10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 57-58 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Biyoloji Sayfa 57 Cevapları – Hücresel Solunum
MEB Yayınları 10. sınıf biyoloji ders kitabı sayfa 57-58 cevapları öğrencilerin hücresel solunum konusunu daha iyi kavramaları için hazırlandı. Bu bölümde oksijenin hücreler için önemi, mitokondrinin görevi, hücresel solunumun neden yapıldığı gibi sorular yer alıyor. Ayrıca 7. etkinlik kapsamında hücresel solunum reaksiyonlarını modelleme performans görevi bulunuyor.
Öğrenciler, glikoliz, Krebs döngüsü ve ETS aşamalarını poster veya üç boyutlu model olarak tasarlayarak öğrenim süreçlerini pekiştiriyor.
Konuya Başlarken Soruları
1) Oksijen hücreler için neden önemlidir?
➡ Oksijen, hücrelerin enerji üretiminde kullandığı en önemli gazdır. Oksijen olmadan yeterli ATP üretilemez.
2) Mitokondrinin görevi nedir?
➡ Mitokondri, hücrenin enerji fabrikasıdır. Besinleri parçalayarak ATP üretir ve hücreye enerji sağlar.
3) Canlılar neden hücresel solunum yapar?
➡ Canlılar, hayatta kalmak ve faaliyetlerini sürdürmek için gerekli enerjiyi hücresel solunum yoluyla elde eder.
4) Hücresel solunum neden önemlidir?
➡ Çünkü hücresel solunum, hücrelerin ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlayarak yaşamın devam etmesini mümkün kılar.
7. Etkinlik – Hücresel Solunum Reaksiyonları
Soru: Hücresel solunum reaksiyonlarının temel adımlarını gösteren videoyu izleyiniz.
Cevap: Videodan şunları öğrendim:
- İlk basamak Glikoliz,
- İkinci basamak Krebs Döngüsü,
- Son basamak Elektron Taşıma Sistemi (ETS).
Bu üç aşama sonunda hücre, yaşamını sürdürmesi için gerekli olan ATP’yi üretmiş olur.
10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları – Hücresel Solunum
Etkinlik Cevapları
Soru 2: Öğretmeninizin rehberliğinde 4-6 kişilik gruplar oluşturunuz.
Cevap: Öğretmenimizin yönlendirmesiyle sınıfta 4-6 kişilik çalışma grupları oluşturduk.
Soru 3: Grup çalışması ile diyagram, şema, maket oluşturarak veya etkileşimli görsel iletişim uygulamalarını kullanarak hücresel solunumun işleyişini gösteren bir model tasarlayınız.
Cevap: Hücresel solunumu göstermek için kartondan bir hücre modeli yaptık. Mitokondriyi belirgin şekilde çizdik. Glikozun piruvata dönüşmesi, ardından Krebs döngüsü ve ETS basamaklarını oklarla gösterdik.
Soru 4: Kendi grubunuzun ve diğer grupların oluşturduğu modelleri mevcut bilimsel modellerle karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları yazınız.
Benzerlikler:
- Tüm modellerde ATP üretimi gösterildi.
- Mitokondri temel merkez olarak yer aldı.
Farklılıklar:
- Bazı modellerde ETS eksik bırakıldı.
- Bazı modeller çok ayrıntılı iken bazıları daha basit hazırlanmıştı.
Soru 5: Karşılaştırmanın ardından tasarlamış olduğunuz modelleri değerlendiriniz.
Cevap: Bizim hazırladığımız model hem sade hem de anlaşılır oldu. Eksik yönlerini fark edip geliştirdik.
Soru 6: Tasarladığınız modellerden hangisinin bilimsel modele en yakın olduğuna karar veriniz.
Cevap: Krebs döngüsü ve ETS’yi eksiksiz gösteren model, bilimsel modele en yakın olan çalışmaydı.
Soru 7: Hücresel solunum reaksiyonlarının işleyişine ilişkin en uygun modelinizi sınıfta sununuz.
Cevap: Seçtiğimiz modeli poster halinde hazırlayıp sınıfta sunduk, arkadaşlarımızla tartıştık.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.