10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 37-40 Cevapları Meb Yayınları
Mekânsal Verilerin Haritalara Aktarılması – 10. Sınıf Coğrafya Sayfa 37 Cevapları
Gelecek Derse Hazırlık
1) Yapılacak çalışma için sınıfta öğretmeninizin rehberliğinde öğrenci sayısına uygun olarak heterojen gruplar oluşturup her gruptan bir öğrenciyi gözlemci olarak seçiniz.
Cevap: Öğretmenimizin rehberliğinde, farklı özelliklere sahip öğrencilerden gruplar oluştururuz. Her grubun süreci sağlıklı yürütmesi için bir gözlemci seçeriz.
2) Grup olarak yakın çevrenize yönelik oluşturacağınız haritanın amacını belirleyiniz.
Cevap: Çalışmamızın amacı, çevremizde bulunan okul, park, yol, sağlık merkezi ve konut alanlarını düzenli şekilde haritaya aktarmaktır.
3) Grup olarak yakın çevrenize yönelik oluşturacağınız haritaya ait mekânsal verileri elde etmek amacıyla dijital harita uygulamalarını inceleyiniz.
Cevap: Bu verileri toplarken Google Maps gibi dijital harita uygulamalarından yararlanırız ve elde edilen bilgileri nokta, çizgi ve alan sembolleriyle gösteririz.
Etkinlik Çalışması
1. Adım: Grup olarak çevremizdeki temel unsurları (park, konut, iş yeri, okul, yol vb.) gösterecek bir harita hazırlamaya karar verdik.
2. Adım: Verileri sembollere ayırdık:
- Nokta: Okul, hastane, market
- Çizgi: Ana yol, yan yol
- Alan: Park, konut, iş yeri
3. Adım: Bu sembolleri kullanarak çevremizi yansıtan basit bir harita oluşturduk.
4. Adım: Gözlemci öğrenci, haritamızı diğer grupların çalışmalarıyla karşılaştırarak eksikliklerimizi tamamlamamızı sağladı.
Değerlendirme
Soru: Yapılan çalışmaya yönelik diğer sayfada verilen kontrol listesini doldurunuz.
Cevap: Kontrol listesi sayfa 38’de yer almakta olup, çalışmamız oradaki ölçütlere göre değerlendirilir.
10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları (MEB Yayınları)
Kontrol Listesi
Ölçütler ve İşaretleme:
- Yakın çevremize yönelik oluşturacağımız haritanın amacını belirledik. ✅
- Amacını belirlediğimiz haritaya ait mekânsal verileri elde etmek için dijital harita uygulamalarını inceledik. ✅
- Mekânsal verilerden hareketle ne tür bir harita oluşturmak istediğimizi belirledik. ✅
- Mekânsal verileri, haritada göstermek için kullanacağımız nokta, çizgi ve alan sembollerine göre tasnif ettik. ✅
- Belirlediğimiz sembolleri kullanarak (haritayı oluşturan unsurları da dikkate alarak) haritamızı oluşturduk. ✅
- Kendi haritamızı diğer grupların çalışmalarıyla karşılaştırıp güncelledik. ✅
Gelecek Derse Hazırlık
1) Yakın çevrenize ait oluşturmak istediğiniz haritanın amacını belirleyiniz.
Cevap: Çevremde bulunan okul, sağlık ocağı, park ve yolları göstermek amacıyla bir harita hazırlayacağım.
2) Oluşturmak istediğiniz haritanın amacına uygun mekânsal verileri toplayınız.
Cevap: Okul, sağlık ocağı, market gibi yapılar (nokta), ana yol ve ara yollar (çizgi), park ve konut bölgeleri (alan) mekânsal veri olarak toplanacaktır.
3) Oluşturacağınız haritanın yöntemini belirleyerek gerekli araç ve gereçleri temin ediniz.
Cevap: Haritayı nokta-çizgi-alan yöntemine göre hazırlayacağım. Cetvel, kalem, silgi ve dijital harita uygulamaları araç olarak kullanılacaktır.
Performans Çalışması – Harita Oluşturma
1. Adım: Yakın çevremdeki okul, sağlık ocağı, market, park, konut ve yolları gösterecek bir harita oluşturdum.
2. Adım: Haritada mekânsal unsurları şu şekilde gösterdim:
- Nokta → Okul, sağlık ocağı, market
- Çizgi → Ana yol ve yan yollar
- Alan → Park, konut alanı, spor alanı
3. Adım: Hazırladığım haritanın günlük yaşama katkıları şunlardır:
- Ulaşımı kolaylaştırır.
- Çevredeki ihtiyaç duyulan yerlere yön bulmayı sağlar.
- Yaşadığımız çevrenin düzenini ve yapısını daha net anlamamıza yardımcı olur.
10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları – MEB Yayınları
Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı
1. Ölçüt: Oluşturulan Haritanın Belirlenen Amaca Uygunluğu (20 puan)
- Verilen puan: 15
- Açıklama: Harita belirlenen amaca uygun hazırlanmış, ancak küçük eksiklikler mevcut.
2. Ölçüt: Oluşturulan Harita İçin Toplanan Mekânsal Verilerin Yeterliliği (30 puan)
- Verilen puan: 30
- Açıklama: Harita için toplanan mekânsal veriler oldukça yeterlidir.
3. Ölçüt: Oluşturulan Harita İçin Belirlenen Yöntem ile Seçilen Araç Gerecin Kullanımının Uygunluğu (30 puan)
- Verilen puan: 30
- Açıklama: Harita için belirlenen yöntem ve kullanılan araç-gereçler oldukça uygundur.
4. Ölçüt: Oluşturulan Haritanın Günlük Hayatta Kullanımı (20 puan)
- Verilen puan: 15
- Açıklama: Harita günlük hayatta kullanılmaya uygundur.
Toplam Puan: 90/100
10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Cevapları Sayfa 40 – Öz Değerlendirme Formu
Soru: Aşağıda verilen ölçütler, kendi çalışmanız hakkında belirlemeler yapmanız için düzenlenmiştir. Çalışmanızla ilgili ifadeler size uygunsa “Evet”i, biraz uygunsa “Kısmen”i, uygun değilse “Hayır”ı işaretleyiniz.
1. Yakın çevreme ait oluşturmak istediğim haritanın amacını belirledim. → Evet
2. Oluşturmak istediğim haritanın amacına uygun mekânsal verileri topladım. → Evet
3. Oluşturacağım haritanın yöntemini belirleyerek gerekli olan araç ve gereçlerini temin ettim. → Evet
4. Belirlediğim amaca, elde ettiğim mekânsal verilere ve haritada kullanacağım yönteme göre temin ettiğim araç gereçlerle haritamı oluşturdum. → Kısmen
5. Oluşturduğum haritanın günlük hayatta sağlayacağı kolaylıklar hakkındaki görüşlerimi arkadaşlarımla paylaştım. → Hayır
Çalışmanız hakkındaki görüşleriniz:
- Çalışmam sırasında öğrendiğim bilgiler: Nokta, çizgi ve alan sembollerini kullanarak harita oluşturmayı ve mekânsal verilerin önemini öğrendim.
- Çalışmam sırasında zorlandığım yerler: Haritada sembolleri doğru konumlandırmakta biraz zorlandım.
- Çalışmamı yeniden yapacak olsaydım dikkat edeceğim hususlar: Haritamı daha düzenli, detaylı ve anlaşılır şekilde çizmeye dikkat ederdim.
Sonuç: Eksik kaldığım kısımları tekrar ederek, özellikle harita sembollerini doğru kullanma konusunda daha fazla pratik yapmalı ve öğretmenimden destek alarak eksiklerimi tamamlamalıyım.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.