6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 94-95 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 94-95 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 94-95 Cevapları MEB Yayınları içeriğinde, tohumun çimlenme süreci, çimlenmeye etki eden faktörler ve deneysel gözlem sonuçları yer almaktadır.

6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Kitap Sayfa 94 Cevapları (MEB Yayınları)


Etkinlik İstasyonu – 9

Soru 1: Tohumun çimlenmesine etki eden faktörler neler olabilir?
Cevap: Su, oksijen, uygun sıcaklık, ışık ve tohumun cinsi çimlenmeyi etkiler.


Soru 2: Neden bazı tohumlar yıllarca çimlenmeden kalabilirken bazıları hemen çimlenir?
Cevap: Bazı tohumların kabukları serttir veya uyku hâlindedir, bu yüzden uzun süre çimlenmeden kalabilirler.


Soru 3: İnsanlar tohumun çimlenme sürecini hızlandırmak için neler yapabilir?
Cevap: Toprağı havalandırmak, su vermek, gübre kullanmak ve uygun sıcaklık sağlamak çimlenmeyi hızlandırır.


Soru 4: Toprak sıcaklığının tohumun çimlenme sürecine etkileri neler olabilir?
Cevap: Düşük sıcaklık çimlenmeyi yavaşlatır, uygun sıcaklık ise süreci hızlandırır.


Soru 5: Tohumun çimlenmesi için toprağa ihtiyaç var mıdır? Neden?
Cevap: Hayır, ihtiyaç yoktur. Çünkü pamuk içinde de su ve oksijen sağlanırsa tohum çimlenir.


Soru 6: Su olmadan tohum çimlenebilir mi? Neden?
Cevap: Hayır, çimlenemez. Çünkü su, tohum kabuğunu yumuşatarak embriyonun büyümesini başlatır.


Etkinlik İstasyonu – 10

Soru: Oluşturacağımız deney düzeneklerinde hangi faktörleri test edeceğiz? Bu deney düzeneklerinde tohum çimlenebilir mi?
Cevap: Toprak, su, ışık ve sıcaklık faktörlerini test edeceğiz. Su veya ışık olmazsa tohum çimlenmez; uygun sıcaklık ve nem olursa çimlenir.


Soru: Deney düzeneklerimizi oluşturup bir hafta boyunca gözlemleyelim.
Cevap: Düzenekleri kurduk, her gün sulayarak gözlem yaptık. Uygun sıcaklık ve su bulunan düzenekte tohumlar çimlendi, gözlemlerimizi deftere kaydettik.


6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Kitap Sayfa 95 Cevapları (MEB Yayınları)


Soru: Çimlenme olayı gerçekleşene kadar gözlemlerimize devam edelim.

Cevap: İlk günlerde tohum suyu emdi ve şişti. Sonraki günlerde kökler toprağa doğru uzadı, gövde ve yapraklar ortaya çıktı. Gözlemlerimizi çizimle destekledik.


Soru: Düzeneklerde meydana gelen değişimler nelerdir?

Cevap: Su verilen ortamda tohum çimlenip filizlendi, susuz ortamda çimlenme gerçekleşmedi. Başlangıçtaki tahminimizle sonuç aynı çıktı.


Soru: Belirlediğimiz faktör ve ulaştığımız sonuca göre neden-sonuç cümlesi yazalım.

Cevap:Su, çimlenme için temel gereksinimdir. Su olmazsa tohum büyümeye başlayamaz.


Soru: Yaptığımız deneydeki değişkenleri ilgili alanlara yazalım.

  • Bağımlı Değişken: Çimlenme durumu
  • Bağımsız Değişken: Su miktarı, ışık, sıcaklık
  • Kontrol Değişkeni: Tohum türü, kap, deney süresi

Soru: Deneyimizi farklı bir faktör belirleyerek tekrar edelim.

Cevap: Bu kez ışığın etkisini inceledik. Işıksız ortamda tohumlar sarı ve zayıf çimlendi, ışıklı ortamda ise yeşil ve sağlıklı gelişti.


Soru: Bu süreçte arkadaşlarımızla aldığımız kararları uygulayalım.

Cevap: Gözlem görevini paylaştık, sulama ve ölçümleri sırayla yaptık, sonuçları birlikte değerlendirdik.


Soru: Yaptığımız ilk deneye göre farklı bir sonuç ortaya çıktıysa buna uygun neden-sonuç cümlesi yazalım.

Cevap:Işık, bitkinin sağlıklı gelişmesi için gereklidir; ışık olmadığında gelişim zayıf olur.


Soru: Deneylerden biriyle ilgili önerme cümlesi yazalım.

Cevap:Bitkilerin gelişebilmesi için su, ışık, sıcaklık ve oksijenin uygun düzeyde olması gerekir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.