin ediyorum.
ATATÜRK VE MERHAMET
Merhamet, bir kimsenin veya bir başka canlının karşılaştığı kötü durumdan dolayı duyulan üzüntü ve acıma duygusuna denir. İçinde sevgi olmayan bir insanın merhamet duyması mümkün değildir.
Mesela kimlere merhamet duyarız?
Sokakta yaşayan kedi ve köpek gibi canlılara merhamet eder, onlara su ve yiyecek veririz. (…)
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 101 Cevapları
Soru: Metnimizi okumadan önce Ozan, sizlerden görsellere bakarak konuyu tahmin etmenizi istemişti. Konuyu doğru tahmin edebildiniz mi?
Cevap: Evet, görsellere bakarak metnin hayvanlara yardım ve Atatürk’ün merhametli kişiliğiyle ilgili olacağını doğru tahmin ettim.
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
Soru: Metinde geçen bazı sözcüklerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu sözcüklerin anlamları ile görsellerini eşleştiriniz.
“Bir kimsenin veya başka bir canlının karşılaştığı kötü durumdan dolayı duyulan üzüntü, acıma.”
“Bir işte gereken deneyimi kazanmamış yaşça küçük kimseler.”
➜ Çocuk / Küçükler → Çocuk grubunun olduğu görsel (İkinci Görsel)
“Herhangi bir engelle ayrılmış iki yakayı birbirine bağlayan beton, ahşap, demir yapı.”
➜ Köprü → Kırmızı köprü görseli (Üstteki Görsel)
“Toplu olarak yaşayan, yuvaları toprağın altında olan ve birçok türü bulunan böceklerin genel adı.”
➜ Karınca → Karınca görseli (Alttaki Görsel)
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 102 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Soru: Aşağıda metinden alınan görseller yer almaktadır. Metinde kullanılan bu görsellerle ilişkili konuları yazınız.
Sol görsel: Çocukların sokaktaki bir kediye su verip merhamet göstermesi.
Sağ görsel: Malik’in karıncalar için yağmur sonrası oluşan suyun üzerine köprü yaparak onlara yardımcı olması.
2. Soru: Okuduğunuz metne göre sevgi ve merhamet arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız.
Cevap: Sevgi olmadan merhamet olmaz. Birini sevdiğimizde onun zor durumda kalmasına üzülür ve ona yardım etmek isteriz.
3. Soru: Metinde Atatürk’ün hangi özelliklerinden bahsedilmiştir?
Cevap: Atatürk’ün merhametli, yardımsever, hayvansever, insanlara karşı saygılı ve düşünceli bir lider olduğu anlatılmıştır.
4. Soru: Metinde Atatürk ile Malik ‘in anlatıldığı bölümü oluş sırasına göre yazınız.
- Atatürk, evine giderken Malik’i karıncalara köprü yaparken görür.
- Malik’in karıncalara yardım etmeye çalıştığını izler.
- Atatürk, köprünün iki yanına toprak koymasını önerir.
- Malik öneriyi uygular ve karıncalar köprüyü kullanır.
- Atatürk, Malik’in başını okşayıp gülümseyerek yoluna devam eder.
5. Soru: Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.
Metnin konusu: Atatürk’ün merhametli davranışları ve Malik’in karıncalara yardım etmesi.
Metnin ana düşüncesi: Tüm canlılara sevgi ve merhamet göstermek, insanı daha güzel ve değerli bir insan yapar.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 103 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
Soru: Bilge ve Ozan noktalama işaretleriyle ilgili oyun oynamaya devam ediyorlar. Oyunlarını inceleyiniz.
Cevap: Oyun, ünlem işaretinin ( ! ) nerelerde kullanıldığını öğretmektedir. Sevinç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna konduğunu ve seslenme, hitap veya uyarı sözlerinden sonra geldiğini gösteriyorlar.
Soru: Siz de ünlemin ( ! ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Ünlem işaretine uygun cümleler:
- Sevinç: “Başardım!”
- Korku: “Dikkat et, düşeceksin!”
- Acı: “Eyvah, ayağım çok acıdı!”
- Seslenme: “Hey, buraya gel!”
Soru: Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Yay ayraçlardaki numaralı yerlere gelmesi gereken noktalama işaretlerini örnekteki gibi yazınız.
| Cümle | Nokta (.) | Virgül (,) | Ünlem (!) | Kesme İşareti (') |
|---|---|---|---|---|
| Hey(1) dikkat et düşeceksin(2) | 1 | 2 | ||
| Yarın uçakla İzmir(1)e gideceğiz(2) | 2 | 1 | ||
| Ne mutlu Türk(1)üm diyene(2) | 2 | 1 |
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 104 Cevapları
Soru: Bilge ve Ozan’ın konuşmaları aşağıda verilmiştir. Öğrendiğiniz bilgileri kullanarak soruları cevaplayınız.
Soru: Bilge ile Ozan’ın konuşmalarını inceleyiniz. Yukarıdaki bilgilere göre verilen tablodaki yazım hatalarını düzeltiniz.
| Cümle | Cümlenin Doğru Yazımı |
|---|---|
| Masanın üzerindeki Kitab’ı getirir misin? | Masanın üzerindeki kitabı getirir misin? |
| Ali, vazodaki Çiçekler solmuş mu? | Ali, vazodaki çiçekler solmuş mu? |
| Kedim duman bu aralar çok keyifsiz. | Kedim Duman bu aralar çok keyifsiz. |
| Okullar Eylül ayında açılacağı için iz-mir’den erken döndük. | Okullar eylül ayında açılacağı için İzmir’den erken döndük. |
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 105 Cevapları
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
İnsan, birine yardım ettiği zaman hem yardım edenin hem de yardım alanın yüzü güler.
Çünkü başkalarına yardım etmek ihtiyaç sahiplerini sevindirdiği gibi yardım edene de mutluluk verir.
Soru: Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından hareketle yardımsever olmanın önemi konusunda sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda işitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, sözcükleri doğru telaffuz ederek konuşmaya özen gösteriniz.
Cevap (örnek konuşma metni): Yardımsever olmak, hem yardım eden kişiyi hem de yardım alanı mutlu eder. İnsanlar birbirine yardım ettikçe toplumda sevgi ve dayanışma artar.
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru: İçinde merhamet, sevgi, kedi, köpek veya başka hayvanların, insanların geçtiği bir öykü yazınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.
Yazımızda duygu ve düşüncelerimize yer vermeye ve olayları oluş sırasına göre yazmaya dikkat edelim.
Arkadaşlar, yazdıklarımızı zenginleştirmek için çizim ve görseller kullanmayı unutmayalım.
ÖYKÜ: Küçük Dostlar
Bir sabah okula giderken yol kenarında üşüyen bir köpek gördüm. Çok zayıf ve yorgun görünüyordu. Ona merhamet ederek yanımdaki suyu verdim, çantamdaki sandviçten bir parça ayırdım. Köpek, minnetle kuyruğunu salladı.
Okuldan dönerken aynı köpeği yine gördüm. Bu kez yalnız değildi; yanına küçük bir kedi gelmişti. İkisi de aç gibiydi. Hemen eve koşup annemden biraz mama istedim. Geri dönüp mamaları onlara verdim. İkisi de neşeyle yemeye başladı.
O an şunu anladım: Bir canlıya yardım etmek hem onları mutlu eder hem de bizim içimizi ısıtır.
Ana fikir: Sevgi ve merhamet, tüm canlılara yardım etmemizi sağlar ve dünyayı daha güzel bir yer yapar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.