9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 28-29 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 29 cevapları: İlah ve ihlas kavramlarının özeti, dua etmenin önemi, Hz. İbrahim’in duasının anlamı, iman–ibadet–ahlak ilişkisi ve ünite değerlendirmesi (MEB Yayınları).

9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 28

Konu: İlah ve İhlas Kavramlarını Yorumlayabilme – İbrahim Suresi 40-41. Ayetleri


1. İlah Kavramının Yorumu

İlah, Kur’an-ı Kerim’de yalnızca Allah’ı (cc) tek yaratıcı, tek hükmedici ve kulluğa layık olan varlık olarak tanımayı ifade eder.
İnsan, sadece Allah’a yönelmeli; O’ndan başka hiçbir varlığı ilah edinmemelidir.
Bu kavram, tevhid inancının temelini oluşturur.
Kur’an’da “Sizin ilahınız tek bir ilahtır.” (Bakara 163) buyurularak bu inanç açıkça vurgulanmıştır.


2. İhlas Kavramının Yorumu

İhlas, Allah’a karşı samimi olmak, ibadetlerde yalnızca O’nun rızasını gözetmektir.
İhlaslı bir mümin, yaptığı her işi riya (gösteriş) ve menfaatten uzak şekilde, yalnız Allah için yapar.
İhlas Suresi’nde bu kavram “De ki: O Allah birdir.” (İhlas 1) ayetiyle temellendirilmiştir.
İhlas, imanın özünü, ibadetin samimiyetini ve ahlakın içtenliğini yansıtır.


3. Hz. İbrahim’in Duası ve İlah–İhlas İlişkisi (İbrahim Suresi 40–41)

Analiz: Bu dua, Hz. İbrahim’in Allah’a duyduğu güveni, samimiyeti ve kulluk bilincini yansıtır.

  • İlah kavramı: Hz. İbrahim yalnız Allah’a yönelerek O’nu tek ilah olarak kabul etmiştir.
  • İhlas kavramı: Duası içten, gösterişten uzak ve yalnız Allah rızası içindir.

Hz. İbrahim’in duası, iman, ibadet ve ahlak bütünlüğünü temsil eder. Bu yönüyle dua, ilah ve ihlas kavramlarının canlı bir örneğidir.


4. İman, İbadet ve Ahlak Bütünlüğü

  • İman: Allah’ı tek ilah olarak tanımak.
  • İbadet: Samimi bir niyetle, yalnız Allah’ın rızasını gözeterek ibadet etmek.
  • Ahlak: İhlasla yaşayan bir mümin, dürüst, tevazu sahibi ve gösterişten uzak olur.

5. Sonuç

İlah ve ihlas kavramları, bir Müslüman’ın Allah’a yönelişini, ibadet bilincini ve ahlaki duruşunu belirler.
Hz. İbrahim’in duası bu bütünlüğü mükemmel şekilde ortaya koyar.
Hazırlanacak görsel sunumda bu kavramların iman, ibadet ve ahlak ilişkisi vurgulanmalıdır.


9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 29

Konu: Farklı Kaydet – 1. Ünite Özeti


Bu Temada Öğrendiklerimiz

1. Dua Etmenin Önemi: Dua, kulun Allah’a yönelmesidir. İnsan, dua ederek hem Allah’a olan bağlılığını gösterir hem de ruhsal huzur bulur.

2. Hz. İbrahim’in Duası (İbrahim Suresi 40-41): Hz. İbrahim, duasında Allah’a şükür ve teslimiyet göstermiş, hem kendisi hem de nesli için doğru yolda olmayı dilemiştir. Ayrıca ailesi ve müminler için bağışlanma istemiştir.

3. İlah Kavramı: İlah, yalnızca Allah’ın tek yaratıcı ve kulluğa layık varlık olduğunu kabul etmektir. Tevhid inancının özünü oluşturur.

4. İhlas Kavramı: İhlas, ibadetlerde samimiyet ve yalnızca Allah’ın rızasını gözetme bilincidir. Gösterişten uzak, Allah’a içtenlikle yönelmeyi ifade eder.

5. İman–İbadet–Ahlak İlişkisi: İman, ibadet ve ahlak birbirini tamamlar. Gerçek iman, ihlasla yapılan ibadet ve ahlaklı davranışlarla yaşanır.

6. Sonuç: Kur’an-ı Kerim’de geçen ilah ve ihlas kavramları, Müslüman’ın Allah’a olan sevgisini, bağlılığını ve samimiyetini derinleştirir. Hz. İbrahim’in duası bu bilincin en güzel örneklerinden biridir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri