6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 149-152 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Matematik Sayfa 149-150-151-152 Cevapları
Konu: Kesirlerle İşlemler – Gerçek Yaşam Problemleri
Sayfa 149 Cevapları
a) 1. pizzadan Eymen 2 dilim, Tuğba 4 dilim yemiştir.
1. pizza 8 eş parçaya ayrılmıştır:
Eymen → 2/8
Tuğba → 4/8
Toplam: 2/8 + 4/8 = 6/8 = 3/4
Bir pizzanın 3/4’ünü yemişlerdir.
b) 2. pizzadan Uraz 4 dilim, Eray 5 dilim yemiştir.
2. pizza 12 eş parçaya ayrılmıştır:
Uraz → 4/12
Eray → 5/12
Fark: 5/12 – 4/12 = 1/12
Eray pizzanın 1/12 fazlasını yemiştir.
Sayfa 150 Cevapları
c-1) Göktuğ ve Tuncay’ın toplam yedikleri pizza miktarı nedir?
Göktuğ → 1/4 (2/8)
Tuncay → 1/4 (3/12)
Toplam: 1/4 + 1/4 = 1/2
Bir pizzanın yarısını yemişlerdir.
c-2) Denk kesirlerle eş değer ifadeler yazılabilir mi?
Evet ✔
Örnek: 1/4 = 2/8 = 3/12
Çünkü farklı paydalı kesirler eş büyüklükte parçalara dönüştürülebilir.
ç) Yedikleri miktarı bulmak için dilimlerin eş olması gerekir mi?
Evet ✔ Çünkü:
Parçalar eş olmazsa kesirler karşılaştırılamaz
Toplama işlemi doğru sonuç vermez
Kesir işlemlerinde birim kesirler eş büyüklükte olmalıdır.
Sayfa 151 Cevapları
Etkinlik 3 – Kesirlerde Toplama ve Çıkarma Modellemesi
a) 1 ve 2. modellemedeki kesirlerin birim kesirleri nelerdir?
1. model → 1/4 ve 3/8 → ❌ eş değiller
2. model → 2/3 ve 1/2 → ❌ eş değiller
Kesirlerin modellenebilmesi için parçalar eş olmalıdır.
b) Neden eş kesir modelleri kullanıldı?
Çünkü: ✔ İşlem yapabilmek için paydalar eşit olmalı
✔ Toplama ve çıkarma aynı bütün üzerinden yapılır
Eş parçalı modeller kesirleri doğru karşılaştırmayı sağlar.
Sayfa 152 Cevapları
c) Aşağıdaki işlemleri modelleyerek bulunuz.
1️⃣ 1/5 + 7/10 =
1/5 = 2/10
2/10 + 7/10 = 9/10
✅ Sonuç: 9/10
2️⃣ 5/12 – 1/4 =
1/4 = 3/12
5/12 – 3/12 = 2/12 = 1/6
✅ Sonuç: 1/6
3️⃣ 1 1/3 + 2/5 =
1 1/3 = 4/3
4/3 = 20/15
2/5 = 6/15
20/15 + 6/15 = 26/15 = 1 11/15
Sonuç: 1 11/15
4️⃣ 2 1/2 – 3/7 =
2 1/2 = 5/2
5/2 = 35/14
3/7 = 6/14
35/14 – 6/14 = 29/14 = 2 1/14
Sonuç: 2 1/14
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.