9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 218 3. Sıra Sizde Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

3. Sıra Sizde

Yukarıda kendi içinde eş bölmelere ayrılmış çarklardan birinin bölmeleri yeşil, mor ve mavi; diğerinin bölmeleri ise pembe ve gri renklerle boyanmıştır. Bu çarklardaki oklar aynı anda çevrilecektir.

Soru (a): Bu deneye ait olası tüm çıktıları ağaç şeması, tablo ve sistematik liste yöntemleri ile görselleştiriniz. Çarklardaki oklardan birinin yeşil, diğerinin pembe gelme olasılığına ait çıktıyı belirtiniz.


Ağaç Şeması:

  • Yeşil → Gri ⟶ Yeşil-Gri
  • Yeşil → PembeYeşil-Pembe ✅
  • Mor → Gri ⟶ Mor-Gri
  • Mor → Pembe ⟶ Mor-Pembe
  • Mavi → Gri ⟶ Mavi-Gri
  • Mavi → Pembe ⟶ Mavi-Pembe

➡️ Sonuç: "Yeşil-Pembe" olan durum istenilen çıktıdır.


Tablo:

Üç Dilimli Çark Gri (İki Dilimli) Pembe (İki Dilimli)
Yeşil Yeşil-Gri Yeşil-Pembe ✅
Mor Mor-Gri Mor-Pembe
Mavi Mavi-Gri Mavi-Pembe

Sistematik Liste:

  • Gri: Yeşil, Mor, Mavi
  • Pembe: Yeşil ✅, Mor, Mavi

➡️ Sadece Yeşil-Pembe istenilen sonuçtur.


Soru (b): Kullandığınız farklı görselleştirme yöntemlerinin sağladığı kolaylıkları tartışınız.


Listeleme: Basit olaylarda tüm ihtimalleri hızlı ve açık biçimde göstermeyi sağlar. Zihinde canlandırması kolaydır.

Ağaç Şeması: Karar sürecini adım adım takip etmeyi sağlar. Olasılık konularında görsel destek sunar.

Tablo: Bilgilerin karşılaştırılmasını kolaylaştırır. Düzenli ve sistematik bir görünüm sunar. Tüm olasılıklar bir arada gözlemlenir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.