Haydi Uçurtma Yapalım Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)

4. Sınıf Türkçe ders kitabı Ada Yayınları Çocuk Dünyası Teması – Haydi Uçurtma Yapalım metni etkinlik cevapları sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ve 35 için hazırlandı. Metne hazırlık çalışmaları, kelime anlamı eşleştirmeleri, metinle ilgili sorular...

Haydi Uçurtma Yapalım Metni Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 27 Cevapları

METNE HAZIRLIK

1) Daha önce hiç uçurtma uçurdunuz mu?
Cevap: Evet, daha önce uçurtma uçurdum. Gökyüzünde süzülmesini izlemek çok keyifliydi.

2) Uçurtmanın nasıl uçtuğunu biliyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Uçurtma rüzgâr sayesinde havalanır. İpinden kontrol edilerek gökyüzünde yön değiştirebilir.

3) Aşağıdaki uçurtmalardan en çok hangisini beğendiniz? Nedenleriyle birlikte söyleyiniz.
Cevap: Ben en çok sağ alttaki pembe uçurtmayı beğendim. Çünkü rengi canlı, şekli farklı ve kuyruğundaki desenler çok güzel görünüyor.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 30 Cevapları

1. ETKİNLİK

Soru: Metinden alınan ve görselleri verilen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından kelimeleri birer cümlede kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.

çıta-tutkal-çivi-makara-kap-merkez

Çıta: Düzgün biçilmiş uzun ve ensiz tahta.
Tutkal: Deri, kıkırdak vb. hayvansal maddelerden elde edilen, katılaşıp sertleşme özelliğiyle tahta, kâğıt vb. yapıştırmaya yarayan madde.
Çivi: İki şeyi birbirine tutturmak, bir nesneyi bir yere sabitlemek için çakılan, ucu sivri, başlı, metal veya ağaçtan yapılmış ufak çubuk.
Makara: Üzerine iplik, tel, şerit vb. sarılan, kenarları çıkıntılı, ekseni boyunca delik silindir.
Kap: İçi gaz, sıvı veya katı herhangi bir maddeyi alabilen oyuk nesne.
Merkez: Belirli bir yerin ortası.

Cümleler

  • Çıta: Uçurtmanın iskeletini yapmak için çıta kullandık.
  • Tutkal: Kâğıdı yapıştırmak için tutkal sürdüm.
  • Çivi: Çıtaları birbirine sabitlemek için çivi çaktık.
  • Makara: İpi makaraya sardım ki dolaşmasın.
  • Kap: Yoğurdu büyük bir kaba koydum.
  • Merkez: Parkın merkezinde güzel bir havuz vardı.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 31 Cevapları

2. ETKİNLİK

Soru: Metnin konusunu söyleyiniz. Ardından metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.

  • Metnin Konusu: Uçurtmanın nasıl yapıldığını anlatmaktadır.
  • Metni beğendim çünkü: Yapım aşamaları açık ve öğretici şekilde verilmiş, uçurtma yapmayı öğrenmemi sağladı.
  • Metni beğenmedim çünkü: Bazı bölümler ayrıntılı olduğu için dikkatli okumak gerekiyor.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1- Uçurtma yapımı için gerekli malzemeler nelerdir?
Aynı boyda 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.

2- Uçurtma yapımı kaç aşamada anlatılmıştır?
Üç aşamada: iskelet, gövde ve denge.

3- İkinci aşamada hangi bilgiler verilmiştir?
Kâğıdın kesilmesi, kenarlarının katlanıp yapıştırılması ve uçurtmaya gömlek giydirilmesi.

4- Uçurtmanın en son yapılan kısmı neresidir?
Kuyruk kısmıdır.

5- Uçurtmanın uçabilmesi için nasıl bir alana ihtiyaç vardır? Neden?
Geniş ve rüzgârlı bir alana ihtiyaç vardır. Çünkü uçurtma havalanmak için rüzgâra ve boşluğa gereksinim duyar.

4. ETKİNLİK

Soru: Haydi Uçurtma Yapalım” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz. İki metin arasındaki farklar hakkında konuşunuz.

Ölçütler Haydi Uçurtma Yapalım Sürpriiiiiiiz!
Paragraflar hâlinde yazılmıştır.
Metinde kahramanlar vardır.
Diyaloglara yer verilmiştir.
Bilgi vermek amacıyla yazılmıştır.
Olay ön plandadır.
Zaman ve mekân unsurları belirgindir.
Bir işin yapılış aşamaları verilmiştir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 32 Cevapları

5. ETKİNLİK

Soru: “Haydi Uçurtma Yapalım” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini daha önce görüp görmediğinizi düşününüz. Ardından bu işaretlerin adlarını söyleyiniz.

Metinden Alınan Cümleler:

  1. “Üstelik yapımı da çok kolay… Haydi başlayalım!”
  2. “Malzemeler: Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.”

Kullanılan Noktalama İşaretleri:

  • Nokta (.)
  • Virgül (,)
  • Üç Nokta (…)
  • İki Nokta (:)
  • Ünlem (!)

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 33 Cevapları

6. ETKİNLİK

Soru: Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışmanın sonucunda yaptığınız uçurtmayı sınıfta sergileyiniz.

Cevap: Yaptığım uçurtmayı sınıfta sergilerim. Arkadaşlarımla paylaşarak nasıl yaptığımı anlatırım.

Soru: “Haydi Uçurtma Yapalım” metninde aşamaları verilen uçurtmanın ve aile büyüklerinizle öncesinden yaptığınız uçurtmanın yapılış aşamalarını karşılaştırınız. Zorluk ve kolaylık yönünden farklılıklarını açıklayınız.

  • Öncelikle çıtaları hazırlayıp ortadan çiviyle birleştirdim.
  • İpi çıtalara sardım ve sağlam bir iskelet yaptım.
  • Kâğıdı ölçerek kesip çıtalara yapıştırdım.
  • Kuyruk için renkli kâğıt parçalarını şeritler halinde kesip bağladım.
  • Denge ipini taktım ve uçurtmayı uçuracak hale getirdim.

Soru: Uçurtma yaparken takip ettiğiniz aşamaları, aşamalarda yaptığınız işlemleri, karşılaştığınız sorunları nasıl çözdüğünüzü aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ve noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz.

  • İpi sararken gevşedi, bu yüzden yardım alarak daha gergin sardım.
  • Kâğıdı yapıştırırken bazı kısımlar açıldı, oralara yeniden tutkal sürdüm.
  • Kuyruğu bağlarken ip dolaştı, sabırla çözerek düzelttim.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 34 Cevapları

7. ETKİNLİK

Soru: Kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Aşağıda istenilen bilgileri özelliklerinize uygun olacak şekilde doldurunuz.

Nelerden hoşlanırım: Kitap okumaktan, resim yapmaktan ve oyun oynamaktan hoşlanırım.

Nasıl vakit geçiririm: Boş zamanlarımı ailemle sohbet ederek, arkadaşlarımla oynayarak ve ders çalışarak geçiririm.

En sevdiğim oyun: Saklambaç.

Yeteneklerim: Güzel resim yapabilirim, hızlı koşabilirim ve şiir ezberlemekte iyiyim.

Çocuk olmayı çok seviyorum çünkü: Çocukken her şey daha eğlenceli geliyor. Oyun oynamak için bolca zamanım var. Küçük şeylerle bile çok mutlu olabiliyorum. Öğretmenlerim ve ailem bana hep destek oluyor. Çocuk olduğum için sorumluluklarım az, bu da beni rahat hissettiriyor. Arkadaşlarımla birlikte oyunlar oynayarak güzel anılar biriktiriyorum. Çocuk olmak, hayatın en güzel dönemlerinden biri bence.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 35 Cevapları

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda verilen görseli inceleyerek haberi okuyunuz.

Şebinkarahisar’da Uçurtma Şenliği

Giresun’un Şebinkarahisar ilçesinde düzenlenen Uçurtma Şenliği hem minik öğrencilere hem de velilere unutulmaz bir gün yaşattı.

İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinlik, okul öncesi ve ana sınıfı öğrencileri ile ailelerini bir araya getirerek ilçenin stadında renkli görüntülere sahne oldu.

Gökyüzü, rengârenk uçurtmalarla dolarken katılımcılar için pek çok eğlenceli aktivite de hazırlandı. Müzik eşliğinde oyunlar oynanırken ebru sanatı, yüz ve taş boyama, akılzeka oyunları, duyu masalları ve geleneksel Türk oyunları gibi etkinlikler büyük ilgi gördü.

Cevap: Haberi dikkatlice okudum.

a) Bu tür haberlerin gazetelerde yayımlanmasının amacı ne olabilir?
Toplumun birlik ve beraberlik içinde yaptığı güzel etkinlikleri duyurmak, çocukların sosyal hayata katılımını göstermek ve kültürel değerlerin yaşatılmasını sağlamak için bu tür haberler gazetelerde yer alır.

b) Siz de okulunuzda bir uçurtma şenliği düzenleyiniz.
Okulumuzda bir uçurtma şenliği düzenlemek için uygun ve geniş bir alan seçeriz. Öğrenciler, öğretmenler ve veliler hep birlikte bu şenliğe katılır. Önceden hazırladığımız uçurtmaları gökyüzüne bırakır, müzik eşliğinde oyunlar oynarız. Etkinliğin daha güzel geçmesi için okul yönetimi, öğretmenler ve belediyeden destek alınabilir. Böylece çocuklar hem eğlenir hem de unutulmaz bir gün geçirir.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Soru: Aile büyüklerinize çocukluk zamanlarında nasıl vakit geçirdikleri ve hangi oyunları oynadıkları hakkında sorular sorunuz. Edindiğiniz bilgileri bir kâğıda yazarak sınıfa getiriniz.

Cevap: Aile büyüklerime çocukluklarında nasıl oyunlar oynadıklarını sordum. Dedem en çok saklambaç ve körebe oynadığını anlattı. Anneannem ip atlamayı ve beştaş oyununu çok sevdiğini söyledi. Babam ise misket oynadığını ve uçurtma uçurduğunu belirtti. Hepsi, oyunlarını sokakta arkadaşlarıyla birlikte oynadıklarını ifade etti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri