9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa Sayfa 15-18 Cevapları Meb Yayınları

REVISION 1 9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı sayfa 15-18 cevapları özenle hazırlandı. Dinleme, diyalog tamamlama, doğru-yanlış etkinlikleri ve günlük yazısı örneğiyle en güncel ve anlaşılır çözümleri bulabilirsiniz.

REVISION 1 Sayfa 15-18 Cevapları

Sayfa 15 Cevapları

a. Listen to the audio and circle what it is about. ( Dinleyin ve ne hakkında olduğunu işaretleyin. )

Answer / Cevap: 2) an upcoming school event (yaklaşan bir okul etkinliği)


b. Complete the dialogue (Diyaloğu verilen cümlelerle tamamlayın.)

1 → d) I have to set the stage
2 → a) Don’t forget your script
3 → f) Can we also present our environmental project
4 → b) Students must care for the environment
5 → c) We collected data through a survey


c. Answer the questions about the dialogue.

1. What are they performing at the school event?
They are performing a short musical play.
(Onlar kısa bir müzikal oyun sergiliyorlar.)

2. Who has to set the stage?
Elif has to set the stage.
(Sahneyi Elif hazırlamak zorunda.)

3. What does Ali want to do during the event?
He wants to present their environmental project.
(Ali, çevre projelerini sunmak istiyor.)

4. What did they do for their environmental project?
They prepared a diagram and a short lecture about protecting nature.
(Doğayı koruma hakkında bir diagram ve kısa bir sunum hazırladılar.)

5. What was the part of their science assignment?
They planted some trees last week.
(Geçen hafta bazı ağaçlar diktiler.)


Sayfa 16 Cevapları

d. Match the words from the dialogue to their definitions. One is extra. (Diyalogdaki kelimeleri tanımlarıyla eşleştirin. Bir tanesi fazladır.)

1- assignment → d) a piece of work or job that you are given to do
(Görev → size verilen iş ya da ödev)

2- lecture → c) a formal talk given to teach a subject
(Ders / konferans → bir konuyu öğretmek için verilen resmi konuşma)

3- to perform → e) to entertain people by acting, singing, etc.
(Sahnelemek → insanları oyunculuk, şarkı söyleme vb. ile eğlendirmek)

4- creative → f) good at thinking of new ideas or using imagination
(Yaratıcı → yeni fikirler üretmede veya hayal gücünü kullanmada başarılı)

5- script → a) the words in a film, play, etc.
(Senaryo → film ya da oyundaki sözler)

❌ Extra (fazla kalan): b) development of skills (becerilerin gelişimi)


e. Ask and answer questions about the dialogue in pairs as in the example. (Örnekteki gibi ikili sorular sorun ve cevaplayın.)

Example / Örnek:
– Is Elif coming to the school event tomorrow?
– Yes, she is.

Kendi cümlelerimiz:
– Is Ali going to bring his costume? → Yes, he is.
(Ali kostümünü getirecek mi? → Evet, getirecek.)

– Are they ready for the performance? → Yes, they are.
(Onlar gösteriye hazır mı? → Evet, hazırlar.)

– Will they present their project? → Yes, they will.
(Projelerini sunacaklar mı? → Evet, sunacaklar.)


f. Imagine you are Elif or Ali. Write a diary entry the night before the school event. (Hayal edin ki siz Elif ya da Ali’siniz. Okul etkinliğinden bir gece önce günlüğe yazın.)

Diary Entry / Günlük Yazısı (English & Türkçe):

Date: The night before the school event
Today I prepared my costume and rehearsed my lines for the musical play.
I felt both excited and a little nervous about tomorrow.
I hope everything goes well and we can present our environmental project successfully.

Tarih: Okul etkinliğinden bir gece önce
Bugün kostümümü hazırladım ve müzikal oyun için repliklerimi prova ettim.
Hem heyecanlı hem de biraz gergin hissettim.
Yarın her şeyin yolunda gitmesini ve çevre projemizi başarıyla sunmayı umuyorum.


Sayfa 17 Cevapları

g. Read the text quickly and tick (✓) the photo that describes it best. (Metni hızlıca okuyun ve en iyi tanımlayan fotoğrafı işaretleyin.)

Photo 1 (Fotoğraf 1)


Text: A Weekend Without Phones – Boşluk Doldurma

1 → gave us (öğretmenimiz bize verdi)
2 → was having (kahvaltı yapıyordum)
3 → would stay (normalde kalırdım)
4 → should come (gelmelisin)
5 → looked (baktı)
6 → causes (sebep olur)


Çeviri – Özet:

A Weekend Without Phones
Geçen Pazar öğretmenimiz bize bir meydan okuma verdi: “Bu hafta sonunu telefonlarınız olmadan geçireceksiniz.”
Başta inanamadık, ama kabul ettik. Cumartesi sabahı kahvaltı yaparken fark ettim ki kız kardeşim ekrana bakmıyordu. Konuşmaya başladık. Öğleden sonra misafirler geldi, normalde odamda yalnız kalırdım ama bu kez onlarla oturdum. Akşam ailem belgesel izlerken ben ailemin resmini çizdim. Annem resme bakıp çok beğendi. Hafta sonu boyunca kavga etmedik, kendimizi yalnız hissetmedik, sürekli çevrimiçi de olmadık. Telefonların fazla kullanımının sorunlara sebep olduğunu anladım. Ara sıra mola vermemiz gerektiğini öğrendim.


Sayfa 18 Cevapları

h. Read the text again and choose the correct option. (Metni tekrar okuyun ve doğru seçeneği işaretleyin.)

1- The teacher ___ us a challenge.
B) gave (öğretmenimiz bize verdi)

2- While I ___ breakfast, I noticed that my sister wasn’t looking at her screen.
A) was eating (kahvaltı yapıyordum)

3- Normally, I ___ in my room alone.
C) used to stay (normalde kalırdım)

4- My aunt said, “You ___ and visit us more often, Emir!”
B) should come (gelmelisin)

5- My mum ___ at it and said, “This is a beautiful expression of our family.”
A) looked (baktı)

6- I understood that too much use of phones ___ problems.
C) causes (sebep olur)


i. Read the text carefully and write True (T) or False (F). (Metni dikkatle okuyun, Doğru (T), Yanlış (F) yazın. Yanlışları düzeltin.)

1- The teacher asked the students to use their smartphones more during the weekend.
F – She asked them not to use smartphones.
(Öğretmen telefon kullanmamalarını istedi.)

2- Emir and his sister talked about films and art during the challenge.
T
(Emir ve kız kardeşi filmler ve sanat hakkında konuştular.)

3- Emir stayed in his room while the guests were in the house.
F – He stayed in the sitting room.
(Oturma odasında kaldı.)

4- Emir’s cousin lives in a smart home.
T
(Emir’in kuzeni akıllı bir evde yaşıyor.)

5- Emir took a photo of his family eating and smiling.
F – He drew a picture.
(Resim çizdi.)

6- The family argued and had trouble communicating during the weekend.
F – They didn’t argue and had no problems.
(Tartışmadılar, sorun yaşamadılar.)

7- Emir thinks using phones too much can cause problems.
T
(Emir, telefonların fazla kullanılmasının sorunlara yol açacağını düşünüyor.)


j. Work in pairs. Ask and answer questions. (İkili çalışın. Soruları sorun ve cevaplayın.)

Q1: What did Emir’s sister use to do during breakfast?
She used to look at her phone.
(Kahvaltıda telefonuna bakardı.)

Q2: What did Emir’s sister do during breakfast last Saturday?
She talked with Emir about films.
(Emir ile filmler hakkında konuştu.)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri