Kelimelerin Masalı Metni Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 135 Cevabı
METNE YOLCULUK BAŞLIYOR
Soru: Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız.
KİTAPLAR - İSTEYEN
İYİLİĞİMİZİ
GİBİDİR - DOSTLARIMIZ
Soru: Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız.
Cevap: Kitaplar iyiliğimizi isteyen dostlarımız gibidir.
Soru: Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz.
kitap-oyun-macera-hayal
Cevap: Bir kitap okuduğumda kendimi oyun oynuyormuş gibi hissederim.
Her sayfada yeni bir macera yaşar, hayallerimin peşinden giderim.
Kitaplar beni mutlu eder ve dünyamı güzelleştirir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 136 Cevabı
Soru: Görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
KELİMELERİN MASALI
Soru: Metni dinleme kurallarına uygun olarak dinleyiniz. Dinleme esnasında anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz.
Cevap: Metni dinlerken anlamını bilmediğim sözcükler hazine ve keşfetmek oldu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 137 Cevabı
Soru: Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu kitapların, kelimelerin ve okumakla gelişen hayal gücünün önemi üzerinedir. Dinleme öncesi tahminimle metnin konusu aynıdır.
SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR
Soru: Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Güzel bir kitap keşfettim.
Babam gizli bir yer keşfetti.
keşfet
- Tahminim: Yeni bir şey bulmak.
- Sözlük Anlamı: Bilinmeyen bir şeyi bulmak, ortaya çıkarmak.
Sözcük hazinemi kitap okuyarak zenginleştirdim.
Kardeşimin en değerli hazinesi oyuncaklarıydı.
hazine
- Tahminim: Çok değerli şeyler.
- Sözlük Anlamı: Çok değerli ve önemli varlıkların tümü.
Soru: Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
keşfetmek: Ormanda yürürken gizli bir patika keşfettim.
hazine: Kitaplar benim için bir hazine gibidir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 138 Cevabı
Soru: Dinlerken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını…adresinden araştırıp sözlük defterinize gazınız.
Cevap: Dinlerken belirlediğim sözcükler keşfetmek ve hazine idi.
Soru: Dinleme sürecinizi değerlendiriniz. Dinleme kurallarından uyguladığınız kurallar için gülen güzü boyayınız. Uygulamadığınız kurallar için üzgün güzü boyayınız.
Bir sonraki dinlemenizi tüm kuralları uygulayarak yapınız.
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Metindeki kızın neden kitap okumaya zamanı kalmıyormuş?
Cevap: Çünkü oyun, eğlence ve uykuya çok fazla vakit ayırıyormuş.
2. Metindeki kız bulduğu harflerle nasıl bir oyun oynuyormuş?
Cevap: Harfleri yan yana dizerek yeni kelimeler oluşturuyormuş.
3. Metindeki kız bulduğu oyun sayesinde neyi keşfetmiş?
Cevap: Okumanın önemini ve kelimelerin gücünü keşfetmiş.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 139 Cevabı
Soru: Harf ve sözcüklerle oynanabilecek bir oyun yazınız.
Oyunum: Kelime Zinciri.
Bir kişi bir kelime söyler, diğer kişi o kelimenin son harfiyle yeni bir kelime bulur. Böylece oyun devam eder.
Soru: Yazdığınız oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Oyunumuzun adı Kelime Zinciri’dir. İlk kişi bir kelime söyler. Diğer kişi o kelimenin son harfiyle yeni bir kelime bulur. En çok kelime bulan oyunu kazanır.
Soru: Tablodaki harfleri kullanarak arkadaşlarınızla ”İsim-Şehir” oyununu oynayınız.
(Bu bölüm tablo doldurma etkinliğidir. Örnek doldurulmuş bir tablo aşağıdadır.)
| Harf | İsim | Şehir | Eşya | Hayvan | Bitki |
|---|---|---|---|---|---|
| D | Deniz | Düzce | defter | deve | domates |
| H | Hakan | Hatay | halı | horoz | hardal |
| R | Rana | Rize | radyo | rakun | reyhan |
| İ | İrem | İstanbul | iğne | inek | ıspanak |
| S | Selin | Sinop | sandalye | serçe | salatalık |
| B | Burak | Bursa | bardak | balık | biber |
| O | Onur | Ordu | ocak | ördek | ot |
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 140 Cevabı
Metinden yola çıkarak soruları cevaplayınız.
Konuşurken sözcükleri yerinde ve anlamına uygun kullanınız.
1. “Kitapların dostluğu” ifadesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Kitapların bize bilgi verdiğini, bizi geliştirdiğini ve yanımızda bir dost gibi olduğunu anlıyorum.
2. “Kitaplar, okuyanların iyiliğini ister.” cümlesine katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Evet katılıyorum. Çünkü kitaplar doğruyu öğretir, bizi bilgilendirir ve iyi alışkanlıklar kazandırır.
3. “Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibiydi.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Yeni kelimeler öğrendikçe bilgimizin arttığını ve kelimelerin bize değer kattığını anlıyorum.
4. Okulunuzda kitap okumayı teşvik edecek etkinlik önerileri:
1. Kitap okuma yarışmaları düzenlenebilir.
2. Haftalık kitap tanıtım günleri yapılabilir.
3. Kütüphanede kitap sergileri hazırlanabilir.
4. Sınıflar arası okuma saatleri düzenlenebilir.