Çiftçi ve Oğulları Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Çiftçi ve Oğulları Metni Cevapları, sayfa 96–101 arası etkinlik yanıtları: kelime anlamları, ana fikir, eş anlamlılar, noktalama işaretleri ve birlikten kuvvet doğar atasözünün açıklamasıyla eksiksiz çözüm rehber.

Çiftçi ve Oğulları Metni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 96 Cevabı

METNE HAZIRLIK

1. “Birlikten kuvvet doğar.” atasözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap
: “Birlikten kuvvet doğar.” atasözü bana insanların bir araya gelip birlik olduğunda daha güçlü olduklarını anlatır. Tek başına zor olan işler, birlikte yapılınca kolaylaşır.

2. Yaşadığınız bir sorun olduğunda size en çok kimler destek olmaktadır?
Cevap
: Bir sorunum olduğunda en çok annem, babam ve yakın arkadaşım bana destek olur. Onlarla konuşmak beni rahatlatır.

1. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 98 Cevabı

a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz, Kelimeleri cümle içinde kullanınız.

Geçim:

  • Tahmin: İnsanların yaşamak için ihtiyaç duyduğu parayı kazanma şekli.
  • Sözcük Anlamı: Geçinmek işi; maişet
  • Cümlem: Babam çalışarak ailemizin geçimini sağlar.

Kucak:

  • Tahmin: İki kolun birleşiminden oluşan alan.
  • Sözcük Anlamı: Açık kollarla göğüs arasındaki bölüm; koyun, aguş.
  • Cümlem: Kediyi kucağıma alıp sevdim.

Destek:

  • Tahmin: Yardım ya da bir şeyin ayakta kalmasına yardımcı olan şey.
  • Sözcük Anlamı: Bir şeyin yıkılmaması için konulan eğik veya düz ağaç; dayak (II), payanda
  • Cümlem: Annem bana her zaman destek olur.

Birlik:

  • Tahmin: İnsanların ya da şeylerin bir araya gelmesi.
  • Sözcük Anlamı: Tek, bir olma durumu.
  • Cümlem: Sınıfımızda hep birlik içinde çalışıyoruz.

b. Öğrendiğiniz kelimeleri ve kelimelerin anlamlarını “SÖZLÜĞÜM” bölümüne yazınız.

2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. İhtiyar çiftçi geçimini nasıl sağlarmış?
➡ Çiftçi, hayvanlarını besleyip satarak geçimini sağlarmış.

2. Çiftçinin oğullarının arası nasılmış?
➡ Oğullar birbirleriyle geçinemez, sürekli kavga ederlermiş.

3. Çiftçi oğullarına çubukları kullanarak ne anlatmak istemiştir?
➡ Oğullarına birlik olmanın gücünü anlatmak istemiştir.

3. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 99 Cevabı

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Metnin Konusu: Çiftçinin oğullarına birlik olmanın önemini öğretmesi.

Ana Fikir: Birlikte hareket edildiğinde güç kazanılır.

4. ETKİNLİK

Metinde çiftçinin karşılaştığı sorunu belirleyerek siz de farklı bir çözüm yolu bulunuz.

Sorun: Oğulları sürekli kavga ediyor ve anlaşamıyor.
Çözüm: Çiftçi, oğullarına ortak görevler verip birlikte çalışmayı öğretmelidir. Böylece yardımlaşmanın değerini anlarlar.

5. ETKİNLİK

Görseli inceleyiniz. Görseldeki koşu yarışı sizce adil midir? Sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Hayır, adil değildir. Çünkü fil, deve kuşu ve salyangoz farklı özelliklere sahiptir. Bu yarışta herkesin eşit şansı yoktur.

6. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 100 Cevabı

Bir düşüncenin daha iyi anlatılabilmesi için anlatılan konuyla ilgili örnekler vererek somutlaştırılmasına örneklendirme denir.
Örnek: ilgi duyduğum dersler arasında fen bilimleri ve matematik vardır.

Verilen cümlelerde örneklendirme olanları bularak işaretleyiniz.

İnsanın en yararlısı insana en yararlı olanıdır. ()
Sabah kahvaltıda tükettiğim besinler: peynir, zeytin, yumurta. (✓)
Ayşe ile Umut hemen bir korunak bulup yağmurdan saklanmışlar. ()
Adil insan, haksız yere bir kişiyi diğerine tercih etmez. Örneğin, oyunlarda sevdiklerine ayrıcalıklı davranmaz. (✓)

7. ETKİNLİK

Verilen cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin eş anlamlılarını bulunuz. Cümleleri bulduğunuz eş anlamlı sözcükleri kullanarak yeniden yazınız.

Çevresindeki olaylara seyirci kalmaz.
➡ Çevresindeki hadiselere seyirci kalmaz.

Adil insan, kendi yararına aykırı dahi olsa doğruluktan yana olur.
➡ Adil insan, kendi faydasına aykırı dahi olsa doğruluktan yana olur.

Haksızlığa uğrayan kişiyi korumaya çalışmalıyız.
➡ Haksızlığa uğrayan şahsı korumaya çalışmalıyız.

Herkes kendi üzerine düşen görevi yapmalıdır.
➡ Herkes kendi üzerine düşen vazifeyi yapmalıdır.

8. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 101 Cevabı

Verilen cümlelerde yay ayraç içerisine uygun noktalama işaretlerini yazınız.

• Atatürk dünya barışı için, (“)Yurtta sulh (,) cihanda sulh (.) (“) sözünü söylemiştir.

• Anneannem (,) piknikten kalan bayat ekmekleri israf etmeyip onlarla bize leziz köfteler yaptı (.)

• Eyvah (,) en sevdiğim elbisem (!) Üzerine vişne suyu döküldü (.)

• Atatürk, (“) Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek değildir (.) Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kâfidir. (“) demiştir.

• Şu söz: (“) Ben gelmedim kavga için, benim işim sevgi için. (“) Yunus Emre’ye aittir.

• Yusuf (‘)un projesi okulda çok beğenildi (.)

9. ETKİNLİK

Ali, sınıf arkadaşları tarafından sevilen ve saygı duyulan bir öğrencidir, Arkadaşları ona her konuda güvenmektedir. Ona duyulan güvenin en önemli nedeni, şaka bile yapsa doğru konuşmaktan yana olmasıdır,

Ali’nin sevilen ve saygı duyulan bir öğrenci olmasının nedenlerini açıklayınız.
Cevap
: Çünkü Ali her zaman doğruyu söyler ve arkadaşlarına güven verir. İnsanlar dürüst kişilere güvenir; bu yüzden Ali sevilir ve saygı duyulur.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri