4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 12-22 Cevapları Meb Yayınları

4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 12-22 Cevapları Meb Yayınları
4. sınıf İngilizce ders kitabı sayfa 12-22 cevapları (MEB Yayınları 2025-2026) hazır! Classroom Rules ünitesi kapsamında sınıf eşyaları, yönergeler, sayılar ve diyalog etkinliklerinin tüm çözümlerine buradan ulaşabilirsiniz.

4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 11-22 Cevapları (MEB Yayınları 2025-2026)

4. sınıf İngilizce ders kitabı sayfa 12-22 cevapları öğrencilerin sınıf içi yönergeleri, nesneleri tanıma, soru-cevap etkinlikleri ve diyalog çalışmalarını kolayca öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalarda sınıf eşyaları, sınıf kuralları, temel diyalog örnekleri ve sayılar konuları işlenmiştir. Tüm etkinlikler açık ve anlaşılır şekilde cevaplandırılmıştır.

Unit 1: Classroom Rules

Sayfa 11 – Classroom Rules Başlangıç
Bu ünitede sınıfta kullanılan nesneler ve sınıf içi yönergeler öğretilmektedir. Öğrenciler hem görselleri tanıyacak hem de basit yönergeleri İngilizce olarak ifade edebileceklerdir.


Sayfa 12 – Listen, point and say (Dinle, göster ve söyle)

Classroom Objects (Sınıf Eşyaları)

  • a pencil sharpener → Kalemtıraş
  • a pencil case → Kalem kutusu
  • an eraser → Silgi
  • a ruler → Cetvel

Classroom Instructions (Sınıf Yönergeleri)

a) Come in. → İçeri gir.
b) Clean the board. → Tahtayı sil.
c) Open the window. → Pencereyi aç.
d) Be quiet. → Sessiz ol.
e) Turn on the lights. → Işıkları aç.


Page 13 – Listen and complete the statements / Sayfa 13 – Dinle ve cümleleri tamamla

1- Give me the book, please. (Kitabı ver, lütfen.)
2- Please go back to your place. (Lütfen yerine geri dön.)
3- Clean the board, please. (Tahtayı temizle, lütfen.)
4- Give me the eraser, please. (Silgiyi ver, lütfen.)
5- Stay in the classroom, please. (Sınıfta kal, lütfen.)


Tip Corner 1

Give me the pencil, please. – (Bana kalemi ver, lütfen.)


  • Here you are. – (Buyur.)
  • Sure. / Of course. – (Tabii ki.)
  • Say that again, please. – (Bunu tekrar söyle, lütfen.)

Activity – Dialogue Practice / Etkinlik – Diyalog Çalışması

Open the window, please. (Pencereyi aç, lütfen.)
Of course. / Sure. (Tabii ki.)
Give me the pencil, please. (Kalemi ver, lütfen.)

Sorry, not right now. (Üzgünüm, şu an olmaz.)


Page 14 – Fun Time! / Sayfa 14 – Eğlence Zamanı!

Song Lyrics – Şarkı Sözleri

One, two, come in. (Bir, iki, içeri gir.)
Three, four, turn on the lights. (Üç, dört, ışıkları aç.)
Five, six, sit down. (Beş, altı, otur.)
Seven, eight, open your books. (Yedi, sekiz, kitaplarını aç.)
Nine, ten, jump! (Dokuz, on, zıpla!) And jump and jump! (Ve tekrar zıpla, zıpla!)


One, two, close your books. (Bir, iki, kitaplarını kapat.)
Three, four, stand up. (Üç, dört, ayağa kalk.)
Five, six, turn off the lights. (Beş, altı, ışıkları kapat.)
Seven, eight, look at the board. (Yedi, sekiz, tahtaya bak.)
Nine, ten, jump! (Dokuz, on, zıpla!) And jump and jump! (Ve tekrar zıpla, zıpla!)


Sayfa 15 Etkinlik Cevapları


5. Etkinlik – Listen and circle the correct answer

(Dinleyin ve doğru cevabı işaretleyin.)

e.g.
A: I’m sorry. I’m late. May I come in?
B: (Yes, you can.) / Of course.
(Üzgünüm, geç kaldım. İçeri girebilir miyim? – Evet, girebilirsin.)

1- A: May I leave the classroom, please?
B: Yes, you can. / Sorry, not right now.
(Sınıftan çıkabilir miyim? – Evet, çıkabilirsin.)

2- A: Can I turn on the smart board?
B: Sorry, not right now. / Yes, you can.
(Akıllı tahtayı açabilir miyim? – Evet, açabilirsin.)

3- A: Can I go out?
B: Of course. / Sure.
(Dışarı çıkabilir miyim? – Elbette.)

4- A: May I join you?
B: Sorry, not right now. / Yes, you can.
(Sana katılabilir miyim? – Evet, katılabilirsin.)

5- A: Can I close the window?
B: Sure. / Yes, you can.
(Pencereyi kapatabilir miyim? – Tabii.)


6. Etkinlik – Listen and complete the dialogues with the words in the box

(Dinleyin ve kutudaki kelimelerle diyalogları tamamlayın.)

Kelimeler: say – here – turn on – please – may – give – sure


1. Diyalog
Zeynep: Open the window, please.
Jane: Sorry, not right now. It’s cold outside.
Zeynep: Okay.
(Zeynep: Pencereyi aç, lütfen. – Jane: Üzgünüm, şu an değil. Dışarısı soğuk.)

2. Diyalog
Adam: Give me your eraser, please.
Tom: Of course. Here you are.
Adam: Thank you.
Tom: You’re welcome.
(Adam: Bana silgini ver, lütfen. – Tom: Tabii, işte al.)

3. Diyalog
Angel: May I turn on the lights?
Mehmet: Excuse me? Say that again, please.
Angel: May I turn on the lights?
Mehmet: Sure.
(Angel: Işıkları açabilir miyim? – Mehmet: Affedersin? Tekrar söyler misin? – Angel: Işıkları açabilir miyim? – Mehmet: Tabii.)


Sayfa 16 Etkinlik Cevapları


7. Etkinlik – Listen to Track 1.5 again and act out (Dinleyin ve tekrar canlandırın.)

Bu etkinlikte öğrenciler önceki sayfadaki ifadeleri rol yaparak sınıfta tekrar eder.

Örnek:

  • A: Can I open the window? (Pencereyi açabilir miyim?)
  • B: Yes, you can. (Evet, açabilirsin.)

8. Etkinlik – Work in pairs. Make dialogues and act out (İkili çalışın. Diyaloglar kurun ve canlandırın.)

Kelimeler: turn on the lights, take your eraser, leave the classroom, open the window, stay in the classroom

Örnek Diyaloglar:

A: Can I turn on the lights?
B: Sure.
(Işıkları açabilir miyim? – Tabii.)

A: May I take your eraser?
B: Yes, you can. Here you are.
(Silgini alabilir miyim? – Evet, alabilirsin. İşte.)

A: Can I leave the classroom?
B: Sorry, not right now.
(Sınıftan çıkabilir miyim? – Üzgünüm, şu an değil.)

A: May I open the window?
B: Of course.
(Pencereyi açabilir miyim? – Elbette.)

A: Can I stay in the classroom during the break?
B: Yes, you can.
(Teneffüste sınıfta kalabilir miyim? – Evet, kalabilirsin.)


Sayfa 17 Cevapları

9. Etkinlik – Listen and follow the pictures. Then find the correct exit.

(Dinleyin ve resimleri takip edin. Sonra doğru çıkışı bulun.)

Bu etkinlikte öğrenciler resimlerde verilen sınıf içi eylemleri doğru sıraya koyar ve doğru çıkış yolunu bulur.

Resimler ve Türkçe anlamları:

  1. A student is standing. – Bir öğrenci ayakta duruyor.
  2. Turn on the lights. – Işıkları aç.
  3. Open the window. – Pencereyi aç.
  4. Turn off the lights. – Işıkları kapat.
  5. Do your homework. – Ödevini yap.
  6. Look at the board. – Tahtaya bak.
  7. Read a book. – Kitap oku.
  8. Be quiet. – Sessiz ol.
  9. Sit down. – Otur.
  10. Teacher says "Good job". – Öğretmen “Aferin” diyor.
  11. A student enters the classroom. – Bir öğrenci sınıfa giriyor.
  12. A student points to the board. – Bir öğrenci tahtayı işaret ediyor.

Doğru yol: 1 → 2 → 3 → 6 → 9 → 10 → Exit (ortadaki kapı: 11. resim)


Sayfa 18 Cevapları

10. Etkinlik – Listen and count. (Dinleyin ve sayın.)

Burada 1’den 50’ye kadar sayılar İngilizce olarak öğreniliyor.
Ten (10), Twenty (20), Thirty (30), Forty (40), Fifty (50).


11. Etkinlik – Listen and complete. (Dinleyin ve tamamlayın.)

a) forty-two (42)
b) twenty-eight (28)
c) thirty-three (33)
d) forty-seven (47)
e) thirty-five (35)
f) twenty-four (24)
g) thirty-nine (39)
h) forty-six (46)
i) twenty-one (21)
j) forty-one (41)


12. Etkinlik – Listen and complete the statements. (Dinleyin ve cümleleri tamamlayın. Fazladan bir sayı vardır.)

Verilen sayılar: 7 – 13 – 9 – 11 – 18 – 15

  1. I have got 7 pencils in my pencil case.
  2. A: How many students are there in the class?
  3. B: 18.
  4. She has got 15 books in her school bag.
  5. There are 9 crayons on the desk.
  6. My grandmother has got 13 cows.

(Fazladan sayı: 11)


Sayfa 19 Cevapları

13. Etkinlik – Color the numbers and say. (Sayıları boyayın ve söyleyin.)

Sayılar ve renkler:

  • 21 (twenty-one) → purple (mor)
  • 25 (twenty-five) → grey (gri)
  • 29 (twenty-nine) → orange (turuncu)
  • 30 (thirty) → black (siyah)
  • 35 (thirty-five) → brown (kahverengi)
  • 36 (thirty-six) → green (yeşil)
  • 37 (thirty-seven) → red (kırmızı)
  • 42 (forty-two) → yellow (sarı)
  • 48 (forty-eight) → blue (mavi)
  • 50 (fifty) → pink (pembe)

14. Etkinlik – Project Time

(Kuklaları sayfa 131’den kesin ve diyaloglar yapın.)

Kullanılacak yapılar:

  • Can I …? / May I …?
  • Yes, you can. / Of course. / Sure.
  • Sorry, not right now.

Örnek Diyalog:

  • A: May I open the window?
  • B: Yes, you can.
  • A: Can I leave the classroom?
  • B: Sorry, not right now.

Check Yourself – Kendini Kontrol Et

Bu bölümde öğrenciler kendi öğrenme durumlarını değerlendirir:

  • “May/Can I … ?” sorularını sorabiliyorum.
  • Bir şey isteyebiliyorum.
  • Birine ne yapacağını söyleyebiliyorum.
  • 1’den 50’ye kadar sayıları söyleyebiliyorum.

Sayfa 20 Cevapları


1. Etkinlik – Look at the pictures and make dialogues. Then act out.

(Resimlere bakın, diyaloglar kurun ve canlandırın.)

1.

  • A: Give me the pencil, please.
  • B: Here you are. / Sorry, not right now.

2.

  • A: Give me the book, please.
  • B: Here you are. / Sorry, not right now.

3.

  • A: Give me the ruler, please.
  • B: Here you are. / Sorry, not right now.

4.

  • A: Give me the sharpener, please.
  • B: Here you are. / Sorry, not right now.

5.

  • A: Give me the pencil case, please.
  • B: Here you are. / Sorry, not right now.

2. Etkinlik – Match the statements with the pictures.

(Cümleleri resimlerle eşleştirin. Bir tanesi fazladır.)

1 → e. Close the door
2 → c. Be quiet
3 → b. Look at the board
4 → f. Stand up
5 → a. Turn on the lights


Sayfa 21 Cevapları

3. Etkinlik – Write the numbers, find the hidden number and say. (Rakamları yazın, gizli sayıyı bulun ve söyleyin.)

  • 26 → Twenty-six
  • 50 → Fifty
  • 1 → One
  • 44 → Forty-four
  • 12 → Twelve
  • 10 → Ten
  • 29 → Twenty-nine
  • 38 → Thirty-eight

Harfleri birleştirdiğimizde gizli sayı THIRTY-EIGHT (38) çıkıyor.

Cevap: Thirty-eight (38)


Sayfa 22 Cevapları

4. Etkinlik – Match the questions with the pictures. (Soruları resimlerle eşleştiriniz. Sonra örneğe uygun diyaloglar yapınız.)

1. A: Can I turn on the lights?
B: Sorry, not right now.

2. A: Can I come in?
B: Yes, you can.

3. A: May I ask a question?
B: Of course.

4. A: May I open the window?
B: Sure.

5. A: May I drink water?
B: Yes, of course.

6. A: Can I go out?
B: Sorry, not right now.


5. Etkinlik – Act out the dialogues in Activity 4.

(4. etkinlikteki diyalogları canlandırınız.)

Öğrenciler eşleşip yukarıdaki soru-cevap diyaloglarını rol yaparak sınıfta uygular.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.