9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Etkinlik–10
Adı: Kur’an-ı Kerim Okumayı Öğreniyorum
Amaç: Kur’an-ı Kerim okumayı öğrenirken karşılaşılabilecek zorlukları aşma konusunda sebat gösterebilme
Soru 1: Sizce bu okuyuşu gerçekleştiren kişi Kur’an-ı Kerim’i güzel okumak için neler yapmıştır?
Cevap: Kur’an-ı Kerim’i güzel okumak isteyen kişi;
- Harflerin doğru mahreçlerinden çıkmasını öğrenmiş,
- Tecvid kurallarını uygulamaya özen göstermiş,
- Sürekli tekrar yaparak kelimeleri doğru telaffuz etmeye çalışmış,
- Bir hocadan ders alarak okuma hatalarını düzeltmiş,
- Sakin bir ses tonu ve doğru makamla okumayı alışkanlık haline getirmiştir.
Soru 2: “Sabrın sonu selamettir.” ve “Sabreyle işine, hayır gelsin başına.” atasözlerinden hareketle sabrın, Kur’an-ı Kerim okumayı öğrenme sürecindeki önemi nedir?
Cevap: Sabır, Kur’an-ı Kerim okumayı öğrenmenin temel şartıdır. Harfleri doğru öğrenmek, tecvid kurallarını kavramak ve doğru okumak için sabırlı olmak gerekir. Sabırla çalışan kişi başarıya ulaşır, hatalarını düzelterek Kur’an’ı en doğru şekilde okumayı öğrenir.
Kontrol Noktası–3
Amaç: Aşağıdaki kelimeleri kuralına uygun biçimde seslendirme
1. Satır: اَلْخَاسِرُونَ – El-Hâsirûn | وَحْدَهُ – Vahdehû | اَلصِّرَاطَ – Es-Sırâta | هَدَيْنَاهُ – Hedeynâhû
2. Satır: بِالْغَيْبِ – Bil-Gaybi | اَلْمُفْلِحُونَ – El-Muflihûn | وَارْكَعُوا – Verkau | صَلَبُوهُ – Salebûhû
3. Satır: اَلصَّمَدُ – Es-Samedu | فَعَلُوهُ – Fe‘alûhû | اَلتِّينِ – Et-Tîni | ذُلِّلَتْ – Zullilet
4. Satır: اَلْمُسْتَقِيمَ – El-Mustakîme | دَعَوْا – De’avû | مِيثَاقَهُ – Mîsâkahû | اَلْعَصْرِ – El-Asri
5. Satır: حٰمٓ – Hâ-Mîm | لَيْسَ – Leyse | مِنَ الشَّيْطَانِ – Mineş-Şeytân | مَثَلُهُ – Meseluhû
6. Satır: اَلْفَاسِقِينَ – El-Fâsikîn | مَا فِي السَّمٰوَاتِ – Mâ fis-Semâvât | لَهُ – Lehû | بِهِ – Bihî
7. Satır: اَلكَافِرِينَ – El-Kâfirîn | فِيهِ – Fîhi | أُولٰئِكَ – Ulâike | رَؤُوفٌ – Reûfun