9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 Ders İçi Çalışma ve Çıkış Kartı Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 46 Ders İçi Çalışma Cevapları

a) Aşağıdaki düzyazı türlerine ait bazı özellikler verilmiştir. Bu özelliklerden Picasso’nun Hatları adlı denemede bulunanları işaretleyiniz.

(✓) Duygu ve düşünceler kesin sonuçlara varmaksızın aktarılır.
() Metinde nesnel ifadeler ağırlıktadır.
(✓) Duygu ve düşünceler, iddiasız bir şekilde açıklanır, insanı yakından ilgilendiren bir konu işlenir.
(✓) Gözlem ve deneyimlerden yararlanılır.
(✓) Anlatılanları kanıtlama zorunluluğu yoktur.
(✓) Bireysel keşiflerle okurda birtakım etkiler ve izler bırakmak amaçlanır.
(✓) Anlatımda içten ve samimi bir anlatım yeğlenir.
() Bilgi vermek amacıyla yazılır.
() Anlatımında bilimsel terimler kullanılır.

b) İşaretlediğiniz bilgilerden hareketle deneme türünün özellikleri hakkında çıkarımlar bulununuz.

Cevap: Denemelerde yazar, duygularını ve düşüncelerini kesin bir sonuca bağlamadan içten bir anlatımla dile getirir. Bilimsel kanıtlara dayanmadan, kendi gözlemlerini ve deneyimlerini okura samimi bir şekilde aktarır. Amaç bilgi vermekten çok, okuyucuda bir etki bırakmak ve düşünmeye sevk etmektir.

Sayfa 48 Ders İçi Çalışma Cevapları

1. “Issız bir adada yapayalnız yaşamak zorunda kalsanız hangi romanları yanınıza alıp götürürsünüz?” sorusuna siz nasıl bir yanıt verirdiniz? Gerekçeleriyle yazınız.

Cevap: Issız bir adada yaşamak zorunda kalsam, "Robinson Crusoe", "Sefiller", ve "Don Kişot" gibi klasik romanları yanıma alırdım.

  • Robinson Crusoe: Issız bir adada hayatta kalma mücadelesini anlattığı için böyle bir durumda bana rehber olabilir ve motivasyon sağlar.
  • Sefiller: İnsanlık, adalet ve merhamet temalarını işlediği için bana zor zamanlarda umut ve moral verir.
  • Don Kişot: Hayal gücünü ve macerayı ön planda tutarak yalnızlık anlarında zihinsel bir kaçış sağlar, bana güç verir.

Bu romanlar, hem hayatta kalma becerileri sunar hem de yalnızlık anlarında zihinsel olarak ayakta kalmama yardımcı olurlar.


Sayfa 49 Ders İçi Çalışma Cevapları

2. Toplum ve Kitap İlişkisi Hakkında Görüşlerim

Toplum, zorluklar karşısında bilgiye ve rehberliğe ihtiyaç duyar, bu nedenle kitaplar her zaman önemli bir yere sahiptir. Kitaplar, hem bireylerin düşünce dünyasını genişletir hem de hayatlarına anlam katar. İnsanlar hayatta kalmak için gerekli araçları seçerken, aynı zamanda zihinlerini geliştirmek ve yalnızlıklarını hafifletmek için kitaplara başvururlar. Kitaplar, toplumun her kesimine hitap eden bir bilgi kaynağıdır ve toplumun kültürel gelişimini de destekler.

3. Yazarın Düşüncelerine Katılıyor Musunuz?

Yazarın, acı ve karamsarlık içeren romanların gereksiz olduğu yönündeki görüşüne kısmen katılıyorum. Edebiyatın görevi, yalnızca hayatın zorluklarını yansıtmak değil, aynı zamanda insanı hayata bağlayan ve onu güzelleştiren duyguları aktarmaktır. Ancak, hayatın tüm yönlerini edebiyatın içine katmanın gerçekçilik açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Edebiyat, insanı hem düşündürmeli hem de ruhunu beslemelidir.

4. Sanat Metinlerinin Özellikleri

Sanat metinleri, öğretmek amacıyla yazılmayan, fakat okuyucuya farklı bir bakış açısı sunan eserlerdir. Bu metinler, hayatı ve duyguları derinlemesine inceleyerek insanın zengin iç dünyasını keşfetmesine yardımcı olur. Sanat metinleri, doğrudan bilgi vermek yerine okuyucunun kendi anlamlarını çıkarmasına olanak tanır. Bu nedenle, sanat eserleri fikir eserlerinden farklı olarak insanın ruhunu besler ve duygusal olarak zenginleştirir.

5. Metnin Yardımcı Fikirleri

  • Edebiyat, insanın hayatında önemli bir rol oynar ve onsuz eksik kalır.
  • Kitaplar, insanın düşünce dünyasını genişleten ve hayatını zenginleştiren araçlardır.
  • Sanat, öğretmek amacıyla değil, insanı duygusal olarak tatmin etmek için vardır.
  • Yazar içten pazarlıklı edebiyat eserlerini sevmiyor. Hiçbir dost kitap kadar insana yakın değildir. Kitap okuyan kişi için en rahat yer kitaplığının yanıdır.

Sayfa 50 Ders İçi Çalışma Cevapları

6. Yazarın Yardımcı Fikirleri Aktarırken Kullandığı Düşünceyi Geliştirme Yolları

Yazar, örnekleme, karşılaştırma ve tanımlama gibi düşünceyi geliştirme yollarını kullanmıştır. Örnekleme yaparak okuyucunun konuyu daha iyi anlamasına yardımcı olur, karşılaştırma yaparak farklı durumları birbirine bağlar ve tanımlama ile fikirlerini daha net bir şekilde ifade eder.

Örnekleme ile Paragraf: Kitaplar, insanın iç dünyasını besleyen en değerli hazinelerdendir. Mesela, bir romanı okurken karakterlerin yaşadığı olaylar üzerinden kendi hayatımızla bağlantılar kurabiliriz. Bu, bize yeni bakış açıları kazandırırken, aynı zamanda duygusal zekamızı da geliştirir. Kitaplar sadece bilgi değil, yaşam deneyimi sunar ve bizi farklı dünyalara taşır.

7. Canım Kitap Denemesinin Konusu, Ana Fikri ve Yazılış Amacı

  • Metnin Konusu: Issız bir adada yalnız kalırsak hangi kitapları alırdık sorusu üzerinden kitapların hayatımızdaki yeri ve önemi.
  • Metnin Ana Fikri: Kitaplar, insanın hayatta yalnız kalmamak için başvurduğu en değerli yoldaşlardır. Onlar, hayatı zenginleştirir ve insanı hayata bağlar.
  • Yazılış Amacı: Kitapların, insan hayatındaki vazgeçilmez yerini vurgulamak ve onların insana kattığı duygusal ve entelektüel zenginlikleri hatırlatmaktır.

8. Canım Kitap Denemesinde Deneme Türünün Özellikleri

Canım Kitap adlı metinde deneme türünün şu özelliklerini görmekteyiz:

  • Kişisel görüşler ve düşünceler serbest bir biçimde aktarılmıştır.
  • Yazar, kesin yargılardan kaçınarak okuyucuyu düşünmeye davet etmiştir.
  • Günlük dil kullanılmış ve sohbet havasında yazılmıştır.
  • Örneklemeler ve karşılaştırmalar ile fikirler desteklenmiştir.
  • Metin, özgürce fikirlerin dile getirildiği bir yapıdadır ve konuya derinlemesine bir yaklaşım sergilemektedir.

Çıkış Kartı Cevapları

Üç Yaz

Picasso’nun Hatları adlı denemeden hareketle deneme türü hakkında öğrendiğim veya önemli bulduğum üç bilgi:

  1. Denemelerde yazarın kendi düşünceleri ön plandadır; kanıtlama zorunluluğu yoktur.
  2. Denemelerde samimi ve sade bir dil kullanılır, yazar okuyucuyla sohbet eder gibi konuşur.
  3. Denemeler özgür bir türdür, yazar istediği konuda düşüncelerini serbestçe dile getirir.

İki Sor

Picasso’nun Hatları adlı denemeden hareketle deneme türü hakkında merak ettiğim iki soru:

  1. Denemelerde yazarın kullandığı üslup okuyucu üzerindeki etkiyi nasıl değiştirir?
  2. Günümüzde dijital ortamda yazılan denemeler, klasik denemeler kadar etkili olabilir mi?

Bir Paylaş

Picasso’nun Hatları adlı denemeden hareketle deneme türü hakkındaki görüşüm:
Denemeler, düşünmeyi teşvik eden ve kişisel yorumları yansıtan yazılardır. Picasso’nun Hatları denemesi, sanatın insan üzerindeki etkisini düşündürmesi bakımından oldukça değerlidir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
41 Yorum