6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 76-77 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 76-77 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 76-77 cevapları. Veri toplama, tablo ve sütun grafiği yorumlama etkinliklerinin detaylı ve anlaşılır çözümleri. Öğrencilere özel açıklamalar!

6. Sınıf Matematik Sayfa 76-77 Cevapları

Veri Analizi – Sütun Grafiği ve Tablo İncelemesi


Soru A - Tablodaki veriler sütun grafiğinde doğru gösterilmiş midir? Açıklayınız.

Cevap: Evet, grafikteki veriler doğru bir şekilde gösterilmiştir.
Sütun grafiği iki saatlik zaman aralıklarında alınan toplam yolcu sayısını göstermekte, tabloda ise her saat için ayrı yolcu sayısı verilmiştir.
Örneğin:

Saat Yolcu Sayısı Toplam
08.00 34
09.00 30 64

Bu toplam grafik üzerinde doğru şekilde gösterildiği için grafik ile tablo uyumludur.


Soru B - Grafikten otobüsün tek seferde aldığı yolcu sayısı bulunabilir mi? Açıklayınız.

Cevap: Hayır, bulunamaz.
Çünkü grafikte yalnızca iki saatlik toplam yolcu sayısı verilmiştir.
Bir zaman aralığında otobüs durağa bir kere mi yoksa iki kere mi geldiği belli değildir.
Dolayısıyla tek seferde alınan yolcu sayısını grafikten çıkarmamız mümkün değildir.


Soru C - Grafikten bu duraktan kaç kez aynı sayıda yolcu alındığını belirleyebilir miyiz? Açıklayınız.

Cevap: Belirleyemeyiz.
Çünkü yolcu sayıları bireysel geliş saatlerine göre değil, toplanarak gösterilmiştir.
Yani her bir otobüs gelişinde kaç yolcu alındığı bilinmediğinden, “aynı sayıda yolcu alındı mı?” sorusu cevaplanamaz.


Soru Ç - Bu veriler başka bir gösterimle özetlenebilir mi? Açıklayınız.

Cevap: Evet, farklı gösterimler kullanılabilir:

Çizgi grafiği → Yolcu sayısındaki artış/azalış daha net görülür.
Pasta grafiği → Her zaman aralığının toplam yolcu sayısındaki payını gösterir.
Her saat için ayrı sütun grafiği → Tek seferlik yolcu sayıları daha net olur.

Bu grafikler sayesinde veriler daha kolay yorumlanabilir ve karşılaştırma yapılabilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.