9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 186-187 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 186-187 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 186-187 6. Sıra Sizde Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

6. Sıra Sizde Cevapları

a) Türkiye’nin dört yıllık turizm gelirinin en düşük ve en yüksek olduğu aylar arasındaki fark kaç dolardır?

Cevap: En yüksek gelir Ağustos 2023'te 7.816.302.000 $, en düşük gelir Nisan 2020'de 175.638.000 $ olmuştur.
Fark: 7.640.664.000 dolar


b) Türkiye’nin 2020-2023 yılları arası dört yıllık turizm geliri nasıl bir eğilim göstermektedir?

Cevap: 2020 yılında pandemi nedeniyle düşük olan gelirler, 2021'den itibaren artış göstermiş, 2023'te zirveye ulaşmıştır.


c) Türkiye’nin 2020-2023 yılları arası dört yıllık turizm gelirinin merkezine yığılan turizm gelirleri hangi aralıklarda yoğunlaşmaktadır?

Cevap: Aylık turizm gelirleri en çok 2.000.000 – 6.500.000 dolar aralığında yoğunlaşmıştır.


ç) Türkiye’nin 2020-2023 yılları arası dört yıllık turizm gelirinin 500.000 dolarlık aralıklarda değişimi nasıldır?

Cevap: Gelirlerin önemli kısmı 2.000.000–2.500.000 ve 5.500.000–6.000.000 dolar aralıklarında toplanmıştır.


d) Türkiye’nin 2020-2023 yılları arası dört yıllık turizm geliri, ortalama turizm gelir değerine göre nasıl yayılım göstermektedir?

Cevap: Ortalama gelir yaklaşık 3.000.000 dolar olup, veriler 2–6,5 milyon dolar arasında kümelenmiştir.


e) Türkiye’nin 2025 yılı turizm geliri ne kadar olabilir?

Cevap: Her yıl ortalama 14 milyar dolar artış olduğu varsayılırsa, 2025 turizm geliri yaklaşık 70 milyar dolar olabilir.


7. Uygulama Veri Analizi Yapma ve Sonuçları Yorumlama

Öğrencilerin Günlük Ekran Süresi (Saat)

Öğrenci No Ekran Süresi (saat) Öğrenci No Ekran Süresi (saat)
1 3.5 11 2.5
2 4 12 6.5
3 5.5 13 4
4 2 14 3
5 6 15 7.5
6 7 16 5
7 4.5 17 6
8 3 18 2.5
9 5 19 4.5
10 8 20 5

1) Öğrencilerin ortalama günlük ekran süresi kaç saattir?

Cevap: Yirmi öğrencinin günlük ekran süresi incelendiğinde, bu değerlerin aritmetik ortalaması 4,85 saat olarak hesaplanmıştır. Bu değer, örneklem grubundaki öğrencilerin genel olarak günde yaklaşık 5 saatlerini ekran başında geçirdiklerini göstermektedir. Bu süre, dijital araçların öğrencilerin günlük yaşamındaki etkisini ortaya koymak açısından önemlidir.


2) En fazla ve en az ekran süresi nedir?

Cevap: Öğrenciler arasında gözlemlenen en düşük ekran süresi 2 saat (Öğrenci 4), en yüksek ekran süresi ise 8 saat (Öğrenci 10) olarak kaydedilmiştir. Bu iki uç değer arasındaki fark, öğrenciler arasında ekran süresi açısından önemli bir değişkenlik olduğunu göstermektedir. Bu durum, bireysel kullanım alışkanlıklarının oldukça farklılaştığını da işaret etmektedir.


3) Çoğunluk hangi saat aralığında ekran başında vakit geçiriyor?

Cevap: Hazırlanan histogram grafiği incelendiğinde, ekran sürelerinin en yoğun olarak 4 ila 6 saat aralığında toplandığı gözlemlenmiştir. Bu aralıkta yaklaşık 7 öğrencinin ekran süresi yer almakta olup bu da dağılımın ortasında bir yoğunluk olduğunu gösterir. Bu değer, verilerin ortalama etrafında kümelendiğini ve normal dağılıma yakın seyrettiğini de desteklemektedir.


4) Veriler normal dağılım gösteriyor mu?

Cevap: Verilerin kutu grafiği ve histogram analizine göre, ekran süreleri büyük ölçüde ortalama çevresinde simetrik olarak dağılmıştır. Aykırı değer sayısı azdır ve medyan değeri (4,75 saat), ortalama (4,85 saat) ile oldukça yakındır. Bu durum, verilerin yaklaşık normal dağılım gösterdiğine işaret eder. Ayrıca verilerin büyük bölümü 2–6 saat arasında yer almakta, bu da ortalama çevresinde dengeli bir dağılım olduğunu göstermektedir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.