6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 110-112 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 110-112 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 110-111-112 cevapları. Grafik yorumlama, veri analizi, kök-yaprak gösterimi, nokta grafiği soruları ve doğru-yanlış öğrenci yorumlarının açıklamalı çözümü.

Sayfa 110 Cevapları

Etkinlik 10 – Verileri Yanlış Yorumlamaya Yol Açan Durumlar

Aşağıdaki tablo Akif’in hafta içi günlerde matematik dersinden çözdüğü soru sayısını göstermektedir.

Aşağıdaki grafikleri inceleyiniz ve soruları cevaplayınız:


Soru a) Grafikler arasında fark var mıdır? Cevabınızı nedeniyle açıklayınız.

Cevap: Evet fark vardır. Birinci grafikte dikey eksen 10’ar birim, ikinci grafikte 5’er birim artırılarak çizilmiştir. Bu da verilerin görünüşünü değiştirir.


Soru b) Grafiklerden hangisi yanlış yorumlara sebep olabilir?

Cevap: Birinci grafik yanlış yorumlara sebep olabilir. Çünkü eksen 0’dan değil 10’dan başlamaktadır.


Soru c) Yanlış yorumlara sebep olabilecek grafiğe bakarak yapılabilecek yanlış yorumlardan birine örnek veriniz.

Cevap: Birinci grafikte Cuma günü hiç soru çözülmemiş gibi görünebilir. Oysa 15 soru çözülmüştür.


Sayfa 111 Cevapları

Etkinlik 11 – Nokta Grafiğinde Verileri Yorumlama ve Verilerden Çıkarım Yapma

Aşağıda öğrenci yorumları verilmiştir. Değerlendiriniz:


Gülşen’in Yorumu:

“Bu iki grafikte de tepe değer bir tanedir.”

Cevap: Yanlıştır.
Her iki grafikte de birden fazla tepe değer vardır. En çok tekrar eden değerler birden fazladır.


Asaf’ın Yorumu:

“Bu iki grafikteki verilerin ortancası, tepe değerinden küçüktür.”

Cevap: Yanlıştır.
Her iki grafikte de ortanca ile tepe değer eşittir.


Bade’nin Yorumu:

“Sefer sayısı değişmediği için açıklık değişmez.”

Cevap: Yanlıştır.
Açıklık en büyük – en küçük değer farkıdır.
Yolcu sayıları farklı olduğundan açıklık da değişir.


Sayfa 112 Cevapları

Etkinlik 12 – Kök-Yaprak Gösterimindeki Verileri Yorumlama

Seher’in grafiğine göre yorumlar değerlendirilmiştir.


Samet’in Yorumu:

“Kök-yaprak gösteriminde en çok veri ikinci satırda olduğu için aritmetik ortalama 3’tür.”

Cevap: Yanlıştır.
Aritmetik ortalama tüm verilerin toplamının veri sayısına bölünmesiyle bulunur.
Bu veri setinin ortalaması yaklaşık 29,65 ≈ 30’dur.


Berrin’in Yorumu:

“Grafikte tepe değer kolayca bulunabilir.”

Cevap: Doğrudur.
En çok tekrar eden değer 30’dur → Tepe değer = 30


Zafer’in Yorumu:

“Grafikte ortanca, verinin çok olduğu satırda bulunur.”

Cevap: Doğrudur.
Ortanca değer sıralı verinin tam ortasında yer alır ve bu veri setinde 30’dur.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.