6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi – Sayfa 76 Cevapları
Etkinlik Özeti – Kıssadan Hisse
Bu etkinlikte öğrenciler, Hz. Şuayb’ın kıssasından yola çıkarak dürüstlüğün insan hayatındaki yerini ve önemini değerlendirir. “Düşün–Eşleş–Paylaş” yöntemiyle önce bireysel çıkarım yapar, ardından arkadaşlarıyla ortak sonuçlara ulaşır. Son adımda ise doğrulukla ilgili kendi tutumlarını ölçen öz değerlendirme formunu doldururlar.
Etkinlik, öğrencilere adalet, doğru sözlülük, güvenilirlik ve hak gözetme gibi değerleri kazandırmayı amaçlar.
1. Kıssadan hareketle dürüst bir insanda olması gereken özellikleri içeren iki cümle yazınız.
- Dürüst bir insan ölçü ve tartıda hile yapmaz; adaleti gözetir.
- Kimsenin hakkını yemez ve her konuda doğruluktan ayrılmaz.
2. Eşleşme sonrası ulaşılan ortak sonuçları iki cümleyle yazınız.
- Dürüst davranışlar bireyler arasında güven oluşturur ve toplumsal huzuru güçlendirir.
- Hakları gözetmek, adil olmak ve doğruyu söylemek dürüst bir insanın temel değerleridir.
3. Ortak sonuçları sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dürüstlüğün hem toplum içinde güveni artırdığını hem de insan ilişkilerini güçlendirdiğini arkadaşlarımızla paylaşırız.
4. Öz değerlendirme formunu doldurunuz.
| Değerlendirilecek Tutum ve Davranışlar | Evet | Kısmen | Hayır |
|---|---|---|---|
| Her bireyin doğru sözlü olması gerektiğine inanırım. | ✔️ | ||
| Söz ve davranışlarımda doğruluğu tercih ederim. | ✔️ | ||
| Her durumda doğruyu söylemeye özen gösteririm. | ✔️ | ||
| Hayatımda yalan, hile ve aldatmaya yer vermem. | ✔️ |