6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi – Sayfa 78 Cevapları
Etkinlik 4 – Merhametin Yansımaları (Özet)
Bu etkinlik, öğrencilerin merhametin insan karakterine ve topluma yansıyan etkilerini fark etmelerini amaçlar.
Merhametin; sevgi, şefkat, vicdan ve paylaşma duygusuyla nasıl bütünleştiği, sınıf ortamında tartışma yöntemiyle değerlendirilir. Sınıf başkanı, verilen cevapları tahtaya yazar ve öğretmen rehberliğinde sonuçlara ulaşılır.
Soru – Cevap Bölümü
1. Öğretmeninizin rehberliğinde bir başkan belirleyiniz.
Cevap: Sınıf içinde bir kişi başkan seçilir ve tüm cevapları tahtaya yazma görevini üstlenir.
2. “Merhametli olmanın birey ve toplum hayatına yansımaları neler olabilir?” sorusunu tahtaya yazınız.
Cevap: Başkan, soruyu tahtaya yazar ve etkinlik bu sorunun etrafında yürütülür.
3. Cevaplarınızı sınıfla paylaşınız.
Cevap: Öğrenciler düşüncelerini söyleyerek, merhametin hayatımıza kazandırdıklarını örneklerle açıklar.
4. Verilen her cevabı tahtaya listeleyiniz.
Cevap: Başkan tüm görüşleri eksiksiz biçimde tahtaya madde madde yazar.
5. Listelediğiniz cevapları öğretmen rehberliğinde değerlendiriniz.
Cevap: Öğretmen eşliğinde cevaplar gruplandırılır, eksik–fazla yönleri belirlenir ve doğru sonuçlara ulaşılır.
Değerlendirme
Merhametin Bireysel Boyutları
- Merhametli kişi çevresindeki acılara karşı daha hassas olur.
- Yardım ettikçe iç huzuru artar ve vicdanı güçlenir.
- Affedici, sabırlı ve anlayışlı bir kişiliğe sahip olur.
- Empati kurabilme yeteneği gelişir.
Merhametin Toplumsal Boyutları
- Toplumda yardımlaşma kültürü güçlenir.
- Sevgi, kardeşlik ve birlik duyguları yaygınlaşır.
- Sahipsiz ve ihtiyaç sahibi canlılara destek olur.
- Merhametli toplumlarda şiddet azalır, barış ortamı oluşur.
- Dayanışma arttıkça toplumun genel huzur ve güveni yükselir.