5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 66-67 Performans İstasyonu: Kendi Dinamometremizi Yapıyoruz Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Performans İstasyonu: Kendi Dinamometremizi Yapıyoruz

Bu etkinlik, öğrencilerin bir dinamometre modeli oluşturma sürecini adım adım takip etmelerini sağlar. Öğrenciler mühendislik tasarım döngüsünü kullanarak kendi kuvvet ölçüm cihazlarını tasarlar, geliştirir ve test ederler. İşte etkinliğin aşamaları:

Malzemeler:

  • Lastik bant (yay görevi görecek)
  • Sert plastik veya mukavva (gövde için)
  • Kağıt klipsi (kanca olarak kullanılacak)
  • Ölçekli cetvel (ölçüm aracı)
  • Küçük ağırlıklar (kalibrasyon için)

Tasarımımızın Çizimi:

  • Gövde: Dinamometre gövdesi dikey bir cetvele bağlı olacak, cetvel üzerinde kanca ve lastik bant uzayacak.
  • Lastik Bant ve Kanca: Lastik bandın bir ucu dinamometre gövdesine, diğer ucu kancaya bağlı olacak. Ağırlık eklendiğinde lastik bant uzayarak kuvvet ölçümünü sağlayacak.

Yapım Aşamaları:

  1. Gövdeyi hazırlamak için sert plastik ya da mukavvayı dik tutacak şekilde tasarlayın.
  2. Gövdenin üst kısmına lastik bant yerleştirin ve sabitleyin.
  3. Lastik bandın diğer ucuna kağıt klipsi (kanca) bağlayın.
  4. Gövdeye bir cetvel yapıştırın, lastik bandın uzama miktarını ölçmek için kullanılacak.
  5. Dinamometrenizi kalibre etmek için küçük ağırlıklar kullanın ve ölçüm cetvelini buna göre ayarlayın.

Değerlendirme Aşamaları - 1 (3. Gün):

  • Sorun: Lastik bant fazla esnedi ve hassasiyet düşük oldu.
  • Çözüm: Daha sert bir lastik kullanmak ve cetveli daha hassas kalibre etmek gerektiği fark edildi.

Düzeltme ve Değişiklikler:

  1. Daha kalın ve sert bir lastik bant kullanıldı.
  2. Ölçüm cetveli daha küçük ölçekli bir cetvelle değiştirildi.
  3. Kalibrasyon tekrar yapıldı ve ağırlıklarla test edildi.

Değerlendirme Aşamaları - 2 (7. Gün):

  • Sorun: Daha ağır cisimlerde lastik bant fazla uzuyordu.
  • Çözüm: Daha dayanıklı bir bant tercih edildi ve ölçüm aralıkları genişletildi.

Modelin Son Hâli:

  • Geliştirilen model, daha sert lastik ve hassas cetvelle yeniden test edildi. Daha ağır cisimlerde daha doğru sonuçlar verdi, ancak hafif cisimlerde hassasiyet artırıldı.

Karşılaştırma:

  • Modelimizin Avantajları: Diğer gruplara göre daha hassas ölçümler yapabiliyor ve küçük ağırlıkları algılayabiliyor.
  • Diğer Modellerle Karşılaştırma: Bazı grupların modelleri daha fazla ağırlık taşıma kapasitesine sahipken, bizim modelimiz daha hafif cisimlerde başarılı sonuçlar veriyor.

Bu süreç, öğrencilerin pratik yaparak mühendislik döngüsünü öğrenmelerini ve yaratıcı çözümler geliştirmelerini sağlar.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum