9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
9. sınıf Coğrafya MEB Yayınları sayfa 68 cevapları: Bartın’da orman yangını riskinin belirlenmesinde CBS’nin bileşenleri, kullanıcı, yazılım, donanım ve veri örnekleriyle açıklanmıştır. Uydu verileriyle oluşturulan risk haritası detaylı biçimde anlatılmış
9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik: Bartın’da Orman Yangını Riskinin CBS ile Belirlenmesi
Amaç: Mekânsal bilgi teknolojilerini oluşturan bileşenleri çözümleyebilme
Beceri: Çözümleme, Görsel Okuryazarlık
Soru 1: Çalışmada geçen CBS bileşenlerini örnekteki gibi belirleyerek açıklayınız.
| Bileşen | Açıklama |
|---|---|
| Kullanıcı | CBS’yi kullanan orman yangını uzmanları, coğrafyacılar ve teknik personel. |
| Donanım | Bilgisayar, uydu görüntüleme sistemleri, veri analiz cihazları. |
| Yazılım | CBS yazılımı (Coğrafi Bilgi Sistemleri programı) ve harita analiz araçları. |
| Veri | Uydu görüntüleri, arazi kullanımı bilgileri, sıcaklık, nem, yağış, eğim ve bakı verileri. |
Soru 2: Çalışmada CBS’nin bileşenleri nasıl ilişkilendirilmiştir?
Uydu görüntüleri, meteorolojik veriler ve arazi kullanımı bilgileri CBS yazılımına entegre edilmiştir.
Bu veriler yangın riski ve acil müdahale yakınlığı gibi analizlerde kullanılarak birleştirilmiş, sonuçta Bartın’ın orman yangını risk haritası oluşturulmuştur.
Soru 3: Yukarıdaki gibi bir çalışma yapılmadan önce CBS yönteminin belirlenmesi için hangi sorular sorulmalıdır?
- Hangi veriler toplanmalı ve hangi kurum veya kaynaklardan alınmalı?
- Orman yangını riskini etkileyen faktörler nelerdir?
- Hangi analiz yöntemleri (yakınlık, risk, eğim analizi vb.) kullanılmalıdır?
- Risk bölgeleri nasıl sınıflandırılmalı ve haritalandırılmalıdır?
- Elde edilen veriler hangi yazılım ve donanım ile işlenecektir?
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.