10. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Sayfa 66-67 cevapları. Allah’ın isim ve sıfatlarını tanıtan fanzin örneği, karaciğer örneği ve sıfatların anlamları.

10. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) – Sayfa 66–67

Sıra Sizde ve Performans Görevi


Sıra Sizde

Soru: Akıl ve irade sahibi olmayan karaciğer sistemli bir şekilde ve insanın iradesinden bağımsız olarak çalışmaktadır. Peki ne yaptığının, niçin yaptığının, kimin faydasına çalıştığının bilincinde olmayan karaciğeri diğer organlarla ortak bir amaç doğrultusunda çalıştıran irade nedir?

Cevap: Karaciğeri kusursuz biçimde çalıştıran irade Allah’ın kudret ve iradesidir. O’nun yaratması sayesinde her organ uyum içinde görevini sürdürür.


Soru: Karaciğerin metinde bahsedilen görevleri yapması yaratıcının hangi isim ve sıfatları ile ilgilidir?

Cevap: Bu görevler Halık (yaratan), Kadir (güç sahibi), Hakim (her işi hikmetle yapan) ve Hay (hayat veren) isim ve sıfatlarıyla ilgilidir. Çünkü Allah organları belli bir düzenle yaratmış, her birine farklı görevler vermiştir.


Performans Görevi

Görev: Allah’ın (cc) isim ve sıfatlarını tanıtan bir fanzin hazırlayınız.

Amaç: Allah’ın (cc) isim ve sıfatlarını daha iyi tanımak, bunları hayatımıza yansıtmak.


Fanzin Örneği: “Allah’ın İsimleriyle Yaşamak”

Giriş: Allah, evrendeki düzeni yaratan, her şeyi bilen ve gören yüce varlıktır. Onu tanımanın en güzel yolu, isim ve sıfatlarını öğrenmektir.

İsimler ve Anlamları:

  • Halık: Her şeyi yoktan var eden.
  • Rezzak: Tüm canlılara rızık veren.
  • Alim: Her şeyi bilen.
  • Rahman: Tüm varlıklara merhamet eden.
  • Rahim: Müminlere sonsuz şefkat gösteren.
  • Kadir: Her şeye gücü yeten.

Hayata Yansımalar:

  • Bitkilerin büyümesi → Rezzak
  • Kalbin atması → Hay
  • Doğadaki düzen → Hakim
  • İyilik ve adalet → Adil

Sonuç: Allah’ın isim ve sıfatlarını öğrenmek, insanın inancını güçlendirir ve O’na olan bağlılığını artırır.


Yönerge Cevapları

Soru: Hazırladığınız çalışmayı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Fanzinimizi sınıfta sunarak arkadaşlarımızla paylaştık.

Soru: Çalışmanızı sınıf panosu veya okul kütüphanesinde sergileyiniz.
Cevap: Fanzinimizi sınıf panosuna asarak sergiledik.

Soru: Yapılan çalışma karekodda yer alan analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.
Cevap: Çalışmamız karekoddaki değerlendirme ölçeğine göre değerlendirilecektir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.