9. Sınıf Coğrafya Konuları ve Müfredatı (2025-2026)

9. Sınıf Coğrafya Konuları ve Müfredatı (2025-2026)
MEB, 2025-2026 9. sınıf coğrafya müfredatını açıkladı. Toplam 68 ders saati sürecek olan program, coğrafyanın doğasından mekânsal bilgi teknolojilerine, afet yönetiminden küresel bağlantılara kadar yedi üniteden oluşuyor. Tüm detaylar haberimizde.

2025-2026 9. Sınıf Coğrafya Müfredatı ve Konuları – MEB Güncel İçerik

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için 9. sınıf coğrafya müfredatını yayımladı. Yeni ders programı, öğrencilerin coğrafi bakış açısını geliştirmesini, mekânsal düşünme becerileri kazanmasını ve küresel ölçekte çevre-insan ilişkilerini anlamasını hedefliyor. Toplam 68 ders saatinden oluşan coğrafya dersi, yedi ana üniteden oluşuyor.


1. Ünite: Coğrafyanın Doğası (6 Saat)

Bu ünitede coğrafya biliminin tanımı, konusu, önemi ve yaklaşım biçimleri ele alınıyor.

  • Coğrafyanın günlük yaşamda kullanımı örnek olaylarla işlenecek.
  • Bilimin tarihsel gelişim süreci anlatılacak.
  • Coğrafyaya katkı sağlayan önemli bilim insanları tanıtılacak.

2. Ünite: Mekânsal Bilgi Teknolojileri (10 Saat)

Bu ünitede harita bileşenleri ve coğrafi koordinat sistemi üzerinde duruluyor.

  • Türkiye’nin coğrafi konumu incelenecek.
  • Mekânsal bilgi teknolojilerinin bileşenleri çözümlenecek.
  • Harita kullanımı ve konum belirleme becerileri geliştirilecek.

3. Ünite: Doğal Sistemler ve Süreçler (20 Saat)

Bu ünitede hava olayları ve iklim sistemleri ele alınacak.

  • Günlük hava durumunun gözleme dayalı tahmini öğretilecek.
  • İklim bileşenleri ve değişkenleri çözümlenecek.
  • İklim türlerine yönelik grafik, tablo ve diyagram hazırlama çalışmaları yapılacak.
9-sinif-cografya-konulari.jpg
9. Sınıf Coğrafya Konuları ve Ders Saatleri

4. Ünite: Beşerî Sistemler ve Süreçler (16 Saat)

Bu ünitede nüfus ve yerleşme konuları işlenecek.

  • Nüfusun tarihsel değişimi ve demografik dönüşüm süreci anlatılacak.
  • Nüfus piramitleri yorumlanacak.
  • Nüfus dağılışı haritalar üzerinden incelenecek.

5. Ünite: Ekonomik Faaliyetler ve Etkileri (4 Saat)

Bu ünitede doğal ve beşerî çevrenin ekonomik faaliyetlere etkisi analiz edilecek.
Tarım, sanayi, turizm gibi sektörlerin çevresel etkileri değerlendirilecek.


6. Ünite: Afetler ve Sürdürülebilir Çevre (8 Saat)

Bu ünitede afet yönetimi ve çevre bilinci ön planda olacak.

  • Tehlike, risk ve afet kavramları açıklanacak.
  • Afet türleri sınıflandırılacak.
  • Bütüncül afet yönetimi şekil ve diyagramlarla desteklenecek.

7. Ünite: Bölgeler, Ülkeler ve Küresel Bağlantılar (4 Saat)

Bu ünitede bölge kavramı ve çeşitleri işlenecek.

  • Türkiye ve dünyadan örnek bölge türleri ele alınacak.
  • Bölge sınırlarının değişebilirliği ve geçiş bölgeleri tartışılacak.

Müfredatın Amacı

Yeni coğrafya müfredatı ile öğrencilerin:

  • Mekânsal düşünme becerilerini geliştirmesi,
  • Harita okuma ve yorumlama yeteneğini kazanması,
  • Doğa-insan etkileşimini anlaması,
  • Afet bilinci ve sürdürülebilir çevre farkındalığı edinmesi hedefleniyor.

Öğretim Yöntemleri

  • Harita ve görsel materyal kullanımı
  • Günlük hayatla ilişkilendirme
  • Proje, araştırma ve alan çalışmaları
  • İnteraktif harita uygulamaları

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.