8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları (Sonuç Yayınları)
Soru 1: Yukarıda verilen şemadaki ifadeleri inceleyiniz. İfadeler doğru ise "D", yanlış ise "Y" yolunu takip ediniz. Kaçıncı çıkışa ulaştınız?
- 205 sayısının asal çarpanlarından en büyüğü 41’dir → Doğru (D)
- 100’ün iki asal çarpanı vardır → Yanlış (Y), çünkü 100 = 2² · 5² (iki değil, iki farklı asal vardır ama ifade eksik).
- 180 = 2² · 3² · 5 → Doğru (D)
- 500 = 2² · 5³ → Doğru (D)
- Sonuç: 1. çıkışa ulaşılır.
Soru 2: Aşağıdaki pozitif tam sayıların asal çarpanlarını ve pozitif tam sayı çarpanlarını belirleyiniz.
a) 92 → Asal çarpanları: 2, 23 → Çarpanları: 1, 2, 4, 23, 46, 92
b) 108 → Asal çarpanları: 2, 3 → Çarpanları: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27, 36, 54, 108
c) 240 → Asal çarpanları: 2, 3, 5 → Çarpanları: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 16, 20, 24, 30, 40, 48, 60, 80, 120, 240
ç) 310 → Asal çarpanları: 2, 5, 31 → Çarpanları: 1, 2, 5, 10, 31, 62, 155, 310
d) 375 → Asal çarpanları: 3, 5 → Çarpanları: 1, 3, 5, 15, 25, 75, 125, 375
e) 520 → Asal çarpanları: 2, 5, 13 → Çarpanları: 1, 2, 4, 5, 8, 10, 13, 20, 26, 40, 52, 65, 104, 130, 260, 520
Soru 3: Aşağıdaki pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
a) 112 → 2⁴ · 7
b) 129 → 3 · 43
c) 580 → 2² · 5 · 29
ç) 604 → 2² · 151
d) 720 → 2⁴ · 3² · 5
e) 810 → 2 · 3⁴ · 5