12. Sınıf Almanca Çalışma Kitabı 7. Ünite Länder und Städte Cevapları Ata Yayıncılık

12. Sınıf Almanca Çalışma Kitabı 7. Ünite Länder und Städte Cevapları Ata Yayıncılık
12. Sınıf Ata Yayıncılık Almanca Çalışma Kitabı 7. Ünite Länder und Städte Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Länder und Städte – 7. Thema

A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları

Schreibe jeweils zwei Wörter zu jedem Bild.
(Her resme iki kelime yaz.)


1. Resim – Biletler

das Ticket (bilet)
die Fahrkarte (yolculuk kartı)


2. Resim – Köprü

die Brücke (köprü)
das Meer (deniz)


3. Resim – Tren

der Zug (tren)
der Bahnhof (istasyon)


4. Resim – Cep telefonu kullanan kişi

das Handy (cep telefonu)
die Nachricht (mesaj)


5. Resim – Park

der Park (park)
die Bank (bank – oturmak için)


6. Resim – Navigasyon ekranı

das Navi (navigasyon)
die Straße (sokak/cadde)


A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları

A – Wo? (Nerede?)


1. Etkinlik: Kelimeleri eşleştir ve birer cümle yaz. (Ordne die Wörter zu und schreibe jeweils einen Satz.)

1. Deutsch – lernen

Almanca: Ich will Deutsch lernen.
Türkçesi: Almanca öğrenmek istiyorum.


2. Länder – besuchen

Almanca: Ich möchte viele Länder besuchen.
Türkçesi: Birçok ülkeyi ziyaret etmek istiyorum.


3. Deutschkenntnisse – erweitern

Almanca: Ich will meine Deutschkenntnisse erweitern.
Türkçesi: Almanca bilgimi geliştirmek istiyorum.


4. Freunde – kennenlernen

Almanca: Ich möchte neue Freunde kennenlernen.
Türkçesi: Yeni arkadaşlar tanımak istiyorum.


2. Etkinlik: Cevaplara uygun soruları yaz. (Schreibe passende Fragen zu den Antworten.)

a. Heißt er Anas? – Ja, er heißt Anas.
(Adı Anas mı? – Evet, onun adı Anas.)

b. Ist er ein Student? – Nein, er ist kein Student. Er ist Schüler.
(O bir üniversite öğrencisi mi? – Hayır, o bir öğrenci değil. O bir okul öğrencisi.)

c. Lernt er gerne Deutsch? – Ja, er lernt gerne Deutsch.
(Almanca öğrenmeyi seviyor mu? – Evet, Almanca öğrenmeyi seviyor.)

d. Will er die DACH-Länder besuchen? – Ja, er will die DACH-Länder besuchen.
(DACH ülkelerini ziyaret etmek istiyor mu? – Evet, istiyor.)

e. Liegt Liechtenstein im Norden? – Nein, Liechtenstein liegt in der Mitte.
(Lihtenştayn kuzeyde mi? – Hayır, ortada bulunuyor.)

f. Hat er viele Freunde kennengelernt? – Ja, er hat viele Freunde kennengelernt.
(Birçok arkadaş tanıdı mı? – Evet, tanıdı.)


3. Etkinlik: Yönleri tamamla. (Ergänze die Himmelsrichtungen.)

a. Italien liegt im Nordwesten von Spanien.
(İtalya, İspanya’nın kuzeybatısındadır.)

b. Irland liegt im Osten von Polen.
(İrlanda, Polonya’nın doğusundadır.)

c. Ukraine liegt im Südosten von Rumänien.
(Ukrayna, Romanya’nın güneydoğusundadır.)

d. Norwegen liegt im Südwesten von Schweden.
(Norveç, İsveç’in güneybatısındadır.)

e. Frankreich liegt im Westen von Rumänien.
(Fransa, Romanya’nın batısındadır.)

f. Norwegen liegt im Norden von Deutschland.
(Norveç, Almanya’nın kuzeyindedir.)

g. Irland liegt im Südwesten von Schweden.
(İrlanda, İsveç’in güneybatısındadır.)


A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları

4. Etkinlik – Lies und schreibe wie im Beispiel. Wo leben sie? (Oku ve örnekteki gibi yaz. Onlar nerede yaşıyor?)

Sofia:
Berlin ist mein Geburtsort. Ich mag Berlin sehr.
(Berlin doğduğum yer. Berlin’i çok seviyorum.)
Sofia lebt im Osten von Deutschland.
(Sofia Almanya'nın doğusunda yaşıyor.)

Brigitte:
Meine Familie lebt in Hamburg, aber ich lebe in Stuttgart.
(Ailem Hamburg’da yaşıyor ama ben Stuttgart’ta yaşıyorum.)
Brigitte lebt im Südosten von Deutschland.
(Brigitte Almanya'nın güneydoğusunda yaşıyor.)

Roland:
Ich lebe in der Nähe von Nürnberg. In einem kleinen Dorf.
(Nürnberg yakınlarında küçük bir köyde yaşıyorum.)
Roland lebt im Süden von Deutschland.
(Roland Almanya'nın güneyinde yaşıyor.)

Benjamin:
Ich lebe schon über dreißig Jahren in Düsseldorf.
(Otuz yılı aşkın süredir Düsseldorf’ta yaşıyorum.)
Benjamin lebt im Westen von Deutschland.
(Benjamin Almanya'nın batısında yaşıyor.)

Sabine:
Ich und meine Familie leben in Bremen.
(Ben ve ailem Bremen’de yaşıyoruz.)
Sabine lebt im Norden von Deutschland.
(Sabine Almanya'nın kuzeyinde yaşıyor.)

Hans:
Ich lebe in der Nähe von Nürnberg. In einem kleinen Dorf.
(Nürnberg yakınlarında küçük bir köyde yaşıyorum.)
Hans lebt im Süden von Deutschland.
(Hans Almanya'nın güneyinde yaşıyor.)


Tamamlanmış Cümleler:

a) Hans lebt im Süden von Deutschland.
b) Sofia lebt im Osten von Deutschland.
c) Brigitte lebt im Südosten von Deutschland.
d) Roland lebt im Süden von Deutschland.
e) Benjamin lebt im Westen von Deutschland.
f) Sabine lebt im Norden von Deutschland.


A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları

Mit wem? (Kiminle?)


1. Etkinlik: Kelimeleri Artikelli Yaz

(Schreibe mit Artikel. Wie heißt das auf Deutsch?)
Resimlere bakarak doğru Almanca isimleri ve artikellerini yaz.

Resim Almanca (mit Artikel) Türkçesi
1 die Ampel trafik lambası
2 die Kreuzung kavşak
3 der Park park
4 die Brücke köprü
5 die U-Bahn-Station metro istasyonu
6 die Autobahn otoban
7 das Verkehrsschild trafik işareti
8 das Fahrrad bisiklet

2. Etkinlik: Doğru mu Yanlış mı?

(Lies den Dialog und kreuze an.) Cümlelerin doğru mu yanlış mı olduğunu işaretle.
(R = Richtig (doğru), F = Falsch (yanlış))

Şık Cümle (Almanca) Doğru/Yanlış Türkçesi
a Sven hat sich verspätet. ❌ F Sven geç kaldı.
b Sven und Melanie treffen sich. ✅ R Sven ve Melanie buluşuyor.
c Sven kommt mit dem Fahrrad. ❌ F Sven bisikletle geliyor.
d Sie gehen zu dritt zum Brandenburger Tor. ✅ R Üç kişi Brandenburger Tor’a gidiyorlar.
e Melanie hat eine Fahrkarte. ❌ F Melanie'nin bileti var.
f Die Fahrt zum Brandenburger Tor dauert eine halbe Stunde. ❌ F Brandenburger Tor’a yolculuk yarım saat sürüyor.
g Aylin kommt mit der U-Bahn. ❌ F Aylin metro ile geliyor.
h Sven, Melanie und Aylin befinden sich in Berlin. ✅ R Sven, Melanie ve Aylin Berlin’deler.

A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları

3. Etkinlik: Hangi sorunun cevabı yok?

(Lies und kreuze an. Welche Frage hat keine Antwort?) Her cümlede hangi soru sorulamazsa, o işaretlenmelidir.

Şık Cümle (Almanca) Sorular ve Doğru Cevapsız Soru Türkçesi
a Sven trifft sich mit Melanie um 10.00 Uhr. Wo? Sven, Melanie ile saat 10.00’da buluşuyor. (Nerede? cevapsız)
b Sie laufen jeden Tag 10 Minuten im Park. Wen? Onlar her gün parkta 10 dakika yürüyor. (Kimi? cevapsız)
c Die Fahrt mit der U-Bahn dauert 20 Minuten. Wer? Metro yolculuğu 20 dakika sürüyor. (Kim? cevapsız)
d Aylin fährt mit dem Fahrrad zum Treffpunkt. Wann? Aylin bisikletle buluşma noktasına gidiyor. (Ne zaman? cevapsız)

4. Etkinlik: Dativ Hâlinde İyelik Zamirlerini Tamamla (Ergänze die Possessivpronomen im Dativ.)

İyelik zamirleri (mein, dein, sein, ihr...) cümlenin dativ durumuna göre çekimlenmiştir.

Şık Cümle (Almanca) Doğru Cevap Türkçesi
a Aylin fährt mit ihrem Fahrrad zum Brandenburger Tor. ihrem Aylin, bisikletiyle Brandenburger Kapısı’na gidiyor.
b Sven trifft sich mit seinen Freunden. seinen Sven, arkadaşlarıyla buluşuyor.
c Ich fahre gerne mit meinem Auto in den Urlaub. meinem Tatile arabamla gitmeyi severim.
d Kannst du mit deinem Fahrrad zu mir fahren? deinem Bisikletinle bana gelebilir misin?
e Silvia spielt sehr gerne mit ihrem Sohn. ihrem Silvia, oğluyla oynamayı çok sever.
f Monika geht am Wochenende mit ihrem Freund ins Kino. ihrem Monika, hafta sonu erkek arkadaşıyla sinemaya gider.

A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları

C – Wegbeschreibung (Yol Tarifi)

1. Etkinlik – Konu ne olamaz?

(Lies den Text und kreuze an. Was kann das Thema nicht sein?)

✖️ Lieblingsort (Favori yer) seçilmiştir çünkü metin teknoloji ve navigasyon üzerine, favori bir yerden bahsedilmiyor.

Doğru konular:

  • Wegbeschreibung (Yol tarifi)
  • Navigation (Navigasyon)
  • Alltag (Günlük yaşam)

2. Etkinlik – Resimlerde ne var?

(Schau dir die Bilder an und schreibe die Nomen. Was ist das?)

Resim Sırası Almanca İsmi Türkçesi
1 das Tablet tablet
2 das Handy cep telefonu
3 die Navigation navigasyon cihazı

3. Etkinlik – Soruları cevapla

(Beantworte die Fragen.)
Aşağıdaki soruları cevaplayalım (örnek cevaplarla birlikte):


a. Hast du Interesse an Technologien?
(Elektroniğe/teknolojiye ilgin var mı?)
➡️ Ja, ich interessiere mich sehr für neue Technologien.
(Evet, yeni teknolojilerle çok ilgileniyorum.)


b. Welche Apps sind für dich wichtig?
(Senin için hangi uygulamalar önemli?)
➡️ Für mich sind WhatsApp, Google Maps und Kalender sehr wichtig.
(Benim için WhatsApp, Google Haritalar ve Takvim çok önemlidir.)


c. Spielt die Navigation für dich eine Rolle im Alltag?
(Navigasyon günlük hayatında önemli bir rol oynar mı?)
➡️ Ja, ich benutze Navigation sehr oft, besonders in einer neuen Stadt.
(Evet, özellikle yeni bir şehirdeysem navigasyonu çok sık kullanırım.)


d. Braucht man ein Smartphone im Alltag?
(Günlük yaşamda bir akıllı telefon gerekir mi?)
➡️ Ja, ein Smartphone ist im Alltag sehr nützlich und fast unersetzlich.
(Evet, akıllı telefon günlük yaşamda çok faydalı ve neredeyse vazgeçilmezdir.)


A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları

Yol Tarifi Etkinlikleri (Wegbeschreibung)

4. Etkinlik: Nerede ve nereye gidiyorlar?

(Schau dir die Bilder an. Mache Notizen. Wo sind sie? Wohin gehen sie?)

Görsel a:

  • Wo?Haus (Evde)
  • Wohin?Schule (Okula gidiyorlar)

Görsel b:

  • Wo?Schule (Okuldalar)
  • Wohin?Sportplatz (Spor sahasına gidiyorlar)

5. Etkinlik: Yol tarifini oku ve görsellerle eşleştir

(Lies die Wegbeschreibungen und ordne die Bilder von der Aufgabe 4 zu.) İki metin var ve bu metinler, yukarıdaki resimlerden hangisine aitse onun harfiyle eşleştirilir.


1. Yol Tarifi:

"Überquere die Straße zum Park. Gehe nach links weiter den Park entlang. Dann biege um die Ecke nach rechts ab und laufe weiter. Gegenüber der Kreuzung ist eine Brücke. Laufe über die Brücke weiter. Auf der rechten Seite ist der Sportplatz."

Eşleşen Görsel: b

Türkçesi: Sokağı geç ve parka doğru yürü. Soldan devam et, park boyunca yürü. Köşeden sağa dön ve devam et. Kavşağın karşısında bir köprü var. Köprünün üzerinden geç. Sağ tarafta spor sahası var.


2. Yol Tarifi:

"Gehe die Straße entlang bis zur Fußgängerzone. Dann überquere die Straße. Laufe die Straße 50 m entlang. Gegenüber der Straße ist die Schule."

Eşleşen Görsel: a

Türkçesi: Yol boyunca yaya geçidine kadar yürü. Sonra sokağı karşıya geç. Yaklaşık 50 metre daha devam et. Yolun karşısında okul var.


Özet Eşleştirme:

Yol Tarifi Metni Uygun Görsel
1. Metin b (Okul → Spor sahası)
2. Metin a (Ev → Okul)

A1.2 Almanca Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları

D – Selbstbewertung (Öz Değerlendirme)

Kendini değerlendir. Aşağıdaki ifadeleri ne kadar iyi yapabildiğini işaretle:

  • Kann ich sehr gut. (Çok iyi yapabiliyorum.)
  • Kann ich teilweise. (Kısmen yapabiliyorum.)
  • Kann ich nicht. (Yapamıyorum.)

Hören (Dinleme)

  1. Ich kann Himmelsrichtungen heraushören.
    Yönleri (kuzey, güney vb.) duyup ayırt edebilirim.

  2. Ich kann eine Wegbeschreibung folgen.
    Bir yol tarifini takip edebilirim.

  3. Ich kann einfache Anweisungen verstehen.
    Basit yönergeleri anlayabilirim.


Sprechen (Konuşma)

  1. Ich kann auf Fragen reagieren.
    Sorulara cevap verebilirim.

  2. Ich kann einen Weg beschreiben.
    Bir yolu tarif edebilirim.

  3. Ich kann einen Ort beschreiben.
    Bir yeri tarif edebilirim.


Lesen (Okuma)

  1. Ich kann Texte zu Wegbeschreibungen verstehen.
    Yol tarifi içeren metinleri anlayabilirim.

  2. Ich kann Fahrkarten verstehen.
    Bilet bilgilerini okuyup anlayabilirim.

  3. Ich kann das Thema von Texten verstehen.
    Bir metnin konusunu anlayabilirim.


Schreiben (Yazma)

  1. Ich kann Konnektoren in meinen Texten anwenden.
    Metinlerimde bağlaçları (und, aber, weil…) kullanabilirim.

  2. Ich kann einen Ort beschreiben.
    Bir yeri yazılı olarak tarif edebilirim.

  3. Ich kann einen Text über meine Stadt schreiben.
    Kendi şehrim hakkında yazılı bir metin yazabilirim.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.