9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71-72-73 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71-72-73 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71-72-73 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları MEB Yayınları

2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları


Soru 1: Arama kurtarma ekip şefi, sahadaki ekipleri doğru yönlendirebilmek için kayıp dağcıların mutlak ve göreceli konumlarını nasıl açıklamalıdır?

Mutlak konum: Dağcıların telefon sinyali alınan son yerin enlem ve boylam koordinatları 40°05′ Kuzey, 29°12′ Doğu olarak belirlenmelidir.

Göreceli konum: Dağcılar kamp alanının güneydoğusunda, ormanlık bölgenin iç kısmında ve zirve yoluna yakın bir noktadadır. Ayrıca, kayalık alanın batısında ve zirve rotası üzerinde bulundukları ifade edilmelidir.


Soru 2: Dağcıların zirve yürüyüşünü tamamlayabilmeleri ve kaybolmamaları için hangi bilgi ve donanıma sahip olmaları gerekirdi?

Cevap: Dağcıların GPS cihazı, pusula, harita ve telsiz gibi yön bulma araçlarına sahip olmaları gerekirdi.
Ayrıca, hava durumu takibini yapabilecek bilgiye sahip olmaları, uygun kıyafet ve acil durum ekipmanlarıyla donatılmaları gerekir.
Yürüyüş öncesinde rota planı hazırlamak ve arama kurtarma ekiplerine bilgi vermek de güvenli tırmanış için önemlidir.


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları

3 ve 4. Soruların Cevapları


Soru 3: Aşağıda verilen ipuçları ile oryantiring haritasındaki hedef noktalarını eşleştiriniz.

a) Sırt üzerinde yer alır.1. hedef
b) Akarsu vadisi içinde yer alır.2. hedef
c) “b” hedefine 300 m kuş uçuşu uzaklıkta, çeşmenin yanında yer alır.3. hedef
ç) “c” hedefinin kuzeybatı yönünde yer alır.4. hedef
d) Orman alanı içinde yer alır.5. hedef
e) 80-82 m izohipsleri arasında yer alan ve haritada yükseltisi en fazla olan hedeftir.6. hedef (zirve noktası)
f) Gölün güneyinde, ormanlık alanın doğusunda yer alır.7. hedef

Parkur Sırası: 1 → 2 → 3 → 4 → 5 → 6 → 7


Soru 4: Oryantiring sporunun hangi becerileri kazandırmadığı söylenemez?

I. gözlem
II. eleştirel düşünme
III. harita okuma
IV. problem çözme

Cevap: B) Yalnız II


Açıklama: Oryantiring sporu; gözlem, harita okuma ve problem çözme gibi becerileri geliştirir.
Ancak eleştirel düşünme doğrudan bu sporda kazanılan bir beceri değildir.


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları

5-7. Soruların Cevapları


Soru 5: Yukarıda verilen dünya haritaları arasındaki en önemli fark nedir?

Cevap: Haritaların projeksiyon türleri farklıdır. Bu nedenle kıtaların şekli, büyüklüğü ve yönleri haritadan haritaya değişmektedir.
Bazı haritalar Ekvator’a yakın bölgeleri doğru, bazıları ise kutuplara yakın alanları daha büyük ya da küçük gösterir.


Soru 6: Haritalardan hangisinin gerçeği daha iyi yansıttığı söylenebilir? Gerekçeleriyle açıklayınız.

Cevap: Oval (elipsoit) projeksiyonlu harita (alttaki sol harita) gerçeği daha iyi yansıtır.
Çünkü bu projeksiyonda dünyanın küresel şekline en yakın görünüm korunur ve alan, uzaklık, yön bozulmaları diğer projeksiyonlara göre daha azdır.


Soru 7: Birbirinden farklı görünümlere sahip haritalar aracılığıyla ne anlatılmak istenmiştir? Ulaştığınız genellemeyi yazınız.

Cevap: Haritaların görünüm farklarının nedeni, dünyanın farklı projeksiyon yöntemleriyle düzleme aktarılmasından kaynaklanır.
Bu durum bize, her haritanın amacına göre oluşturulduğunu ve hiçbir haritanın gerçeği tamamen yansıtamayacağını gösterir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
3 Yorum