9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 174-175 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 174-175 4. Uygulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.
4. Uygulama Veri Analizi Yapma
1. Soru: Grafik 1’i inceleyerek sazan balığı miktarlarıyla ilgili çıkarımlar yapınız.
- Türkiye'deki 71 ilin büyük çoğunluğunda sazan balığı avlanan miktar 0–50 ton aralığındadır.
- 100 tonun üzerinde avlanan il sayısı oldukça azdır, sadece birkaç ildir.
- Genel dağılım sola çarpık görünüyor; yani çok sayıda ilde düşük miktarda av varken, birkaç ilde yüksek miktarda av vardır.
- Grafik üzerinde aykırı değerler (örneğin 200 ton ve üstü) gözlenmektedir.
2. Soru: Grafik 1, 2 ve 3 arasındaki benzerlik ve farkları açıklayınız.
Benzerlik: Grafik 2 ve Grafik 3, Grafik 1’deki verilerin sınıflandırılarak görsel olarak daha net hale getirilmiş hâlidir.
Farklılık:
- Grafik 1: Her ilin verisi nokta olarak verilmiştir, ayrıntılı ama yorumlaması zordur.
- Grafik 2: Veriler miktar aralıklarına (0–50, 50–100...) bölünerek sınıflandırılmıştır.
- Grafik 3: Histogram şeklindedir, verilerin hangi aralıklarda yoğunlaştığı grafiksel olarak daha belirgindir.
Sonuç: Grafik 2 ve 3, verilerin eğilimini ve yoğunlaştığı aralıkları daha açık biçimde göstermektedir.
3. Soru: Grafik 4 ve 5’i karşılaştırınız. Benzerlik ve farklarını yazınız.
Benzerlik: Her iki grafik de aynı dağılımı gösteren histogramlardır, yani sazan balığı miktarının 0–50 ton arasında yoğunlaştığını gösterir.
Farklılık:
- Grafik 4: Geniş aralıklarla (50 tonluk) gruplandırılmış, genel eğilimi gösterir.
- Grafik 5: Daha dar aralıklarla (25 tonluk) gruplandırılmış, detaylara ulaşmak daha kolaydır.
- Grafik 5, daha hassas analiz imkânı sunar; özellikle 0–100 ton arasındaki dağılım daha net anlaşılır.
4. Grafik 4 ve Grafik 5'teki bilgilerle sütun grafiğindeki bilgiler arasında ne gibi benzerlik ve farklılıklar bulunmaktadır? Sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
Mavi yazıyla (benzerlik):
"İkisi de aynı dağılım bilgisini veriyor. Yani çoğu il 0–50 ton arasında."
Kırmızı yazıyla (farklılık):
- "Farklılık: Sütun grafiğinde veri dağılımı gruplama yok."
- "Grafik 4 ve 5'te veriyi sınıflandırıp gruplamış. Eğilim daha net gözüküyor."
- "Grafik 5 daha ince aralıklarla daha detaylı bilgi sağlıyor."
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.